شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
بین الملل

حوزه/ شیخ محمد جظة یکی از فعالان دینی برجسته روستای نبل می گوید: اهالی روستای ما بر این باورند که تکفیری ها فقط نام اسلام را می شناسند. مردم ما به خوبی می دانند که تکفیری ها ساخته دست غرب هستند تا به مرکز محور مقاومت در سوریه ضربه بزنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حملات داعش به مناطق مختلف، گاه با تبلیغات وسیع و موج محکومیت جانی همراه می شود، اما گویی چشم بسیاری از انسان ها و ناظران هنوز از دو روستای شیعه نشین سوریه که سه سال است در محاصره به سر می برند غافل است. دو روستای نبّل و الزهرا واقع در 20 کیلومتری شمال حلب با اهالی غیور خود سه سال است که با رشادت تمام و امکانات اندک در برابر تروریست ها ایستادگی کرده است. این در حالی است که مدارس این دو روستا همچنان دایر است و مردم شب ها نگهبانی می دهند و هر کدام از اهالی رزق اندک خود را در اختیار مجاهدان قرار می دهد. اهالی این روستا با وجود شرایط بسیار دشوار خود همچنان بر شعار "هیهات منال الذلة" پافشاری می کنند.

جنگ حق و باطل

اهالی این روستا می دانند که جنگ پیش روی آنها فقط جنگ سرنوشت نیست بلکه جنگ میان حق و باطل است. شیخ محمد جظة یکی از فعالان دینی برجسته روستای نبل می گوید: اهالی روستای ما بر این باورند که تکفیری ها فقط نام اسلام را می شناسند. مردم ما به خوبی می دانند که تکفیری ها ساخته دست غرب هستند تا به محور مقاومت در سوریه ضربه بزنند.

شیخ جظة در گفتگو با پایگاه خبری العهد لبنان می گوید: تا آخرین قطره خون خود خواهیم جنگید، زیرا می دانیم که طرف مقابل ما بویی از انسانیت نبرده و قتل عام های آنها معروف است و اگر بتوانند به این دو روستا وارد شوند، فجیع ترین جنایت ها را مرتکب می شوند به ویژه اینکه کشتار و ذبح و سوزاندن و ویرانی عقیده آنها می باشد.

آیا پیروزی نزدیک است؟

شیخ محمد جظه می گوید: اهالی این دو روستا معنای پیروزی را با ایستادگی و مقاومت درک کرده اند و هر روزی که بیشتر مقاومت می کنند بیشتر معنای پیروزی را درک می کنند و در عین حال همه می دانند که ما بخشی از این کشور بزرگ هستیم و پیروزی ما محقق نمی شود مگر زمانی که آخرین تکفیری از این کشور بیرون رانده شود. ما فقط از نبّل و الزهرا دفاع نمی کنیم، بلکه از هر ذره خاک سوریه دفاع می کنیم.

کمیته های مردمی در روستا

حاج ابوعلی غریب فرمانده کمیته های مردمی روستای الزهرا می گوید: تمام مدافعان دو روستا از جوانان هستند به اضافه تعدادی از سربازان ارتش سوریه که از زمان آغاز محاصره در اینجا باقی مانده اند. وی می گوید: مدافعان روستا به چند مجموعه تقسیم شده اند که ماموریت های خود را انجام می دهند و کاملا با هم همانگ هستند تا مشکلی پیش نیاید.

حمایت لجستیکی

حمایت های لجستیکی از طریق ارتش سوریه و با دستور فرماندهی ارتش و نیروهای مسلح برای این دو روستا ارسال می شود. سرتیپ محسن فیاض المحمد مسؤول پشتیبانی ارتش سوریه از این دو روستا می گوید: فرماندهی ارتش سوریه تمام کمک های لازم مانند تجهیزات و سلاح و تجربیات نظامی و روش های جنگی را برای این دو روستا تامین می کند و گاهی در مورد چگونگی درگیری آنها نیز تصمیم گیری می کنیم.

سرتیپ فیاض افزود: کمک های پشتیبانی ما از طریق هوابرد به این روستاها انتقال می یابد که البته برخی اوقات ارسال این کمک ها به خاطر شرایط نامساعد هوا به تاخیر می افتد.

وی می گوید: علاوه بر حمایت های لوجستیکی گروه هایی از ارتش نیز از طریق رصد اطراف این دو روستا و دادن اطلاعات به اهالی از این روستاها حمایت می کنند. وی خاطر نشان کرد که فرمانده ارتش تصمیم دارد به زودی یک خط ارتباطی امن به این دو روستا باز کند تا محاصره این دو روستا شکسته شود و امنیت آنها بیشتر تامین شود.

لازم به ذکر است که بیشتر ترویست هایی که در جریان حمله به این دو روستا کشته شده اند گذرنامه های خارجی به همراه داشته اند و بیشتر آنها اتباع کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بوده اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha