پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت‌الله نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی بابیان این که از بین رفتن زمین‌های کشاورزی و باغات فاجعه‌ای بزرگ است، گفتند: اگر این روند را اصلاح نکنیم بارندگی هم کمتر می‌شود و باید با تمرکز بر این موضوع مهم به دنبال جایگزینی دوباره این زمین‌ها باشیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» این مرجع تقلید، ظهر امروز در دیدار مدیرکل اداره هواشناسی استان قم، که در دفتر معظم له برگزار شد،اظهار داشتند: بعضی موضوعات در زندگی تحت اختیار ما نیست، اما آنچه را که در اختیار داریم باید با توفیق خداوند بهتر استفاده کنیم، به عنوان مثال، بسیاری از نعمات و باغات که در گذشته وجود داشت از بین رفته ‌و این دیگر به دست ما نیست.

معظم له بابیان این که جمعیت و امکانات گسترش‌یافته است، افزودند: باید در احداث باغات تلاش می‌کردیم که کوتاهی کرده‌ و اکنون به این مشکلات برخوردیم، بنابراین باید با تلاش بیشتر در جهت احداث باغات تلاش کنیم.

ایشان با اشاره به اینکه زمین‌های بایر در اطراف قم زیاد است، اظهار داشتند: باید از این زمین‌ها استفاده کرد و با تمهیدات، تفکر و متناسب با خاک آن مناطق، کشت و کار را توسعه دهیم.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه بسیاری از نقاط در ایران خاک و بیابان فراوان دارند، گفتند: باید کسانی که متخصص هستند و در این زمینه تحصیل کرده‌اند خاک‌ها را شناسایی و کشت را آغاز کنند.

معظم له بابیان این که از بین رفتن زمین‌های کشاورزی و باغات یک فاجعه بزرگ است، افزودند: اگر این روند را اصلاح نکنیم بارندگی هم کمتر می‌شود و باید با تمرکز بر این موضوع مهم به دنبال جایگزینی دوباره این زمین‌ها باشیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی با ابراز تاسف  از اینکه زمین‌های کشاورزی و حاصل‌خیز زیادی اکنون به خانه‌ تبدیل‌شده، ابراز داشتند: باید ببینیم مشکل از کجاست که در بسیاری از مناطق کشور این کاربری را تغییر داده‌اند؛ چرا که ادامه

این روند ممکن است مشکلات زیادی را برای محیط زیست ایجاد کند.

ایشان با اشاره به اینکه وسایل عمومی و بیت المال باید تحت مراقبت بیشتر قرار گیرد، گفتند: باید در این زمینه فرهنگ‌سازی بیشتری شود تا این وسائل عمومی آسیب کمتری ببینند.

ایشان درپایان با اشاره به اینکه باید قوه اجرایی قوی باشد تا مردم را برای اصلاح الگوی مصرف و کشت تلاش کنند، افزودند: باید بین مردم و مسئولان اتحاد وجود داشته و قدرتی قوی نیز بر اجرای این قوانین نظارت کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha