پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مرکز نور

حوزه/ با همکاری بخش ارتباطات و تبلیغات مرکز نور و مجمع طلاب و فضلای منطقه تربت حیدریه 50 نفر از اعضای هیأت علمی، اساتید و روسای دانشگاه های این شهرستان با حضور در مرکز نور از نزدیک با فعالیت های این مجموعه آشنا شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، کارشناس پژوهشی مرکز نور در این دیدار نرم افزار جدید جغرافیای جهان اسلام را معرفی  کرد و اظهارداشت: این نرم افزار به همت گروه تاریخ و سیره معاونت پژوهشی مرکز نور تولید شده است و حاوی متن 414 عنوان كتاب در 826 جلد به دو زبان زبان فارسی و عربی در قالب 13 موضوع می باشد.

حجت الاسلام سید احمدالحسینی بیان داشت: تاريخ عمومی، جغرافيای شهرها،‌ جغرافيای عمومی،‌ جغرافيای ايران،‌ جغرافيای تاريخی، جغرافيای قصص قرآن،‌ جغرافيای كشورها و همچنين سفرنامه، شرح حال،‌ مزارات،‌ مسالك،‌ معجم جغرافيايی و منابع جغرافيايی از موضوعات اين نرم‌افزار به شمار می‌رود.

وی از ديگر محتوای اين نرم‌افزار به سربرگ،‌ با قابليت دسترسی به اسامی بيش از 31 هزار و 800 مكان در قسمت جستجو در متن و افزون بر سه هزار و 500 مكان در بخش جستجو در نقشه با امكان ارجاع و توضيحات اشاره كرد.

حجت الاسلام الحسینی بیان داشت: ارائه بيش از 300 تصوير از اماكن مهم تاريخی و جغرافيايی در بخش نگارخانه،‌ جستجو در بيش از 334 هزار عنوان باب و سرفصل توسط فهرست گزينشی،‌ امكان ارتباط كتب عربی با ترجمه آنها،‌ دسترسی به آيات موجود در كتب برنامه به همراه امكان جستجو از قابليت‌های لوح فشرده جغرافيای جهان اسلام 2 به شمار می‌رود.

كاربران اين اثر اسلام‌شناسان،‌ پژوهشگران حوزه جغرافيا و تاريخ است و آنها می‌توانند با مراجعه به اين نرم‌افزار از قابليت استفاده از متن كامل 10 دوره لغت‌نامه عربی و فارسی در 62 جلد با قابليت جستجو همچنين ساده‌سازی محيط جستجو و عرضه همزمان جستجوی تركيبی بهره‌مند شوند.

كاربران می‌توانند برای تهيه اين نرم‌افزار علاوه بر فروشگاه دائمی مركز نور واقع در قم، بلوار جمهوری اسلامی مراجعه يا به فروشگاه اينترنتی www.noorshop.ir مراجعه كنند.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha