جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله حسینی بوشهری

حوزه / مدیر حوزه های علمیه با اشاره به گسترش فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اظهار داشت: امروز همه مراجع تقلید با سایت ها و فضای مجازی در ارتباط هستند و روحانیت از این طریق با جوانان ارتباط برقرار می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»  آیت الله حسینی بوشهری ظهر امروز در دیدار صالحی امیری رئیس اسناد کتابخانه ملی با بیان اینکه کتابخانه ملی ایران گنجینه و میراث فرهنگی جدید و کهن ایران اسلامی محسوب می شود تصریح کرد: اقدامات خوبی از سوی مسئولان این سازمان در راستای تدوین پژوهشی های بنیادین صورت گرفته است.

ارتقای همکاری با کتابخانه ملی

مدیر حوزه های علمیه افزود: روند ارتباط سازمان اسناد کتابخانه ملی ایران با حوزه های علمیه حفظ و گسترش یابد و بیشتر از گذشته در فضای کاری یکدیگر قرا بگیریم و امیدوارم برای بازدید حضوری از کتابخانه ملی نیز زمینه سازی صورت گیرد.

موزه مراجع در قم ایجاد می شود

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به پیشنهاد ارائه شده مبنی بر ایجاد یادمان مراجع تقلید در کتابخانه ملی ایران ابراز داشت:  بنا بود موزه مراجع تقلید در قم شکل بگیرد و اگر یادمانی در کتابخانه ایران ایجاد شود مکمل خوبی خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به گسترش فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اظهار داشت: امروز همه مراجع تقلید و روحانیت از طریق سایت ها و فضای مجازی با جوانان ارتباط برقرار می کنند؛ باید ارتباطات جوانان و روحانیت غنای بیشتری داشته باشد.

آیت الله حسینی بوشهری همچنین از آمادگی حوزه های علمیه برای همکاری در ایجاد یادمان مراجع تقلید خبر داد و گفت: فهرستی از موارد خواسته شده به حوزه اعلام شود تا همکاری لازم در این باره انجام شود.

وی با بیان اینکه برخی مراکز علمی پژوهشی حوزه،  نیازمند کتاب هستند ابزار داشت: برای رفع این نیاز از سوی اسناد و کتابخانه ایران هماهنگی‌های لازم صورت گیرد.

مدیر حوزه های علمیه بر لزوم انعقاد تفاهم نامه میان حوزه های علمیه و سازمان اسناد و کتابخانه ایران تاکید کرد و گفت: این همکاری به نفع حوزه و کتابخانه ایران است و امیدواریم به همت معاونت پژوهش حوزه و کتابخانه ایران این اقدام هر چه سریعتر صورت گیرد.

نیازمند همکاری حوزه هستیم

صالحی امیری نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان اظهار داشت: برای ایجاد یادمان مراجع تقلید در کتابخانه ملی ایران نیازمند همکاری مرکز مدیریت حوزه های علمیه هستیم.

وی همچنین بر لزوم توجه به پژوهش‌های بنیادین تاکید کرد و گفت: دانش نامه فرهنگ و دانش نامه اسناد از جمله طرح های پژوهشی هستند که از سوی سازمان اسناد کتابخانه ملی  در حال تدوین است.

انتهای پیام 313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha