چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام محمد رضا مبلغی - لرستان

حوزه / مدیرحوزه علمیه استان لرستان گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) برترین بانوی جهان است و در بین زنان کسی دارای مقامی والاتر از ایشان نیست.

 حجت الاسلام مبلغی در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در خرم آباد  با بیان اینکه شناخت زندگانی حضرت زهرا(س) از ارزش فوق العاده ای برخورداراست گفت :  با دقت و تأمل در زندگی این بانوی بزرگوار می‌توان به عالیترین رتبه‌های معنوی نائل آمد.

وی بیان داشت : از سوی دیگر با مراجعه به قرآن کریم درمی‌یابیم که آیات متعددی در بیان شأن و مقام حضرت زهرا(س) نازل شده  که از آن جمله می‌توان به آیه‌های تطهیر، مباهله ، سوره کوثر و... اشاره کرد که خود تأکیدی بر مقام عمیق آن  بانوی بزرگوار در نزد خدای متعال  است.

مدیر حوزه علمیه استان لرستان  خاطر نشان کرد : در نگاه اسلام زن و مرد باید هدفی مشترک  که همان رسیدن به اوج قله کمال انسانی است را دنبال کنند و این دو جنسیت هیچ تفاوتی با هم ندارند.

حجت الاسلام مبلغی با اشاره به اینکه در دست یابی کمال انسانی،  زن و مرد  هر دو به یک میزان توانمند هستند، گفت :  تفاوت جنسیت ها که لازمه خلقت است نقشی در ایجاد یا افزایش این استعداد و توانمندی  ندارد، پس نه کمال زن در این است که جایگاهی مثل جایگاه مرد داشته باشد و نه مردان رواست که بر جنسیت مردانه خود ببالند.

وی افزود: تفاوت‌های زن و مرد در احکام اسلام  از روی ظلم و مرد سالاری نیست؛ بلکه برخواسته از مسئولیت بیشتر مرد و وظیفه سنگین تر  او در قبال خانواده و جامعه می‌باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha