جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علوی گرگانی

حوزه/ معظم له گفتند: باید در عرصه سینمای مقاومت ورود بیشتری پیدا کرد ، چرا که مباحث سینمای مقاومت یک مسئله نوپا و تازه ای در انقلاب می باشد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» معظم له پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از فعالین عرصه سینمای مقاومت، ( کارگردان فیلم شکارچی شنبه) که در دفتر معظم له برگزار شد،گفتند: در گذشته فرهنگ ایران برگرفته از فرهنگ غرب بود و به مباحث دینی  و عرصه فرهنگی توجهی نشده است.

حضرت آیت الله علوی گرگانی خطاب به فعالین عرصه سینمای مقاومت  اظهار داشتند: این حرکت شما بعد از انقلاب خیلی نمایان است و از این جهت حرکت شما در عرصه مقاومت بسیار ارزشمند است.

معظم له خاطرنشان ساختند: باید در عرصه سینمای مقاومت ورود بیشتری پیدا کرد ، چرا که مباحث سینمای مقاومت مسئله نوپا و تازه ای در انقلاب می باشد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی گفتند: اکران فیلم های مقاومت تاثیر گذاری آن از منبر و خطابه دو چندان است، به همین دلیل باید مسئولین فرهنگی به عرصه سینمای مقاومت و دفاع مقدس توجه بیشتری کنند.

استاد درس خارج اظهار داشتند: سینمای مقاومت باید برای تاثیر گذاری بیشتر در جامعه ارتباط گسترده ای با علما و استادان از لحاظ همفکری و مشاوره داشته باشد، چرا که هرچقدر این ارتباط گسترده تر شود هجمه ها نیز کمتر خواهد شد.

معظم له افزودند: اگر بر سینمای مقاومت، یک حاکم شرع نظارت داشته باشد مباحث انحرافی سینما به خوبی سم زدایی و واکسینه خواهد شد.

 

حضرت آیت الله علوی گرگانی خاطر نشان ساختند: وزارت ارشاد به عنوان متولی اصلی سینما و به خصوص سینمای مقاومت و دفاع مقدس، وظیفه سنگینی در این عرصه دارد، هر چقدر پشتیبانی بیشترباشد، سینمای دفاع مقدس و مقاومت

 بهتر می تواند در عرصه فرهنگی موثر باشد.

ایشان گفتند: قرآن کریم بر عمل نیکو تاکید زیادی می کند و حوزه هنری نیز در عرصه فرهنگ و ترویج فرهنگ دینی بهترین عمل را در حال انجام دادن است و این همان چیزی است که مورد تاکید قرآن می باشد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی افزودند: می توان با اکران فیلم مقاومت، جوانان را از انحراف بیرون آورده و مشکلات جوامع بشری را از لحاظ فرهنگی برطرف ساخت.

ایشان اظهار داشتند: هر چه تکنولوژِی بیشترمی شود، مشکلات جامعه و جوانان بیشتر می شود، از این رو در عرصه سینمای مقاومت بسیار هوشمندانه عمل کنید تا سلامتی جامعه را از نظر فکر و اندیشه به خطر نیندازید.

معظم له خاطر نشان ساختند: هر چقدر بتوانیم در چارچوب دین و حقیقت دین حرکت کنیم و از قوانین الهی جدا نشویم و حقیقت دین را به جامعه انتقال دهیم قطعا تاثیر گذاری سینمای مقاومت از لحاظ فرهنگی بیشتر می شود.

313/40

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha