شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 344722
۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۶
سید مرتضی

حوزه/ با توجه به استقبال فراوان پژوهشگران و نویسندگان، برای مشارکت علمی در «کنگره سید مرتضی»، مهلت ارسال مقالات به دبیر خانه این کنگره تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، بر این اساس، اساتید، فضلا، طلاب و دانشجویان پژوهشگر می‌توانند تا پایان فروردین‌ماه سال ۱۳۹۴ مقالات خود را به دبیرخانۀ کنگره ارسال نمایند. این کنگره به همت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، با همراهی و مشارکت نهادها و مراکز علمی فرهنگی برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش: ابعاد و عرصه‌های زندگی علمی و اندیشه‌های سید مرتضی دارای جایگاه ویژه‌ای است که تدوین مقالات در این زمینه می‌تواند در شناساندن ابعاد مختلف زندگی این عالم موثر واقع شود.

موضوعات کنگره بین‌المللی هزاره سید مرتضی علم الهدی  در قالب ولادت و وفات، خاندان و فضای علمی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی مطرح می‌شود.

خاطرنشان می شود:علاقه مندان تا پایان فروردین سال 94 فرصت دارند مقالات خود را به نشانی دبیرخانه واقع در قم، بلوار پانزده خرداد، چهارراه نوبهار، بعد از شهرک جهاد، مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، دبیرخانه کنگره‌ها یا رایانامه  Info@Hadithcongresses.ir  ارسال کنند.

اولین شماره خبرنامه کنگره «هزاره سید مرتضی علم الهدی» منتشر شد

این شماره دربردارندۀ «یادداشت دبیر علمی کنگره»، «نیم‌نگاهی به زندگی و شخصیّت سیّد مرتضی»، «نسخه‌شناسی آثار سیّد مرتضی علم الهدی»، «گزارش فعالیت دبیرخانۀ کنگره در گفت و گو با حجت الاسلام و المسلمین مهریزی» است.

همچنین در این خبرنامه، چند پایان‌نامۀ مرتبط با سید مرتضی، با عنوان «تجلی دیدگاه‌های سیّد مرتضی در پایان‌نامه‌های دانش‌آموختگان مراکز دانشگاهی و حوزوی»، به اجمال معرفی شده است.

 «موسوعة الشریف المرتضی»، که به مناسبت هزارۀ وفات سید مرتضی از سوی مؤسسه «التاریخ العربی» لبنان منتشر شده ، در این شماره معرفی شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • میثم IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۵
    0 0
    با سلام نتایج مقالات کی اعلام میشه؟