جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نبوی

معاون تبلیغ حوزه های علمیه گفت: این معاونت تا کنون­1000 کتاب درسی در سطوح مختلف ­آموزش و پرورش را مورد بررسی و نقادی قرار­ داده است.

به­ گزارش خبر­گزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین محمد­حسن نبوی در نشست دبیران مناطق پنجگانۀ ستاد همکاری­ های حوزه و آموزش و پرورش ­که در­ مرکز تخصصی تبلیغ حوزه در قم برگزار شد، اظهارداشت: انتظارات از دو نهاد حوزه و آموزش و پرورش ­که در عرصه های تربیتی و ترویج­ آموزه های دینی در جامعه و به خصوص در بین جوانان فعالیت می­ کنند، بسیار بالاست، بنابراین همکاری این دو نهاد در کنار سایر ارگان های فرهنگی برای بهتر شدن کارهای فرهنگی ضرروی است.

وی با اشاره به بخش های مختلف معاونت تبلیغ حوزه اظهارداشت: معاونت تبلیغ از بخش های مختلفی مانند اداره کل پژوهش و مطالعات تبلیغ، اداره کل نهادهای مدارس امین، شبانه روزی و تیزهوشان و سفیران هدایت برای ترویج آموزه های دینی، تخصصی شدن تبلیغ در مدارس و تربیت مبلغان متخصص تشکیل شده است.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه گفت: تولید روش های نو برای جذب مخاطبین، آسیب­ شناسی در عرصه­ های تبلیغ، مانند آسیب شناسی مبلغین، بررسی دیدگاه­ های مخاطبین، تحلیل داده­ های اطلاعاتی و رهنمود­ها، نقدکتاب­ های­ آموزش و پرورش از دبستان تا دبیرستان از جملۀ فعالیت­ هایی بود­که در این معاونت صورت­ گرفته است.

1000کتاب درسی نقد شده است

وی با بیان این که تا کنون­1000 کتاب درسی در سطوح مختلف ­آموزش و پرورش، در اداره ­کل پژوهش و مطالعات معاونت تبلیغ، مورد بررسی و نقادی قرار­ گرفته، خاطر­نشان ساخت: این معاونت از­آموزش پرورش می خواهد تا بیشتر به این نقدها توجه کنند و این نقدها را که با نگاه کارشناسی شده صورت گرفته را  در کتابها اعمال کنند.

حجت الاسلام و المسلمین نبوی با بیان اینکه موضوع «تربیت و فرهنگ» یک کار تخصصی است و خاستگاه آن هم حوزه است اظهارداشت: لازم است مربیان پرورشی آموزش و پرورش در حوزه پرورش پیدا­کنند تا فعالیت­ های­ که دراین عرصه صورت می­ گیرد بدون هیچ مشکلی پیش برود.

در جذب معلمان دقت شود

 وی افزود: باید در جذب معلمان تربیتی در آموزش و پرورش فیلترهایی وجود داشته باشد تا هر شخصی و با هر اعتقادی وارد عرصه ­مهم تربیتی نشود و­ موجب به انحراف کشیدن افکار جوانان و چالش کشیدن اعتقادات نوجوان­ نگردد.

معاون­ تبلیغ حوزه ­های علمیه با اشاره به اینکه این معاونت در عرصه های فرق و ادیان مانند مسیحیت، زرتشت،  وهابیت، بهائیت و سایر ادیان در حال فعالیت می­ باشد،گفت: باید برای تأثیر پذیری بیشتر و منحرف نشدن جوانان، مباحث نقد این نوع عرفان ها و نحله ها در مناطق و مکان های­ آلوده به این نوع افکار، مطرح شود.

وی بیان داشت:  مطرح کردن نقد این مباحث در غیر مناطق­ آلوده به این افکار، موجب تبلیغ نحله ­های باطل و منحرف و خدمت به آنها است.

حجت الاسلام و المسلمین نبوی با اشاره به این که­1340 ­مبلغ در مدارس آموزش و پرورش در­حال تبلیغ هستند، اظهار داشت:  این معاونت در مدارس به دنبال تراز قرار دادن سطح فرهنگی مدارس با حوزه­­ است.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه در­ادامه گفت: مدرسه سفیران هدایت نیز یکی از ظرفیت های خوب معاونت تبلیغ حوزه برای آسیب شناسی مباحث تبلیغ طراحی شده است.

وی  استقبال جامعه از مدارس امین را،  مؤثر بودن  روحانیون در این گونه مدارس دانست و ابراز داشت: با وجود این ظرفیت بسیار خوب درکشور، وزارت آموزش و پرورش استقبال خوبی از آن به عمل نیاورده و این در حالی است که ادیان و مذاهب دیگر برای آموزه‌های دینی خود در آموزش و پرورش و دانش‌آموزان برنامه‌ریزی می‌کند.

انتهای پیام:40/313

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۲۸
    0 0
    تعداد1100 مدرسه اشتباه است مدارس سفیران حدود60 مدرسه در سراسر کشور می باشد