جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت‌الله بشیر نجفی

حوزه/ خون مسلمان نزد ما از بزرگ‌ترین محرمات است و مراجع نجف اشرف بیانیه های دقیقی در این مورد صادر کرده اند که از شما انتظار می رفت این بیانیه ها را مطالعه کنید تا از میزان اهتمام و توجه مراجع نسبت به حفظ جان مسلمانان بی گناه آگاه شوید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آیت الله بشیر النجفی از مراجع تقلید شیعیان عراق از اتهامات الازهر مصر به نیروهای بسیج مردمی عراق انتقاد کرد و از الازهر خواست برای روشن شدن واقعیت ها افرادی را به عراق بفرستد تا در جریان حقیقت مسایل عراق قرار بگیرد.

الازهر روز گذشته در بیانیه‌ای نگرانی شدید خود را از اقدامات نیروهای بسیج مردمی در جریان آزادسازی برخی مناطق اعلام کرده بود.

آیت الله نجفی در نامه ای خطاب به الازهر نوشتند:

با نگرانی زیاد مطالب منتشر شده در پایگاه اینترنتی الازهر در مورد ادعای غارت اهل سنت عراق در جریان آزادسازی و پاکسازی شهرهای عراق از داعش توسط نیروهای بسیج مردمی را مطالعه کردیم. واقعیت این است که اهل سنت عراق از این پیروزی ها و از بین رفتن قاتلان و شکنجه گران خونخوار داعشی خرسند هستند و نگرانی ما از این است که دروغ‌های داعش و حامیان آنها به گوش مخالفان داعش برسد و آنها این دروغ ها و شایعات را واقعیت بپندارند در حالی که کاملا خلاف واقع است.

از این رو مناسب دانستیم که به خاطر احترامی که برای شما و مقام بلند شما قائل هستیم، برخی مسائل را برای شما روشن سازیم:

1. فتوای ما عبارت است از رهاسازی ملت های اسلامی از گروهی است که بدون تردید آلت دست دشمنان اسلام هستند و غالبا بیشتر از آنکه شیعیان را آزار دهند، به دنبال آزار و اذیت اهل سنت هستند و دلیل ما هم واقعیتی است که در خارج رخ داده و نقشه جنایت های آنها در جهان اسلام این را تایید می کند. آنها کسانی هستند که به دست حامیان اسراییل تمام عراق را در معرض سقوط قرار دادند و ما با دعوت از مردم سربلند عراق خواستیم در مقابل آنها بایستند، در حالی که تمام جهان می خواست کشوری مانند عراق سرنگون شود تا غرق نا امنی و هرج و مرج شود و مردم آن غرق دریای خون شوند و بنای آنها هم این بود که پس از عراق به سراغ مصر بیایند که امیدواریم خداوند مصر را در دست اینها سلامت بدارد و بدین ترتیب عراق برای کسانی که به باطن امور واقفند همچون دژ اول مصر می باشد.

2. تصمیم به آزادسازی استان صلاح الدین و استان های دیگر به خاطر خواسته مردم عراق در مناطق سنی نشین بود که در معرض ترور و تخریب داعش قرار داشتند و این تصمیم نیز از طرف دولت عراق اتخاذ شذ نه از سوی بسیج مردمی و دولت؛ در واقع از بسیج مردمی برای رسیدن به این پیروزی ملی استفاده کرد زیرا نیروهای مؤثر سیاسی با تخریب و ویرانی کشورهای مسلمان بیشتر موافق بوده و در پی چاره نبودند مگر اینکه دولت خود را از کسانی که خواهان ویرانی سرزمین مسلمانان هستند جدا کند و از این رو جای سرزنشی بر نیروهای بسیج مردمی نیست؛ این تصمیم از سوی دولت عراق گرفته شد، همان گونه که دولت مصر نیز جنایتکاران تروریست در شهرها و روستاهای مصر را که به دروغ شعارهای دینی بر زبان دارند، ریشه کن می کند.

3. نیروهای بسیج مردمی فقط شیعه نیستند، بلکه متشکل از تمام مردم عراق می‌باشد و اهل سنت، مسیحیان و ایزدی ها در کنار شیعیان حضور دارند و هزاران نفر از اهل سنت شریف و غیور و مسلمان در خطوط مقدم این جنگ حضور دارند و می‌خواهند با کمک نیروهای امنیتی و بسیج مردمی،‌ خطر داعش را از شهرها و سرزمین خود دفع کنند.

4. نیروهای جهانی به طور جدی در این زمینه به عراق کمک نمی کنند و حتی سلاح هایی را که عراق از آنها خریده در زمان مناسب تحویل نمی دهند، اما متأسفانه به طور پیوسته به داعش سلاح و مهمات می رسانند.

5. اگر شیعیان انتقامجو بودند، از کسانی انتقام می گرفتند که در ناامنی های پس از سرنگونی طاغوت حدود چهار میلیون نفر از شیعیان را به قتل رساندند، اما این اتفاق رخ نداد و همین بردباری شیعیان هم باعث شد که شیطان عده ای را فریب دهد و وارد جنگ طایفه‌ای همه جانبه‌ای شوند و مردم را در خیابان ها و محلات بکشند تا اینکه حدود روزانه بیست خودروی بمب گذاری شده در محله های شیعه نشین منفجر می شد، اما در آن زمان نشنیدیم که شما و دیگران موضعی بگیرید و حرفی بزنید که متناسب با حجم این جنایت ها علیه شیعیان باشد و در این راستا برای تحریک شیعه حتی به اهل بیت(علیهم السلام) هم دشنام دادند، اما شیعیان هیچ واکنش منفی نشان ندادند و همچنان به شرع ملتزم شدند و ناظران جهان و حتی دشمنان اسلام تنها چیزی که در این مدت از شیعیان عراق دیده اند انضباط بوده و هر چیزی که غیر از این گفته شود دروغ هایی است که با هدف تخرب جهان اسلام گفته می شود.

6. ارتش عراق به قهرمانان بسیج اهل سنت اجازه داده تا در کنار برادران ارتش و بسیج مردمی شیعی وارد شهرهای استان تکریت شوند و ما اطمینان داریم که این نیروها به بهترین شکل با شهروندان برخورد داشته اند و البته باید گفت که در این میان فقط برخی برادران اهل سنت از داعش انتقام گرفته اند که آنها هم از فتواهای شما پیروی کرده‌اند که پس از سوزاندن شهید کساسبه خلبان اردنی فتوا دادید دار زدن و بریدن دست داعش واجب است؛ چرا که داعش محارب و مفسد فی الارض هستند و ما هم به دروغ های مستمر رسانه های حامی داعش عادت کرده ایم که به دنبال تحریک طایفی در حمایت از داعش هستند و در این راه پول صرف می کنند و برنامه دارند.

7. ما از طریق نظارت بر اموری که به خاطر مسؤولیت شرعی ما می باشد، به اطمینان رسیدیم که دولت عراق بسیار مراقب بوده تا آسیبی به شهروندان نرسد و در تمام مکان های آزادشده راه‌هایی برای خروج سالم شهروندان از آن اماکن قرار داده که البته ممکن است داعش برخی از شهروندان را گروگان گرفته و بازداشت کرده باشد و ما از آن بی اطلاع باشیم و چنین اقدامی از داعش بعید نیست.

8. این مظلوم نمایی های طایفی که برخی می خواهند صدای آن را به مراکز معتدل و ملتزم به شرع برسانند به این خاطر است که آنها می خواهند با رساندن اطلاعات دروغ و غیرواقعی به علما و بزرگان دینی، بر جنایت‌های بزرگ و ضدبشری خود سرپوش بگذارند در حالی که این فقط و فقط داعش است که اهل سنت و اشاعره را به بهانه‌های طایفی به قتل می رساند و ما از شما انتظار داریم که افرادی را برای تحقیق به عراق بفرستید تا امور برای آنها و شما روشن شود و ما نیز برای روشن شدن مسایل به شما کمک می کنیم و بنا‌براین ما به مجاهدان خطوط مقدم که از شیعیان و اهل سنت هستند حسن ظن داریم.

9. ما توجه شما را به این مسأله جلب می کنیم که برخی حامیان داعش در مراکز تصمیم گیری دینی به دنبال فعال کردن جنایتی علیه جهان اسلام هستند تا به مأموریت خود در سرنگونی تمام کشورها و حکومت های اسلامی عمل کنند و این توطئه خود را از سوریه شروع کردند و قصد داشتند پس از آن وارد لبنان شوند که قهرمانان هوشیار لبنان این اجازه را به آنها ندادند و از این رو به سراغ عراق آمدند و ان شاء الله مردم عراق نیز اجازه نخواهند داد که توطئه آنها موفق شود و پس از آن نوبت به مصر و عربستان خواهد رسید و همه ما از مسلمانان مخلص در برابر این دشمنان حمایت خواهیم نمود.

10. انتظار ما این است که دعوت ما را برای ارسال کمیته‌ای حقیقت یاب به عراق بپذیرید و ببینید که شیعه، سنی و کرد در این کشور سهیم هستند و البته شیعیان با این‌که اکثریت این کشور هستند، اجازه داده اند که به خاطر دفع تهمت طایفی، اهل سنت و اکراد نیز در حکومت سهیم باشند ولی برادران جهان عرب به این کرامت و بزرگواری شیعیان توجهی نکردند که شیعیان اکثریت عراق از حق خود به خاطر اسلام و امنیت عراق عقب نشینی کرده اند، اما باز هم مزدوران بیگانگان و دشمنان اسلام حقایق را وارونه جلوه می دهند و تلاش می کنند تا از هر طریقی به فتنه ها دامن بزنند.

11. ما نگران این هستیم که دولت عراق و نیروهای بسیج مردمی به خاطر این اعتراض ها و تهمت ها مناطق سنی نشین را برای داعش ترک کنند تا داعش باقیمانده اهل سنت این مناطق را نیز به قتل برساند که این مخالف میل باطنی شیعیان و نیروهای بسیج مردمی است و ما از خداوند متعال می خواهیم عراق و مردم آن را حفظ کند و ما به همراه شما اعلام می‌کنیم که در مورد هرگونه آسیب به افراد بی‌گناه نگرانیم؛ چرا که خون مسلمان نزد ما از بزرگ ترین محرمات است و مراجع نجف اشرف بیانیه های دقیقی در این مورد صادر کرده اند که از شما انتظار می رفت این بیانیه ها را مطالعه کنید تا از میزان اهتمام و توجه مراجع نسبت به حفظ جان مسلمانان بی گناه و مصون ماندن آنها از ظلم و ستم مطلع شوید.

آیت الله نجفی در پایان از الازهر به خاطر پذیرش این توصیه ها تشکر کرده و گفته اند که از شما نیز می خواهیم که برای برطرف شدن مشکلات طایفی که توسط کفار و دشمنان اسلام و دشمنان رسول خدا(ص) ایجاد شده دعا کنید.

مترجم: سید احمد احمدزاده

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha