جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله نوری همدانی

حوزه/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: امروز در دنیا دژخیمانی به جان مردم یمن و بحرین افتاده اند در امور کشور ها دخالت می کنند. ولی ما که برای احیا و آزادی و کمک به کشور ها حرکت می کنیم ،می گویند شما دخالت نکنید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید امروز در دیدار با مسئولان برگزاری اعتکاف بیان داشتند: موضوع اعتکاف از مسائل مهم در اسلام است و این فرصتی است که باید آن را غنیمت شمرد و برای رسیدن به کمال بهره برد.

*به جوانان توجه شود

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه مسئولین برگزاری اعتکاف باید چند مسئله را توجه داشته باشند اظهار داشتند: یکی از موضوعات، مسئله توجه به جوانان است، جوانان از جمله کسانی هستند که در مراسم اعتکاف حضوری پر شور خواهند داشت؛ از این رو باید طوری برنامه ریزی کرد که این قشر را عاشق  این اعمال نگه داشت و سال به سال به حضور ایشان اضافه شود.

معظم له افزودند: جوانان از جمله قشر هایی هستند که اسلام تاکید فراوان به اهمیت آنها شود، زیرا جوانان کسانی اند که آماده برای پذیرش حق و حقیقت و آموزه های دینی و معنوی هستند.

این مرجع تقلید خاطر نشان ساختند: پیامبر گرامی اسلام (ص) هم اهمیت خاصی به جوانان می دادند و در این عرصه کارهای مهم لشگری و کشوری اداره امور کشور را به جوانان می سپردند. و مصیب بن عمیر یکی از آن جوانان است و پیامبر(ص) نیز با تکیه بر همین جوانان مکه را فتح کرد و در آخر عمر پر برکتشان فرمانده لشکر را برای فتح روم به یکی از جوانان سپرده بود.

ایشان افزودند: جوانان امید ملت و نظام هستند و ما این کشور را مدیون خون جوانانی هستیم که در هشت سال دفاع مقدس حضور یافته و به دفاع از خاک، ناموس و وطن پرداختند، وصیت نامه این جوانان درس امید برای جامعه می باشد.

حضرت آیت الله نوری همدانی خاطر نشان ساختند: در دنیای اسلام خلاء بزرگی به نام دین وجود دارد و وجود این همه مشکلات به خاطر نبود دین واحد به نام اسلام است، اگر مردم از این دین خاتم خبر داشتند و به آن معرفت نیز داشتند قطعا دست به جنایات در یمن و بحرین نمی زدند.

ایشان اظهار داشتند: اسلام دارای ابعاد، علمی، اخلاقی سیاسی و اجتماعی می باشد آگاهی از هر کدام از این موارد می تواند انسان و جامعه را به سعادت برساند.

معظم له خاطر نشان ساختند: امروز در دنیا دژخیمانی به جان مردم یمن و بحرین افتاده اند و در امور کشور ها دخالت می کنند. ولی ما که برای حیا و آزادی و کمک به کشور ها حرکت می کنیم ،می گویند شما دخالت نکنید، قطعا اگر مردم دنیا از اسلام خبر داشتند اینگونه رفتار نمی کردند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha