جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
1

حوزه/ دانشگاه های ادیان ایران و لاترانسه واتیکان در خصوص تبادل استاد و دانشجو به تفاهم رسیدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، نشست مشترک میان روسای دانشگاه پاپی لاترانسه واتیکان و دانشگاه ادیان و مذاهب ایران برگزار و در پایان این نشست که در محل دانشگاه ادیان در قم برگزار گردید، تفاهمنامه همکاری علمی میان طرفین امضا شد.

بر این اساس، طرفین در خصوص تبادل استاد و دانشجو به تفاهم رسیدند. همچنین مقرر شد، دانشگاه ادیان و مذاهب، متنی با موضوع "نگاه اسلام به بخشش الهی" تنظیم کند و این متن از سوی دانشگاه لاترانسه به زبان های مختلف ترجمه شده و مورد استفاده قرار بگیرد.

مشارکت دانشگاه ادیان در نشست تخصصی این دانشگاه در ماه دسامبر پیش رو از دیگر بندهای این تفاهم نامه بود هم چنانکه از دانشگاه ادیان و مذاهب ایران برای حضور در گردهمایی نوجوانان با موضوع توسعه بخشش و رحمت الهی دعوت به عمل آمد.

دکتر مون انریکو دال کو ولو رئیس دانشگاه لاترانسه واتیکان در این نشست خاطر نشان کرد: برای هر نوع همکاری علمی و کار مشترک آمادگی داریم به ویژه اینکه دانشگاه ادیان در خصوص مطالعات تطبیقی اسلام و مسیحیت کار کرده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه لاترانسه، یک دانشگاه پاپی محسوب شده و موضع رسمی مذهب کاتولیک را بیان می کند گفت: حضور اساتید و دانشجویان ایرانی در نشست ها و برنامه هایی که روی آن تفاهم کردیم، بر افزایش تعاملات و رسیدن به درک متقابل تاثیر به سزایی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن نواب رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب نیز، با ابراز خرسندی از افزایش تعاملات بین ایران و واتیکان گفت: تاکنون رئیس و اعضای هیات علمی این دانشگاه سفرهای متعددی به واتیکان داشتند و این سفرها، بازتاب خوبی در فضای عمومی و رسانه ای داشته است.

آقای بوکاردی سفیر واتیکان در تهران نیز که در این نشست حضور داشت، اهمیت جمهوری اسلامی ایران برای واتیکان را یادآور شد و با اشاره به سفر اخیر معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به واتیکان گفت: در آن روز ، پاپ با تعدادی از کاردینال ها ملاقات داشت اما این ملاقات را به خاطر دیدار با دکتر مولاوردی به هم زد و ما از افزایش تعاملات استقبال می کنیم.

وی توجه ویژه رسانه های واتیکان به امور ایران را نیز مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: هنگامی که به عنوان سفیر واتیکان در تهران، ماموریت یافتم روزنامه اسراتوره رومانو روزنامه رسمی واتیکان به طور ویژه به این موضوع پرداخت در حالی که این کار درباره سفرای واتیکان در سایر کشورها مرسوم نبود.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین مسجد جامعی، دکتر علیمردی و دکتر مفتاح از دانشگاه ادیان و مذاهب حضور داشتند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • sh IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
    0 0
    سلام من یک سوال برایم پیش آمده خواهش می کنم پاسخگو باشید تا چند ماه پیش مسولین حوزه و راستی ها سایه نواب را که به نوعی از فتنه گران حمایت کرده بود را با تیر می زدند اما حال چطور شده که دایم ایشان را تبلیغ می کنید.و خبر از ایشان می گذارید.جای تعجب است سیاست چیز عجیبی است. خدا همه ما را در صراط مستقیمش نگه دارد. شما هم بگو آمین