جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مصباح

حوزه/ عضو خبرگان رهبری با اشاره به عرفان‌های کاذبی که در جامعه پیدا می‌شود گفت: همه عرفان‌ها کاذب است و ما را به جایی نمی‌رساند و تنها اطاعت از خدا است که ما را سعادتمند می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله مصباح یزدی عصر امروز در دیدار طلاب مدرسه علمیه دارالسلام تهران که در موسسه آموزشی و پژو هشی امام خمینی(ره) قم برگزار شداظهار کرد: حرکت‌هایی که امروز در گوشه و کنار کشور و خارج از کشور برای قرب به خدا دیده می‌شود به برکت حرکتی است که امام(ره)در ایران ایجاد کردند که امروز آیت الله العظمی خامنه‌ای عهده‌ دار هدایت این انقلاب هستند.

وی بیان کرد: هرقدر درباره عظمت این نعمت فکر کنیم باز کم است و هرقدر شکر این نعمت را به جای آوریم باز هم جای شکر دارد.

رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) با بیان اینکه ما که اعتقاد داریم که خداوند حکیمی این دنیا را آفریده است باید به این سؤال توجه کنیم که این دستگاه عظیم و عجیب و دستگاه الهی به چه منظوری تشکیل شده است گفت: به عنوان یک موجود عاقل باید این سؤال جدی همواره در دل ما باشد و به دنبال این باشیم که کسی ما را آفریده است چه هدفی داشته است و چگونه می‌توان به این هدف رسید.

قرآن بهترین منبع پاسخ به شبهات

ایشان با اشاره به اینکه بهترین منبعی که می‌تواند پاسخ این دو سؤال را بدهد قرآن کریم است افزود: خداوند در این منبع دلیل آفرینش و راه‌های رسیدن به سعادت را بیان کرده است و بهترین منبع برای رسیدن به قرب الهی است.

آیت الله مصباح یزدی تصریح کرد: توجه به این منبع، موجب می‌شود که راه‌های قرب الهی را بهتر بفهمیم و بدانیم که خواسته است چه چیزی را به ما بیاموزد.

ایشان با اشاره به اینکه برای آموختن و یادگرفتن هیچ چیزی مهم‌تر از این نیست که بفهمیم قرآن چه چیزی بیان می‌کند گفت: در سایه قرآن است که می‌فهمیم در میان علوم چه چیزی مهم‌تر است و چگونه باید از این علوم استفاده کنیم.

رئيس مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) ابراز داشت: اگر زندگی ما با قرآن محشور شود همه‌چیز ارزش واقعی خود را برای ما خواهد داشت.

ایشان خطاب به طلاب جوان بیان کرد: در این دنیای پر آشوب و پر از آلودگی‌ها، خداوند شما را حفظ کرده است که در سایه قرآن به تحصیل علوم دینی می‌پردازید و شما باید از این معارف بزرگ الهی استفاده کنید و آنها را در زندگی به کار ببندید.

آیت الله مصباح یزدی گفت: به برنامه‌هایی که برای شما تهیه شده است خوب توجه کنید و سعی کنید که از آنها استفاده کنید و تنها به فکر گذراندن واحد درسی نباشد و بدانید که برای این برنامه‌ها سال‌ها تلاش کشیده شده است و در آن زحمات چندین نسل نهفته شده است که سعی کرده‌اند راهی پیدا کنند که از آفت دور باشید.

ایشان ادامه داد: همه این برنامه‌ها برای این است که با قرآن بیشتر آشنا شوید و توفیق عمل به قرآن را پیدا کنید و به قرب خدا برسید.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه انسان که موجود بسیار پستی بود در سایه عمل به قرآن همسایه خداوند می‌شود گفت: هدف اصلی قرب به خدا است که تنها در سایه اطاعت خداوند به دست می‌آید که نباید آن را سبک شمرد.

ایشان عنوان کرد: ما باید دستورات خداوند را سبک نگیریم و بدانیم که تمام دستورات خداوند دلیلی دارد و تنها با اطاعت از این دستورات است که می‌توانیم به خدا نزدیک شویم.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به عرفان‌های کاذبی که در جامعه پیدا می‌شود گفت: همه عرفان‌ها کاذب است و ما را به جایی نمی‌رساند و تنها اطاعت از خدا است که ما را سعادتمند می‌کند.

انتهای پیام/313/30

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha