جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رحیمیان

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان گفت: صحبت از عمل احسن است نه حسن، چون بین کار بد و خوب که بحثی نداریم، بلکه بین کارهای خوب و خوبتر باید خوبترین انجام شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، تولیت مسجد مقدس جمکران در جلسه شورای معاونین این مسجد مقدس، پیرامون آیات سوره مبارکه ملک اظهار داشت: سوره ملک نکات و آیات خیلی جالبی در بردارد، به عنوان مثال در آیه 10می فرماید: «اگر می شنیدیم یا تعقل می کردیم، امروز در عذاب جهنم قرار نداشتیم» که معلوم می شود تعقل و قبل از آن شنیدن خیلی مهم است.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان افزود: این تأکید بر شنیدن در بین سایر حواس ظاهری، نشان دهنده این است که انسان باید به دنبال شنیدن حرف های خوب بود و وقتی هم می شنود، فقط صرف شنیدن نباشد؛ بلکه «استماع»، کاربرد گوش و شنوایی انسان برای شنیدن حرف حق و تحت تأثیر قرار گرفتن مسأله مهمی است و بر آن تأکید شده است.

وی با بیان آیه 13 سوره مبارکه ملک عنوان کرد: خداوند متعال خیلی از مسائل مهم و در عین حال بدیهی را به صورت سؤال مطرح می کند تا قبل از آنکه لازم باشد که شخص دیگری و یا خداوند جواب دهد، خود انسان فکر و اندیشه اش را به کار گیرد،  متوجه شود و جواب مطلب را بدهد.

تولیت مسجد جمکران با ذکر آیه «الَّذِي خَلَقَ الْمَوْتَ وَالْحَيَاةَ لِيَبْلُوَكُمْ أَيُّكُمْ أَحْسَنُ عَمَلاً»(ملک/2) تصریح کرد: با توجه به این آیه شریفه هدف از خلقت آن است که خداوند متعال بندگان را بیازماید تا معلوم شود کدام یک از ما عمل احسن انجام می دهیم.

وی ادامه داد: صحبت از «عمل احسن» است نه «حسن» چون بین کار بد و خوب که بحثی نداریم، بلکه بین کارهای خوب و خوبتر باید خوبترین انجام شود.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمیان با اشاره به آیه «أَفَمَن يَمْشِي مُكِبًّا عَلَى وَجْهِهِ أَهْدَى أَمَّن يَمْشِي سَوِيًّا عَلَى صِرَاطٍ مُّسْتَقِيمٍ»(ملك‌/22) گفت: بی تردید اگر انسان غافل از خود و اطرافش حرکت کند و در صراط مستقیم نباشد جایگاهش از چهارپایان نیز پست تر است.

تولیت مسجد جمکران در پایان خاطر نشان کرد: بخش اعظم آیات سوره مبارکه ملک به صورت سؤال درمورد بدیهی ترین مسائلی مطرح می شود که اگر انسان به هر کدام آن توجه کند، طبعا روزنه هایی به سوی عالم دیگر برایش باز می شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha