جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نوری

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: علم فقه و فقه جواهری از کاملترین علوم است، علم فقه، ابعاد وسیعی مانند اخلاق ، اقتصاد، سیاست و... را در برمی گیرد و برای این که در این ابعاد گام برداریم و به مهارت برسیم، نیازمند ارادۀ قوی، همّت و نظم هستیم که از ضروریات طلبگی نیز می باشد.

به گزارش خبر گزاری «حوزه» این مرجع تقلید امروز در دیدار اساتید، طلاب و فضلای استان مرکزی مقیم حوزه علمیه قم، اظهارداشتند: طلبگی از پرفضلیت ترین و با ارزش ترین شغلها است، بنابراین باید قدر این نعمت را بدانیم و شکر گزار آن بود.

 معظم له به روایتی از نبی مکرم اسلام(ص)  که فرمودند« کسی که در راه علم قدم بگذارد، مانند کسی است که روزها را روزه داشته و شبها را به عبادت سپری کرده است » اشاره کردند و افزودند: این روایت بیانگر ارزش عالم و علم در اسلام است.

حضرت آیت الله نوری همدانی  مجاهدین  و علما را دو قشر تأثیر گذار در جامعه دانستند و در ادامه خاطر نشان ساختند: دنیای امروز نیازمند به عالمان فرهیخته است، زیرا بشر امروز از همه طرف مورد تهاجم ضد فرهنگی و ضد دینی قرار گرفته است و جنگ نرم و سخت حاکم است، این چنین دنیایی نیازمند عالمان باسوادی است که بتوانندپاسخگوی نیازهای  اقتصاد، سیاسی و فرهنگی جامعه بشری باشند.

این مرجع تقلید افزودند: علم فقه و فقه جواهری از کاملترین علوم است، علم فقه، ابعاد وسیعی مانند اخلاق ، اقتصاد، سیاست و...  را در برمی گیرد و  برای این که در این ابعاد گام برداریم و به مهارت برسیم،  نیازمند ارادۀ قوی، همّت و نظم هستیم که  از ضروریات طلبگی نیز می باشد.

معظم له ابراز داشتند: فقیهان و بزرگان دین در گذشته با داشتن این عناصر به درجات علمی بالایی رسیدند و از این طریق خدمات شایسته ای به اسلام کردند و نمونه بارز آن امام خمینی(ره) بود.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: لازم است طلاب­ از اساتید خوب ­اخلاقِ که توانسته­اند مراتب اخلاق را در خود تجلی  دهند، بهره ببرند. وجود این گونه اساتید برای ­ترقی و پرورش طلاب در حوزه، ضروری است.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: سحری خیزی و تهجد از دیگراصول طلبگی است و بعضی از علمای گذشته طلابی که تهجد نداشتند را تعلیم نمی دادند و درس دادن به آنها را برای  خود حرام می دانستند، این موضوع  بیانگر اهمیت نماز شب بویژه در بین حوزویان است.

 ایشان افزودند: امام خمینی(ره)  یکی از عالمان فرهیخته، شایسته، متعهد دارای اراده قوی، جدی و منظم بودند که توانستند با حرکت بی نظیر، تزلزلی بزرگ در ارکان حکومت استکبار و ایادی آنها  در منطقه ایجاد­کنند و با حرکت خود باعث بیدارگری مردم دنیا در برابر ظالمان و استعماگران شوند.

 انتهای پیام کد:  40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha