شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شورای عالی حوزه‌های علمیه

حوزه/ شورای عالی حوزه های علمیه، سیاست های جدید معاونت تهذیب حوزه را جهت اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، شورای عالی حوزه های علمیه با بررسی عملکرد معاونت تهذیب، سیاست های جدیداین معاونت را ابلاغ کرد.

بر اساس این گزارش، این سیاست های جدید در 13 بند و توسط آیت الله مرتضی مقتدایی، دبیر شورای عالی حوزه های علمیه جهت اجرا ابلاغ شده است.

در اولین بند این سیاست، معاونت تهذیب مامور شده است تا چشم انداز، افق تهذیبی، منشور اخلاقی طلاب و مقررات مورد نیاز حوزه علمیه در امر تهذیب را با تاکید بر قرار گرفتن تهذیب و اخلاق در راس همه فعالیت های حوزوی، تهیه و تدوین نماید.

برنامه ریزی جهت نهادینه کردن امور تهذیبی و ارتقاء اخلاق، روحیه سخت کوشی، زی طلبگی و انگیزه تحصیل و تهذیب در میان طلاب حوزه های علمیه، تدریس دروس اخلاق برای طلاب به دو شیوه: الف- برنامه‌ای،بر اساس یک متن واحد، ب- فوق‌العاده، در دو سطح عمومی و تخصصی، برنامه ریزی جهت  انجام سفرهای منظم وسالانه علماء برجسته و افزایش اعزام مستمر اساتید اخلاق و مشاور به استان و استفاده از بزرگان اخلاقی در استان‌ها، برگزاری دروس اخلاق عمومی، به صورت مستمر برای کارکنان کلیه واحد‌های حوزوی  گزینش  نیروهای اجرایی حوزه، بر اساس شاخص‌های پیشنهادی معاونت تهذیب از جمله دیگر بندهای این سیاست ابلاغی می باشد .

این گزارش می افزاید: تقویت کارایی و توانایی معاونت تهذیب با بکارگیری نیروهای متخصص و متعهد و یا جابجایی نیروها، و ایفای نقش در تمام مراحل پذیرش و آموزش طلاب سطوح مختلف،  رسیدگی و بررسی رفتار طلاب با توجه به اساسنامه شورای عالی و هم چنین نظارت و ارزیابی فعالیت های تهذیبی به صورت تخصصی، الگو گیری از روش مدیریت حوزه‌های علمیه موفق ، توجه ویژه به فرزندان و خانواده‌های طلاب در برنامه ریزی های حوزه (به ویژه در مراکز تجمع طلاب مانند شهرک مهدیه و پردیسان) ،ارائه طرح پیشنهادی جهت تاسیس مرکز مشاوره برای طلاب و خانواده ها و فراخوان عمومی ارائه طرح ها و برنامه های قابل اجرای تهذیبی از طلاب و حوزویان ،  از دیگر بندهای تصمیمات ابلاغی شورای عالی حوزه های علمیه می باشد.

گفتنی است: شورای عالی حوزه های علمیه برای تحقق یافتن امور فوق، تامین اعتبارات لازم جهت نهادینه کردن اخلاق و تهذیب در حوزه را مورد تاکید قرار داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha