شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 347093
۹ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
فقرا - فقر - نیازمندان - محرومان

حوزه/ استاد حوزه، رفع اختلافات و دستگیری از فقرا و نیازمندان را از وظایف مؤمنین برشمرد و گفت: انسان باید به ارزیابی اعمال و خانه تکانی دل بپردازد و درصدد اصلاح بر آید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سیدعلی مهدوی‌نیا، امروز در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر امام رضا(ع)، در رواق بزرگ امام خمینی(ره) به موضوع « پاکسازی دل همراه با تحویل سال» پرداخت و گفت: خداوند متعال، فصل بهار را زمان رستاخیز زمین می‌داند و در آیاتی از قرآن مجید، آن را همانند رستاخیز انسان بر می شمارد.

وی ادامه داد: انسان باید از رستاخیز زمین عبرت بگیرد و همان طور که خانه از غبار ایام می زداید و به پالایش خود می پردازد وجان و روانش را نیز از غبار کینه‌ها و زشتی‏ها بیالاید و خود را به خوبی‌ها و زیبایی‌ها بیاراید.

این استاد حوزه، رفع اختلافات، توجه به یکدیگر، دستگیری از فقرا و نیازمندان و... را از وظایف مؤمنین برشمرد و ابراز داشت: انسان باید به ارزیابی اعمال و خانه تکانی دل بپردازد و درصدد اصلاح بر آید.

حجت الاسلام مهدوی نیا در ادامه به آثار و برکات صلوات اشاره کرد و گفت: صلوات، موجب استجابت دعاست و در بعضی از روایات تصریح شده که برای استجابت دعا، آن را با صلوات بر محمد و آل محمد(ص) آغاز کنید.

وی با بیان این که ذکرصلوات از برترین و بهترین اعمال به شمار می‌آید و در ادعیه و روایات معصومین(ع) میان صلوات و مستجاب شدن دعا ارتباط عمیقی دیده می‌شود، افزود: در دعاهای صحیفه سجادیه، مناجات شعبانیه، مکارم الاخلاق و... صلوات به گونه‌ای در ابتدا یا آخر دعا آمده، زیرا صلوات دعای مقبوله است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha