جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فرحانی

معاون آموزش و امور حوزه های علمیه از افزایش ده درصدی پذیرش داوطلبان حضور در حوزه های علمیه خبر داد و گفت: در سال تحصیلی 95-94 بیش از 18 هزار نفر در 420 مدرسه بلندمدت و سفیران هدایت پذیرش خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی صبح امروز در حاشیه آزمون پذیرش سراسری حوزه های علمیه در گفت وگو با خبرنگاران، اظهار داشت: این آزمون با حضور بیش از 22 هزار علاقه مند در 49 مرکز آزمون در سطح کشور برای پذیرش در سال تحصیلی 95-94 حوزه های علمیه برگزار می شود.

وی از افزایش ده درصدی پذیرش داوطلبان حضور در حوزه های علمیه خبر داد و ابراز داشت: امیدواریم بعد از برگزاری آزمون و مصاحبه حضوری با توجه به سیاست به گزینی، بهترین علاقه مندان را برای حضور در حوزه انتخاب کنیم.

*طراحی سوالات آزمون پذیرش حوزه برای چهار مقطع تحصیلی 

معاون آموزش و امور حوزه های علمیه با بیان اینکه سوالات آزمون در قالب چهار مقطع طراحی شده است، افزود: امسال با توجه به تغییر نظام آموزش و پرورش، علاوه بر مقطع سیکل سابق، برای پایه هشتم نظام آموزش و پروش نیز شرایط پذیرش تعریف شده است.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی یادآور شد: همچنین سوالات برای مقاطع دیپلم و دانشگاه نیز طراحی شده است و بر این اساس نیز پذیرش صورت می گیرد.

*پذیرش طلاب جدیدالورود در 420 مدرسه علمیه

وی با اشاره به اینکه طلاب جدیدالورود در 420 مدرسه بلندمدت و سفیران هدایت در سال تحصیلی 95-94 پذیرش خواهند شد، تصریح کرد: مجموعا 470 مدرسه علمیه سفیران هدایت و بلندمدت فعالیت دارند اما فقط به 420 مدرسه در چارچوب سیاست به گزینی مجوز پذیرش طلبه داده شده است.

معاون آموزش حوزه های علمیه افزود: بهترین واحدهای آموزشی که شرایط آموزشی، تهذیبی و پژوهشی لازم را داشته باشند، مجوز پذیرش طلبه را خواهند داشت.

*تاریخ اعلام نتایج آزمون

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی با اشاره به زمان اعلام نتایج آزمون پذیرش سراسری حوزه های علمیه، اظهار داشت: نتایج آزمون از 25 اردیبهشت ماه سال جاری از طریق سایت معاونت آموزش حوزه های علمیه اعلام می شود که داوطلبان در مراحل بعد باید به مدیریت های استانی جهت تشکیل پرونده و مصاحبه های علمی و انتخاب مدرسه مراجعه نمایند.

وی با بیان اینکه اصراری بر پذیرش 18 هزار طلبه وجود ندارد، تصریح کرد: بر اساس سیاست به گزینی داوطلبینی که از شرایط معدلی و موفقیت در آزمون کتبی و مصاحبه حضوری برخوردار باشند، در حوزه های علمیه پذیرش می شوند.

معاون آموزش حوزه های علمیه در پایان خاطرنشان کرد: هم اکنون 75 هزار طلبه شاغل به تحصیل در مدارس علمیه به تحصیل علوم دینی اهتمام دارند.

انتهای پیام/313/33

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمدرضا IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
    0 0
    سلام من کلاس هشتم هستم ودر ازمون حوزه شرکت کردم ودر قزوین زندگی میکنم .شرایط ورود به حوزه تهران چگونه است