سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: منابع اسلامی و فقهی شیعه غنی است و هیچ علومی مانند علوم آل محمد(ص) از غنا و محتوای والایی برخودار نیست؛ باید این منابع علمی بررسی شود و مباحث آموزنده استخراج، دسته بندی و در اختیار مبلغین قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، معظم له امروز  در دیدار با مدیرکل اعزام مبلغ  سازمان اوقاف و امورخیریه کشور ضمن تبریک ایام ولادت ایام حضرت زهرا(س) و روز مادر با بیان این که تبلیغ کار بسیار حساس و تاثیرگذار در جامعه می باشداظهارداشتند: هر کاری نیازمند به مهارت افزایی است، بنابراین مبلغین نیز باید برای اجرای بهتر و تاثیر گذاری بیشتر در جامعه علوم مختلف مسلط باشند و به مهارت افزایی بپردازند.

ایشان افزودند: منابع اسلامی و فقهی شیعه منابع غنی است و هیچ علومی مانند علوم آل محمد(ص) از غنا و محتوای والایی برخودار نیست؛ باید این منابع علمی بررسی شود و مباحث آموزنده استخراج، دسته بندی و در اختیار مبلغین قرار بگیرد.

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطر نشان ساختند: علمای گذشته با استناد به همین منابع علمی توانستند پاسخگوی جامعه باشند و مشکلات عقیدتی را برطرف کنند.

این مرجع تقلید افزودند: لازم است مبلغ برای کارایی بیشتر قدرت علمی استخراج احکام و روایات را داشته باشد و این امر مسیر نمی شود، جز اینکه علوم پایه حوزه را خوب تحقیق و بررسی کرده و بدان مسلط باشد.

معظم له گفتند: مدیران جامعه در هر قشری، باید مدیران فعالی باشند و مدیرانی که در عرصه تبلیغ فعالیت می کنند این چنین خصلتی لازم است داشته باشند تا مدیریت قوی مبلغین و طلاب خوب را شناسایی نمایند و آنها را آماده برای پاسخگویی به شبهات نمایند.

این مرجع تقلید افزودند: تاریخ اسلام یکی از منابع مهم اسلام و دارای محتوای بسیار با ارزشی می باشد.مبلغ باید این گونه مباحث آموزنده را ببیند، بیاندیشد تا بهتر بتواند موثر واقع شود.

حضرت آیت الله نوری همدانی اظهار داشتند: مبلغ موفق کسی است که دین را خوب بشناسد و به دیگران نیز بشناساند، این عمل مهمی است که باید مبلغین آن را انجام دهند.

313/40

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha