پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
12

حوزه/ مدير اجرائي حوزه علميه خراسان تصريح كرد: امروز در پرتو انقلاب اسلامی، دنيای غرب نسبت به عظمت ملت ايران اعتراف دارد و در برابر آنان زانو زده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مشهد، حجت الاسلام و المسلمين فرجام، در نشستي با ائمه جمعه اهل سنت استان هاي خراسان با بيان اين كه شعار محوري "استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي" مبتني بر آموزه هاي قرآني بود، ابراز داشت: قرآن در آيات مختلفي به نعمت هاي استقلال، رهبري و آزادي اشاره دارد و آن را مكرر به بني اسرائيل تذكر مي دهد.

وي با اشاره به اين كه ملت ايران بعد از دوره هاي طولاني استبداد و بي عزتي با وجود رهبراني فاسق،‌ رژيم طاغوت را از بين برد، گفت: امروز در پرتو انقلاب اسلامی، استکبار نسبت به عظمت مردم اعتراف اعتراف كرده و در برابر آنان زانو زده است.

دبير شوراي برنامه ريزي مديريت حوزه علميه خراسان با تاكيد بر اينكه دشمن هميشه در صدد توطئه است، افزود: آنان حرف ها و رفتارهاي ما را رصد مي كنند و به همين جهت يك جمله نابجا، مطالعه نشده و احساسي بلافاصله در دنيا بازتاب دارد.

وي خطاب به حاضرين گفت: شما برگزيدگان ديني نظام در مناطق خود هستيد و بر همين اساس، بايد سررشته داران انتقال خواسته هاي ديني نظام به بدنه جامعه اعم از مردم و نخبگان باشند.

حجت الاسلام و المسلمين فرجام، نماز جمعه را تريبون نظام خواند و ادامه داد: در دنياي امروز كه انفجار اطلاعات صورت گرفته است و زمينه هاي نشر و بروز اطلاعات وجود دارد، نمي توان به امور جهان اسلام بی تفاوت بود.

وي با تاكيد بر اينكه هماهنگي و تبادل اطلاعات، در موضع گيري ها در مناطق هدف بسيار موثر است، تصريح كرد: دشمن بعد از پيروزي انقلاب اسلامي به تبليغ عليه شيعه دست زد و شيعه هراسي را ايجاد كرد، اما در عمل شيعه و سني در كنار يكديگر زندگی کرده و توطئه هايي مانند ايجاد درگيري در كردستان و ... در اوايل پيروزي انقلاب به نتيجه نرسيد، زيرا زندگي شيعه و سني در كشور از فرهنگ ريشه داري برخوردا است.

وي با اشاره به انتشار كاريكاتورهاي ضد ديني در اروپا، افزود: امروز دشمن نسبت به نقطه مشترك مسلمانان يعني اسلام توطئه كرده و با ايجاد گروه هاي خلق الساعه افراطي و اعمالي كه احساس و عاطفه مردم برانگيخته مي شود، اسلام هراسي را كه منجر به اسلام ستيزي مي شود، دنبال مي كند.

عضو شوراي برنامه ريزي مدارس علميه اهل سنت يادآورشد: انتظار مي رود كه بصيرت افزايي، آگاهي بخشي، روشنگري، دفاع از هويت ديني و اسلامي جامعه در نماز جمعه باشد و پس از برگزاري هر نماز جمعه، موضع ائمه جمعه در سايت هاي خبري منتشر شود.

مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان با تاكيد بر اينكه تريبون نماز جمعه خنثي كننده توطئه هاي دشمنان است، اضافه كرد: استكبار هم اكنون به دنبال یارگيري مي باشد و نماز جمعه جايي براي جلوگيري از اين امر است.

حجت الاسلام والمسلمين فرجام همچنین از ائمه جمعه اهل سنت استان هاي خراسان رضوي خواست تا نشست های هم انديشي را هر دو سال يكبار و در صورت امكان به صورت فصلي برگزار كنند .

برپایه این گزارش، در اين نشست كه در اتاق جلسات مركز مديريت حوزه علميه خراسان با حضور تعدادي از ائمه جمعه اهل سنت استان هاي خراسان برگزار شد، حاضرين درباره اهميت انقلاب اسلامي و قدرداني اين نعمت در سايه رهنمودهاي مقام معظم رهبري مطالبي بيان كردند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha