پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مقتدایی

حوزه / دبیر شورای عالی حوزه های علمیه گفت: فعالیت‌هایی که مرکز خدمات انجام می‌دهد بسیار ارزشمند است و برای آن‌ها باقیات الصالحات خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله مقتدایی عصر امروز(جمعه هشتم اسفند) در همایش تجلیل از همسران و فرزندان ممتاز تحصیلی روحانیون استان قم ضمن تقدیر از والدینی که توانستند فرزندان ممتازی را تربیت کنند اظهار کرد: خداوند توفیقی به شما داده است که توانسته‌اید این فرزندان خوب را تربیت کنید و انشا الله همان طور که در علم ممتاز هستند در عمل نیز ممتاز باشند.

وی با اشاره به اینکه فرزند صالح بسیار ارزشمند است گفت: اگر خداوند بخواهد نظر و عنایتی به بنده‌ای داشته باشد به او فرزند صالحی می‌دهد و فرزند صالح گاهی باعث بهشتی شدن پدر و مادر می‌شود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه بیان کرد: به فرزندان و طلاب و دانشجویان عرض می‌کنم که قدر این استعداد و توفیقی را که خدا به شما داده است که در یک خانواده روحانی در قم توانسته‌اید یک ممتاز علمی باشید را بدانید و شکر آن را باید به جای آورید.

وی ابراز داشت: اگر می‌خواهید این نعمت برای شما استمرار داشته باشد، شکر آن باید به تناسب آن باشد و شکر آن این است که خوب درس بخوانید.

آیت الله مقتدایی ادامه داد: شما باید طوری درس بخوانید که از نظر تقوی، عبادت و بندگی خدا نیز ممتاز باشید.

وی ضمن تقدیر از فعالیت‌های مرکز خدمات گفت: فعالیت‌هایی که در مرکز خدمات انجام می‌دهید، بسیار ارزشمند است و برای شما باقیات الصالحات خواهد بود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه بیان کرد: هر فرد طلبه و دانش‌آموزی که شما شناسایی کرده و تجلیل می‌کنید، موجب می‌شود که بهتر درس بخواند و در تقوی و رعایت امور شرعی نیز کوشا تر باشد و در نهایت موجب می‌شود که پاداش بیشتری برای شما ثبت شود.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) گفت: امام صادق(ع) می‌فرمایند،خداوند فرموده است که مردم تحت تکفل من هستند و محبوب‌ترین شما پیش من کسی است که بیشتر سعی در کمک کردن به مردم می‌کند.

آیت الله مقتدایی عنوان کرد: شناسایی و تشخیص ممتازین جزو بهترین کارها است و شما مصداق این حدیث از قول امام صادق(ع) و محبوب‌ترین افراد نزد خداوند هستید.

وی در پایان  گفت: از مرکز خدمات و مخصوصاً ریاست مرکز که از نزدیک می‌بینیم که تمام وجودش را برای خدمت به طلاب گذاشته است تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/313/30

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha