پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سبک زندگی

حوزه/ تقارن نوروز و ایام فاطمیه ظرفیت خوبی برای تبلیغ دین است و مبلغان در دید و بازدیدها و می توانند با نشر فضایل فاطمی، مجالس را به عطر اهل بیت(ع) مزین کنند.

حجت الاسلام عبدالامیر رجب پور، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، با اشاره به در پیش بودن ایام فاطمیه، اظهارداشت: اهل بیت(س) تأثیر بسیاری در زندگی مسلمانان دارند، از این رو باید در این ایام حرمت فاطمیه نگه داشته شود.

وی با بیان این که تعظیم شعائر اسلامی در زندگی مسلمانان برکات زیادی با خود به همراه خواهد داشت، گفت: توجه به سیره اهل بیت(ع) نقش زیادی در رونق زندگی انسان دارد که با تأسی به آنها می توان خیر دنیا و آخرت را نصیب خود کرد.

حجت الاسلام رجب پور به تقارن ایام فاطمیه و نوروز اشاره کرد و افزود: مسلمانان در این ایام باید از انجام کارهایی که با فرهنگ دینی و اسلامی مغایرت دارند، خودداری کنند.

مدیر مدرسه علمیه آل طیب اهواز، تقارن نوروز و ایام فاطمیه را ظرفیت خوبی در تبلیغ دین دانست و افزود: در دید و بازدیدها می توان با نشر فضایل فاطمی و مجالس خود را به عطر اهل بیت(ع) مزین کرد و علاوه بر آن مبلغان نیز می توانند به ترویج سبک زندگی فاطمی بپردازند.

وی با بیان این که اظهار ارادت و توسل به اهل بیت(س) هیچ گونه منافاتی با نوروز ندارد، گفت: در ایام فاطمیه زمینه پذیرش معارف اسلامی و آموزه های اهل بیت(س) بیشتر از زمان های دیگر مهیا است.

حجت الاسلام رجب پور، بر اهمیت الگوبرداری زنان جامعه از سیره و روش زندگی حضرت تأکید کرد و گفت: شرط نخست الگوبرداری زنان از حضرت فاطمه(س) شناخت و معرفت به حضرت است.

مدیر مدرسه علمیه آل طیب اهواز با بیان این که مسلمانان باید معرفت خود را نسبت به حضرت زهرا(س) روز به روز بیشتر کنند، اظهار داشت: گام دوم پس از شناخت حضرت، نزدیک کردن رفتار فردی به روش زندگی حضرت زهرا(س) است.

وی در ادامه بیان داشت: حضرت زهرا(س) تنها الگوی زنان نیست، بلکه مردان نیز درس فداکاری و دفاع از ولایت را می توانند از حضرت زهرا(س) فراگیرند.

حجت الاسلام رجب پور، شناخت حق و حقیقت را از دیگر ویژگی های بارز حضرت زهرا(س) برشمرد و افزود: زنان در مسایلی همچون خانه داری و تربیت فرزند و سبک زندگی می توانند بهترین الگو یعنی حضرت فاطمه(س) را برگزینند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha