پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌‌الاسلام رحیمیان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان گفت: هیچ چیز نمی تواند پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) را مانند عمل صالح و کار خیر در راستای تحقق آرمان های ایشان خوشحال کند وظیفه ما از افرادای که ولایت را قبول ندارند سنگین‌تر است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، تولیت مسجد مقدس جمکران در نشست شورای معاونین این مکان مقدس،  پیرامون آیه دوم سوره مبارکه طاها اظهارداشت: در وصف پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) آیات بسیاری ذکر شده که از جمله این آیات «ما اَنْزَلنا عَلَیْکَ القرآنَ لِتَشْقی»(طاها/2) است که به موضوع تحمل سختی توسط پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) برای هدایت مردم اشاره دارد.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان با بیان آیه «فَلَعَلَّکَ باخِعٌ نَفْسَکَ عَلى‏ آثارِهِمْ»(کهف/6) اظهار داشت: پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) می فرمایند: «هیچ پیامبری به اندازه من اذیت و آزار نشد» که از مجموع این آیات و روایات می توان برداشت کرد که پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) نسبت به اعمال ما بسیار حساس هستند و برخی اعمال ما بسیار ایشان را رنج می دهد.

وی در توضیح مطالب فوق به آیه «عَزیزٌ عَلَیْهِ ما عَنِتُّمْ حَریصٌ عَلَیْكُمْ»(توبه/126) اشاره کرد و افزود: خداوند متعال در این آیه می فرماید: چیزهایی که باعث رنج شما می شود برای پیغمبر سنگین و غیرقابل تحمل است و پیامبر(ص) در هدایت و سعادت شما حریص است.

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به برخی مصائب پیامبران و ائمه اطهار(علیهم السلام) اظهار داشت: بی شک برخی پیامبران و حتی امام حسین(علیه السلام) از لحاظ مادی و جسمانی در طول زندگی بیش از پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) مورد اذیت و آزار قرار گرفتند.

وی افزود: رنج پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله) رنج هدایت مردم بود، چون پیغمبر آخرالزمان مسئولیت هدایت و سعادت کل بشر را تا دامنه قیامت بر عهده دارند و همه وجودشان برای سعادت و هدایت بشریت می تپد ولی سایر انبیا مأمور هدایت عده ای خاص در زمانی محدود بوده اند.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان مضمون آیه «قُلِ اعْمَلُوا فَسَيَرَى اللَّهُ عَمَلَكُمْ وَرَسُولُهُ وَالْمُؤْمِنُونَ»(توبه/105) را پیرامون نظارت پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) بر اعمال انسان ها ذکر و تصریح کرد: رسول خدا(صلی الله علیه و آله) و مؤمنون و در رأس آن ها ائمه اطهار(علیهم السلام) اعمال مارا می بینند، آن ها مظهر غیرت الهی و دلسوز برای انسان ها هستند و می خواهند که همه انسان ها هدایت شوند.

ایشان خاطر نشان کرد: با این اوصاف گناهان ما باعث اذیت و آزار پیامبر است و جنایاتی که جنایتکاران در طول تاریخ مرتکب می شوند باعث رنج پیامبر(ص) می شود به همین جهت پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) فرمودند: «هیچ پیامبری به اندازه من اذیت و آزار نشد».

تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: هیچ چیز نمی تواند پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) را مانند عمل صالح و کار خیر در راستای تحقق آرمان های ایشان خوشحال کند و انتظار حضرتش از ما بیش از افرادی است که از نعمت ولایت و امامت محروم هستند چرا که هر چه نعمت تمام تر و حجت کامل تر باشد مسئولیت ما نیز سنگین تر می شود.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان در پایان ابراز امیدواری کرد با خدمت خالصانه در مسجد مقدس جمکران و عمل صالح، بتوانیم پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) را خوشحال و دل امام زمان(ارواحنا فداه) را شاد نماییم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha