پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نوری

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: باید دلایل فرهنگ و شهادت و حضور مردم در دفاع مقدس برای جامعه تبیین شود جوانان باید بدانند چگونه مردم با دست خالی به رهبر دینی اقتدا کردند و تاریخ را با خون خود ماندگار نموده اند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» این مرجع تقلید در دیدار اعضای ستاد کنگره شهدای روحانی کشور اظهار داشتند: یکی از موضوعاتی که در فرهنگ مردم وارد شده ذکر معلول و حوادث رخداد هر موضوعی بوده است، ولی آنچه که غفلت شده ذکر علت ها و دلایل موضوع است.

حضرت آیت الله نوری همدانی افزودند: باید در ارتباط با هر موضوعی، ابتدا دلایل و علل آن موضوع بررسی و بازگو شود که چگونه مردمی که دچار فقر فرهنگی بوده اند، توانستند تحول عظیمی را در هشت سال دفاع مقدس به ارمغان بیاورند و در عرصه جهاد و شهادت حضور فعال پیدا کنند.

معظم له اظهار داشتند: باید دلایل فرهنگ و شهادت و حضور مردم در دفاع مقدس برای جامعه تبیین شود که چگونه مردم با دست خالی به رهبر دینی اقتدا کردند و تاریخ را با خون خود ماندگار نموده اند.

 ایشان افزودند: اگر چه موضوع جهاد و شهادت مهم است، ولی باید دلایل و قدرتی که موجب شده مراجع و بزرگان دین، و مردم را به جبهه بکشاند، بررسی شود.

این مرجع تقلید اظهار داشتند: مردم باید از وصیت نامه شهداء آگاهی یابند، وصیت نامه شهدا حاوی مطالب بسیار با ارزشی است که نماینگر این حقیقت است که این شهدا دانش آموخته مکتب امام(ره) و اهل بیت (ع) بوده اند و توانستند روح و جان خود را با ولایت و اخلاق و معنویت آمیخته کنند.

معظم له گفتند: شهدا عشق به امام(ره)، رهبری، ولایت و اهل بیت(ع) داشتند و همین عشق موجب ماندگاری آنها در تاریخ شد و توانستند به عنوان الگو در جامعه خود را معرفی نمایند.

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطر نشان ساختند: شهدا حماسه های زیادی آفریدند و حماسه هر شهیدی با شهیدان دیگر فرق می کند، باید حماسه های شهدا بررسی شود، بنابراین مهمترین کارها این  است که فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه زنده نگه داشته شودو علل آن نیز بیان گردد.

معظم له افزودند: فرهنگ شهادت بود که انقلاب و اسلام را نگه داشت و امنیت را به جامعه بازگرداند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha