جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رئیسی دادستان

حوزه/ دادستان کل کشور، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری را منادی گفتمان توحیدی خواند و گفت: امام(ره) تمدن و مدنیتی را بر پایه فقه، اجتهاد، خداباوری و مردم سالاری دینی بنیان نهاد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند،حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم رئیسی، در اجتماع بزرگ مردم بیرجند در راهپیمایی 22 بهمن با بیان اینکه امروز مردم پیام انقلاب اسلامی را بر مردم عالم رسانده اند، اظهار کرد: این انقلاب مبتنی بر نظام فکری و اندیشه‌های سیاسی است.

وی با بیان این که بعد از 36 سال جا دارد که نگاهی به زندگی بنیانگذار نظام مقدس جمهوری و شاخص های مکتب سیاسی ایشان داشته باشیم ، ابراز داشت: امام خمینی(ره) تمدن و مدنیتی را بر پایه فقه، اجتهاد، خداباوری و مردم سالاری دینی بنیان نهاد.

دادستان کل کشور با اشاره به اینکه مکتب سیاسی امام(ره) با دیگر مکاتب سیاسی عالم متفاوت است، گفت: "خداخواهی و خدا باوری" اولين شاخص مكتب سياسي امام(ره) است؛ مشخصه انقلاب اسلامی و بنیان گذار نظام این بود که هم در مقابل استبداد ستمشاهی ایستاد و هم در مقابل استعمار خارجی.

نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام راحل اوج عزت را در عبودیت می دید، اظهار کرد: انسان امروز، حیات و جاودانگی را در میراث گرانقدر امام(ره) می بیند نه حیات جسمی.

وی "باور داشتن مردم" را دومین شاخصه مکتب سیاسی امام(ره) دانسته و گفت: امام(ره) مردم را باور داشت، نه به عنوان امر تشریفاتی که سردمداران دنیا دم از مردم می زنند، اما خلاف آن عمل می کنند، بلکه با تمام وجود می فرمود "میزان رای ملت است". براین اساس در نظام جمهوری اسلامی، مردم  براساس دموکراسی دینی سرنوشت را خود را رقم می زنند و بعد از 36 سال همان شعار "استقلال، آزادی جمهوری اسلامی" روز 22 بهمن 57 را سر می دهند.

دادستان کل کشور "پیوند دین و سیاست" را یکی دیگر از ویژگی های مکتب سیاسی امام خمینی(ره) خواند و افزود: امام(ره) حقیقتا به کارآمدری دین و فقه در اداره جامعه باور داشت و آن را اجرایی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با تاکید بر این که امام(ره) دین و فقه را به عرصه اجتماعی و سیاسی وارد کرد و تمام معادلات دنیای استکبار را بر هم زد.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: امروز پیوند دین و سیاست باعث شده که علی رغم همه توطئه‌های دنیای استکبار علیه نظام اسلامی، انقلاب پیروز و سربلند باشد.

وی با اشاره به تاثیرگذاری انقلاب در دنیا، گفت: علی رغم این که دشمنان از امپراطوری خبری گسترده برخورد دار بوده و فناوری ها را در ساخت سلاح های مدرن به کار گرفته اند، اما خون شهدا بیداری وسیعی را در عالم رقم زده است و  امروز مردم دنیا می دانند ایران به دنبال عزت بشریت است.

دادستان کل کشور ادامه داد: دشمن تصور کرد که با تشکیل گروه های تروریستی از قبیل القاعده، داعش و ... می تواند چهره منور اسلام را آن طور که می خواهد در اذهان و افکار جلوه دهد، اما برعکس خواسته او آنچه در حال جلوه دادن می باشد، اسلام ناب محمدی است.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه آنچه در عالم واقع می شود، تغییر هندسه جهانی است، گفت: دشمنان انقلاب اراده کردند که نظام اسلامی را نابود کنند، اما اراده خدا بر این بود که انقلاب پس از  36 سال، روز به روز پر فروغ تر درعالم بدرخشد.

وی، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری را منادی گفتمان توحیدی خواند و گفت: استکبار ستیزی، استراتژی نظام اسلامی است و هرگز دست از آن نمی کشد.

دادستان کل کشور به جنگ اقتصادی غرب علیه ایران اشاره کرد و ابراز داشت: امروز تنها راه برون رفت از تحریم ها، توجه به اقتصاد مقاومتی است که باید عملیاتی شود.

عضو خبرگان رهبری به مذاکرات هسته ای نیز اشاره کرد و گفت: ما میز مذاکره  را ترک نمی کنیم و مذاکره با عزت، اقتدار و حفظ ارزش های اسلامی و مبتنی بر اصول اساسی که رهبر معظم انقلاب بر آن پافشاری می کنند را قبول داریم.

رئیسی تاکید کرد: استکبار جهانی بداند که  قدرت ما، منطق ماست و اگر در مقابل منطق به حق ما خاضع نشوند، خود آنان ضرر خواهند کرد و ملت ایران خم به ابرو نخواهد آورد.

وی با اشاره به نظر غربی ها در خصوص لغو تحریم ها، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند" آنچه در مذاکرات می خواهیم یک مرحله ای و لغو همه تحریم های ظالمانه علیه ایران است".

دادستان کل کشور تاکید کرد: نباید نگاهمان به دست غربی‌ها باشد و باید بر ظرفیت های داخلی تکیه کنیم، چون نظام استکباری نه تنها تاکنون گره ای از مشکلات ملت ایران باز نکرده، بله سنگ اندازی و مشکل آفرینی نیز کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به جنگ نرم دشمن هم اشاره کرد و بیان داشت: امروز تهدید و جنگ نرم در دنیا وجود دارد و اگر فضای مجازی مدیریت شود، دارای منافع بسیاری خواهد بود اما اگر مدیریت نشود؛ مفاسد بسیاری دارد.

دادستان کل کشور ادامه داد: دشمن با روش‌هایی که در این شبکه گسترده به کار‌می‌برد به دنبال ایجاد تشویش در اذهان، تردید در دل‌ها و سست‌کردن مردم نسبت به نظام و ارزش‌های دینی است.

دادستان کل کشور تصریح کرد: پایبندی به اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی و اطاعت از رهبری را از ویژگی های بارز ملت ایران خواند و تصریح کرد: رمز موفقیت در برابر دشمنان، در گرو حضور بابصیرت است.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha