پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
یحیی نمر

حوزه / حزب الله بر پایه ولایت فقیه شکل گرفته وهمه پیروزی های لبنان چه در جنگ های قبل از سال 2000 میلادی و چه بعد از آن فقط به خاطر تمسک به ولایت بوده است.

 دکتر یحی نمر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند اظهار کرد: حزب الله نه تنها نیروی مرتبط با لبنان، بلکه در منطقه نیز تاثیر گذار است به طوری که پس از سال 2000 میلادی نقشه های آمریکا در منطقه با شکست مواجه شده، زیرا اسرائیل کاملا از لبنان خارج شده  و شروع به طرح ریزی نقشه های جدیدی کردند، با این حال هنوز نتوانسته اهند حزب الله را شکست دهند.

معاون نماینده حزب الله در ایران، تشکیل داعش را نقشه آمریکا و اسرائیل در منطقه دانست و افزود: از طریق داعش در سوریه  می خواستند نقشه جدیدی را پیش بگیرند که حزب الله وارد سوریه شده و نقشه آن‌ها را خراب و خود تعیین کننده منطقه اسلامی شد.

وی ادامه داد: قبل از این‌که حزب الله وارد میدان شود، قدرت غربی ها در منطقه زیاد بود و نتایج جنگ به سود سوریه رقم نمی خورد، ولی بعد از اینکه حزب الله وارد عمل شد، معادلات نیز تغییر کرد و به نفع محور مقاومت صورت گرفت.

*ولایت فقیه نیروی محرکه حزب الله

نمر با بیان اینکه ولایت فقیه بیشترین تاثیر در زمینه های نظامی حزب الله دارد، گفت: حزب الله بر پایه ولایت فقیه شکل گرفته  و مشارکت حزب الله در لبنان  به فرمان حضرت آیت الله خامنه ای  بوده و همه پیروزی های لبنان چه در جنگ های قبل از سال 2000 میلادی و چه بعد از آن، فقط به‌خاطر تمسک آنها به ولایت فقیه بوده است؛ لذا ولایت فقیه بیشترین تاثیر را در زمینه های نظامی برای حزب الله دارد.

معاون نماینده حزب الله در ایران با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران و حضرت آیت الله خامنه ای فرماندهان حزب الله هستند و سید حسن نصرالله نیز شاگردی از شاگردان امام (ره) است، افزود:‌‌ همان طور که امام خمینی (ره) فرمودند که هر چه داریم  از عاشورا است، ما هم می‌گوییم که هر چه داریم از جمهوری اسلامی ایران است.

دکتر نمر با بیان این که سیستم لبنان پیچیدگی خاص خود را دارد، ولی حزب الله پیرو ولایت فقیه است، بیان کرد:آمریکا می خواهد این محور مقاومت را قطعه قطعه کند و می خواهد روسیه ، جمهوری اسلامی و حزب الله در لبنان همچون عربستان شوند بنابراین قصدشان این است که محور مقاومت را نابود  کنند.

*دو هدف مهم آمریکا در منطقه

این تحلیلگر مسائل بین المللی با بیان اینکه آمریکا دو هدف بزرگ را دنبال می‌کند، افزود: براساس هدف اول منفعت خاص خودشان را دنبال می نماید که از این طریق از منابع منطقه استفاده می‌کنند و دومین هدف این است که امنیت اسرائیل را فراهم کنند تا آن ها هم بتوانند برنامه‌های اشغالی خود را در منطقه را اجرایی کنند

معاون نماینده حزب الله در ایران بیان کرد: ما از لحاظ تعداد، مشکلی نداریم؛ در جنگ 33 روزه با نیروی کمی که داشتیم توانستیم ارتش پر قدرت  اسرائیل را شکست داده و تنها چیزی که نیاز داریم این است که خداوند توفیق جهاد در راهش را به ما عنایت کند.

وی با بیان این‌که نیروی انسانی حزب الله از نیروی ایمان الهام می‌گیرد، افزود: حمله اسرائیلی ها در جنگ 33 روزه بسیار شدید بوده و همه  فکر می کردند که این جنگ  به نفع اسرائیلی ها تمام می‌شود، ولی تنها چیزی که به ما کمک کرد، قوه ایمانی بچه ها بود و باعث پیروزی ما شد.

*تخریب روحیه صهیونیست ها

معاون نماینده حزب الله در ایران با اشاره به حضور پهباد لبنان در سرزمین های تحت اشغال اسرائیل، خاطر نشان کرد: پرواز پهباد لبنانی برفراز اسرائیل، از لحاظ روحی و روانی تأثیرات زیادی بر روی صهیونیست ها و ساکنان سرزمین های اشغالی گذاشت هرچند این پهباد هدف نظامی را دنبال می کرد، ولی بیشترین تاثیر را در روحیه افکارجهان داشته است.

دکتر نمر، با بیان این که حزب الله در تمام زمینه ها پیشرفت کرده و مانند قبل نیست گفت: ما در زمینه های مختلف نیروهای  متخصص داریم و اسرائیل همیشه تاکید می کند که جنگ با حزب الله، جنگ موشکی و ارتش نیست، بلکه مبارزه فکری است.

این تحلیلگر مسائل بین المللی ادامه داد: ملت ما و خصوصاً اهل تشیع که در لبنان هستند، می دانند که هدف آمریکا از اجرای برنامه های خود در منطقه با ظاهر کارهایشان متفاوت است.

*قدرت حزب الله

 معاون نماینده حزب الله در ایران  افزود: همه می دانند حزب الله نیروی عظیمی در منطقه است و همه ملت لبنان و کسانی که با ما هستند و یا نسیتند، می دانند که آنچه در رسانه ها اعلام می شود، فقط جنبه تبلیغی داشته و واقعی نیست.

 دکتر نمر با اشاره به دیدگاه آمریکایی عربستان تاکید کرد: عربستان یک کشور به ظاهر اسلامی ولی در واقع کشوری تکفیری است، آن ها برنامه آمریکا را در کشور خود اجرا می کنند و هدفشان این است که مقاومت را شکست دهند.

وی با بیان این که دولت عربستان با هم هماهنگ نیستند، گفت: بعضی از کشورها بر محور مقاومت بوده وگروهی هم نبوده  و به دنبال منافع اقتصادیشان هستند و به خاطر تعاملات اقتصادی که با غرب دارند مجبورند که تصمیمات آمریکا را بپذیرند.

معاون نماینده حزب الله در ایران با اشاره به ارتباط حزب الله با ایران، خاطرنشان کرد: حزب الله در ارتباط با ایران دستش بازتر است و اگر در زمینه های متعدد پیشرفت کند، تهدیدی برای اسرائیل و حامیانش در منطقه خواهد بود.

*اعتراف وزیر امر خارجه آمریکا

این تحلیلگر لبنانی در خصوص توان نظامی حزب الله، گفت: وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرده  که در حال حاضر حزب الله معادلات منطقه را رقم می زند و خود تعیین کننده نقشه و معادلات منطقه می باشد به این دلیل، خیلی از نیروهای آن ها در جنوب لبنان هستند.

*پاسخ دندان شکن به صهیونیست ها

دکتر نمر در پایان به پاسخ دندان شکن لبنان به رژیم غاصب اسرائیل، افزود: بعد از عملیاتی که اسرائیلی ها انجام دادند، حزب الله پاسخشان را در داخل مرز فلسطین اشغالی داد، به طوری که اسرائیلی ها نتوانستند بفهمند که نیروهای حزب الله چگونه به این منطقه وارد و خارج شدند و این قضیه باعث نگرانی آنها شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha