جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مکارم

حوزه/ حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی گفتند:برخی از برنامه‌های تبلیغاتی ناسالم هستند، این تنها به صدا و سیما لطمه نمی‌زند، بلکه اعتماد افکار عمومی را نیز کم می‌کند؛ در حالی که اعتماد مردم مهمترین سرمایه ها است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید ظهر امروز(جمعه اول اسفند) در دیدار رئیس سازمان صداو سیما، داشتن تجربه برون مرزی و اعتدال در پخش برنامه‌ها را از امتیازات محمد سرافراز برشمردند و با اشاره به تلاش‌ رسانه‌های غربی برای جذب مخاطبان بیشتر  اظهارداشتند:  رسانه های غربی با هرقیمتی که باشد  تنها به دنبال جذب مخاطب هستند و در این‌ زمینه هیچ قید و شرطی ندارند، بنابراین  انواع سریال‌های فاسد را نمایش می‌دهند.

ایشان افزودند: غربی‌ها به دنبال پیاده کردن سیاست‌های مخرب خود در قالب برنامه‌های مختلف هستند و در این‌باره نیز تلاش‌های مستمری دارند؛ در حالی که برنامه‌های ما در چارچوب‌ ارزش‌های اسلامی بوده و حتی جذابیت های ایجاد شده برای جذب مخاطبان غیر اسلامی نیستند.

صدا و سیما گرفتار فرهنگ غرب نشود

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان این‌که صدا و سیما باید بسیار مراقب باشد تا در پخش برنامه‌ها به صورت آگاهانه و ناآگاهانه گرفتار فرهنگ غرب نشود، تأکید کردند: فرهنگ ما فرهنگ اسلامی و ارزشی و انسانی است که باید به دنبال بیان این فرهنگ باشیم.

معظم له آموزش دادن به زیر مجموعه‌ها را از جمله راه‌های گرفتار نشدن برنامه‌های صدا و سیما به فرهنگ غرب عنوان کردند و بیان داشتند: باید دو نوع آموزش عمومی و تخصصی به افراد داده شود تا موفقیت بیشتر حاصل شود؛ برای نمونه افرادی می‌گویند که برخی از سریال‌ها یأس آور بوده و خانواده‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهند و ممکن است سبب ضعیف شدن پیوند خانواده ها باشد نسبت به این موضوعات توجه ویژه‌ای شود.

این مرجع تقلید با تأکید بر این‌که غربی‌ها بیشتر به دنبال پیاده کردن اهداف خود از طریق رسانه‌ها هستند،  گفتند: به همان اندازه که ما نسبت به مسائل نظامی، سیاسی و اقتصادی اهمیت می‌دهیم، باید نسبت به رسانه مهمی مثل صدا و سیما توجه داشته باشیم.

برخی از برنامه‌های تبلیغاتی ناسالم هستند

ایشان تصریح کردند: صدا و سیما گاهی به سبب نداشتن بودجه مالی به برخی از تبلیغات جذب می‌شود که شکل ارزشی ندارد؛ برخی از برنامه‌های تبلیغاتی ناسالم هستند، این تنها به صدا و سیما لطمه نمی‌زند، بلکه اعتماد افکار عمومی را نیز کم می‌کند؛ در حالی که اعتماد مردم مهمترین سرمایه ها است.

معظم له با اشاره به تلاش دشمنان در جهت اسلام ستیزی و شیعه ستیزی نیز بیان داشتند: باید در برابر هر دو جریان به صورت مستقیم و غیر مستقیم ایستادگی کرد؛ متأسفانه برخی نسبت به اسلام هراسی حساسیت داشته و به شیعه هراسی توجه ندارند. این از وظایف مهم صدا و سیماست .

 خانواده سنگ بنای جامعه

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر نمایش برنامه‌های اخلاقی از صدا و سیما بیان داشتند: به سبب تلاش شبکه‌های ماهواره‌ای در پخش برنامه‌های منحرف؛ خانواده‌ها گرفتار تزلزل شده‌اند، در حالی که سنگ بنای هر جامعه‌ای خانواده است که صدا و سیما باید به این امر مهم توجه داشته و برنامه‌هایی تولید کند که اخلاق اسلامی را در جامعه مخصوصاً در خانواده ها گسترش دهد.

صداو سیما  فعالیت های حوزه را معرفی کند

این مرجع تقلید بابیان این که صدا و سیما باید یک دانشگاه بزرگ علمی و ارزشی باشد. تصریح کردند: برخی از افراد خیال می‌کنند که حوزه‌های علمیه فعالیت زیادی ندارند، صدا و سیما می‌تواند فعالیت‌ های گسترده حوزه را به گوش مردم برساند تا بدانند که حوزه علمیه تاثیر گذار است .

از ظرفیت حوزه استفاده شود

ایشان نسبت به بهره‌گیری صدا و سیما از ظرفیت‌های حوزه علمیه تأکید کردند و اظهار داشتند: از این ظرفیت باید به نحو احسن بهره گرفت؛ حوزه را باید به صورت مستقیم و غیر مستقیم در برنامه‌ها مشارکت داد.

تکفیر مولود نامشروع شجره خبیثه وهابیت افراطی است

حضرت ایت الله مکارم شیرازی با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز کنگره «جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام» و تأثیرات بین المللی آن عنوان کردند: تکفیری‌ها در حقیقت مولود نامشروع شجره خبیثه وهابیت افراطی هستند، اکنون وهابیت افراطی به سبب تکفیری‌ها در موضع ضعف قرار داشته و در حقیقت وهابیت افراطی رسوا شده است، باید از این فرصت پیش آمده نهایت استفاده را داشت.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha