جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مرکز نور

حوزه/ جمعی از طلاب فارغ التحصیل دانشگاهی مدرسه علمیه حضرت مهدی (عج) خراسان رضوی با حضور در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی از نزدیک با فعالیت های این مرکز آشنا شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در این دیدار کارشناس گروه تاریخ و سیره ضمن معرفی مرکز نور توضیحاتی پیرامون خط تولید و فعالیت های این مجموعه برای میهمانان ارائه کرد.

حجت الاسلام سید احمد الحسینی با بیان اینکه مرکز نور در سال 68 با عنایت مقام معظم رهبری و به همت تعدادی از طلاب حوزه علمیه قم تاسیس شده است، اظهارداشت: طی این سالها مرکز توانسته با اتکا و به کارگیری نیروی انسانی متعهد و متخصص گام های موثری در به خدمت گیری فناوری های نوین در عرصه دین و آموزه های دینی بردارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به معرفی نرم افزارتاریخ ایران اسلامی پرداخت و گفت: این نرم افزار از تولیدات جدید مرکز نور و حاوی متن کامل ۴۷۲ جلد کتاب در زمینه ایران، دوره اسلامی، تاریخ عمومی، تاريخ محلی ايران، تاريخ دولت‌ها و سلسله‌های ايران و سفرنامه‌ها می باشد.

این محقق حوزوی به منابع پژوهشی این نرم افزار اشاره کرد و افزود: دسترسی به بیش از ۱۴۰ هزار باب و عنوان از طریق فهرست گزینشی با امكان محدودكردن دامنه فهرست از منابع پژوهشی این محصول می باشد.

حجت الاسلام الحسینی به معرفی قابلیت ها و امکانات نرم افزار تاریخ ایران اسلامی پرداخت و افزود: جستجو در متن و فهرست كتاب‌های برنامه، ايجاد ارتباط بين كتاب‌ها و ترجمه‌های‌ آنها، متن قرآن كريم به همراه ترجمه و امكان جستجو در آيات،     ارتباط متن كتاب‌هاي برنامه با ۱۰ دوره لغت‌نامه به همراه قابليت جستجو از جمله این قابلیت ها می باشد.

وی ادامه داد: علاقه مندان می توانند برای تهیه این محصول به فروشگاه مجازی مرکز نور به نشانی www.noorshop.ir مراجعه کنند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha