جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فاطمیه

حوزه/ نوروز 94 با ایام فاطمیه متقارن شده و برگزاری آیین های نوروزی نباید به گونه ای باشد که خدشه ای به پاسداشت ایام فاطمیه وارد گردد.

حجت الاسلام عبدالحسین چنانی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، به تقارن مناسبت های قمری و شمسی اشاره کرد و گفت: نوروز 94 با ایام فاطمیه متقارن شده و آغاز سال جدید با رنگ و بوی فاطمی می تواند در زندگی انسان تأثیرات مثبت و برکات فراوان به همراه داشته باشد.

مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) شوش، با تأکید بر اهمیت توجه به شعائر فاطمیه در ایام نوروز، ابراز داشت: برگزاری آیین های نوروزی نباید به گونه ای باشد که خدشه ای به پاسداشت ایام فاطمیه وارد گردد.

وی با اشاره به توجه ویژه حضرت زهرا(س) به مسئله حجاب و عفاف، اظهار داشت: دختران و بانوان در جامعه امروز باید حیا وعفت خود را به این بانوی مکرمه نزدیک سازند.

حجت الاسلام چنانی بر اهمیت الگوبرداری عملی بانوان و دختران جامعه از حضرت زهرا(س) تأکید کرد و گفت: حد و مرز حضرت زهرا(س) در مسایل اجتماعی، حجب و حیا، بصیرت و شناخت حق و باطل از جمله مواردی است که در زندگی حضرت زهرا وجود داشته است و دختران هر کدام از آن ها را می  توانند الگوی خود قرار دهند.

مدیر مدرسه علمیه امام محمد باقر(ع) شوش، بر اهمیت پاسداشت شعائر دینی و برگزاری مراسمات مذهبی تأکید کرد و بیان داشت: با توجه به تقارن نوروز و فاطمیه باید مبلغان از این فرصت استفاده کنند.

حجت الاسلام چنانی با بیان این که احیای شعائر دینی به نوعی واجب شرعی است، گفت: عدم توجه به برپایی مراسمات سبب تضعیف مبانی شیعه می شود.

وی با بیان این که نباید تقارن نوروز و ایام فاطمیه نباید سبب کمرنگ شدن مراسمات عزاداری فاطمیه شود، اظهار داشت: نقش حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت بسیار مسئله مهمی است که همه ساله باید این مسئله به خوبی تبیین شود؛ چرا که حضرت زهرا در دفاع از شیعه جان خود را فدا کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha