جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خاتمی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: باز همان سخن امام راحل متجلی است که باید شورایی از نخبگان جهان اسلام بیدار شوند تا اداره حرمین شریفین را از مسند آل سعود به زیر آورند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، آیت الله سید احمد خاتمی، پیش از ظهر امروز در تجمع اساتید ، طلاب و  فضلای حوزه در حمایت از مردم مظلوم یمن که در مدرسه  علمیه فیضیه برگزارشد  بیان داشت: اولین پیام این تجمع پیام دینی و مکتبی است؛ ما مسلمانان همه با هم متحد هستیم و در مصائب هم شریک و در مقابل تجاوزات و ظلم دشمنان اسلام ناب ساکت نمی نشینیم.

آل سعود مولد بریتانیاست

عضو هیئت رئیسه  مجلس خبرگان رهبری اظهارداشت: بحران یمن دو جانی بزرگ دارد که اولین آن رژیم آل سعود است، دولت آل سعود بر اساس روایت تاریخ و خود غربی ها مولد نقشه های پلید انگلیسی است و از روزی که بر سر کار آمده  از این جنایت ضد انسانی و ضد دینی و بشری علیه مسلمانان فروگزار نکرده است.

وی افزود: آنها به دروغ خود را خادم حرمین شریفین می نامند در حالی که خائنین حرمین شریفین هستند ، آنها به هیچ عنوان استحقاق این عنوان را ندارند. جنایاتی که علیه حاجیان در سال 1366 انجام دادند گواهی بر این مدعا است و امروز، باز همان سخن امام راحل متجلی است که باید شورایی از نخبگان جهان اسلام بیدار شوند تا اداره  حرمین شریفین را از مسند آل سعود به زیر آورند.

تشکر از دولت

امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد: با تشکر از مواضع دولت در تعلیق سفر عمره اعلام می کنیم، نباید صرفا  رفع تعلیق عمره به مجازارت دو جانی هتاک سعودی ختم شود، بلکه این تعلیق باید تا زمان دست کشیدن آل سعود از بی حرمتی به زائران بقیع و آزادی زیارت در بقیع ادامه داشته باشد. نباید در این موضع به هیچ عنوان کوتاه بیائیم.

آیت الله خاتمی ابراز کرد: عملکرد جنایت کارانه رژِم آل سعود در این سه هفته علیه مردم مظلوم یمن  گواه بر مدعاهای قبلی است؛ آنها در این سه هفته در روز جمعه 2696 نفر را کشته که 996 نفر آنها کودک و 155 نفر زن بوده اند؛ 4192 مجروح ،345 مجتمع مسکونی ،2298 منزل مسکونی،151 مغازه و محل کسب و 1200 مرکز تخریب شده، گواهی بر جنایات آل سعود در این سه هفته است.

در یمن شکست خواهند خورد

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: آمریکا حامی اصلی جنایات عربستان است که در این مدت به وضوح از جنایات آل سعود حمایت می کردند، آنها  به دنبال استقرار نظام دست نشانده خود در یمن هستند؛ اما باید بدانند که در یمن نیز شکست خواهند خورد.

جرات نگاه چپ به ایران ندارند

وی افزود: آمریکایی ها در این چند روز نشان  دادند که درصدد تحقیر ملت ایران هستند و سخنان آنها کاملا این موضع را تایید می کند؛ اما آنها نباید فراموش  کنند که ایران در جنگ تحمیلی برابر نه تنها صدام، بلکه در مقابل همین 5+1 پیروز شد و اگر امروز سخن از گزینه های نظامی دارند باید به پیشینیه خود نیز دقت کنند، زیرا اگر چپ به این کشور نگاه کنند تمام منافع آنها در دنیا در معرض خطر قرار می گیرد.

چهره واقعی بی بی سی

آیت الله خاتمی، سومین پیام تجمع امروز را اعلام حمایت ملت ایران از ملت مظلوم یمن دانست و گفت: دلسوزی و کمک های معنوی و مشاوره از سوی ما انجام می شود؛ اما هرگز در یمن دخالت نظامی نخواهیم کرد و ادعاهای دخالت ایران در یمن کذب محض است

دخالت نظامی ایران در یمن کذب محض است

وی ادامه داد: در حسینه مقام معظم رهبری در کنار حاج قاسم سلیمانی بودم و با هم از مجلس روضه خارج شدیم؛ اما همان لحظه خبرگزاری بی بی سی اعلام کرد که حاج قاسم سلیمانی وارد یمن شده است؛ این است چهره واقعی دروغ پردازان و دشمنان نظام اسلامی.

عضو هیئت رئیسه  مجلس خبرگان رهبری گفت: چهارمین پیام حاضران در این تجمع به ساده لوحان داخلی است که به دروغ و یا از سر خیانت و یا ازسر ساده لوحی سعی در القای چهره منطقی و موجه از دولت مردان آمریکا داشتند که خوشبختانه آنها باز هم چهره دروغین ، فریب کارانه و غیر قابل اعتماد خود را نشان دادند، آنها نشان دادند که زیر دستکش مخملی خود پنجه های فولادین دارند.

چهارمیلیون جنگجوی یمنی

امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد: پنجمین پیام حضار امروز پیام استقامت است؛ زیرا استقامت ملت بحرین تنها راه پیروزی آنها در این مجاهده بزرگ است. عربستان امروز جرات پیاده کردن نیروی زمینی خود را ندارد زیرا، نیروهای انصارالله یک میلیون نفر هستند که به سرعت در صورت حمله زمینی عربستان به چهارمیلیون نفر خواهند رسید.

با وحدت کلمه در مذاکرات پیروز می شویم

 وی افزود: استقامت بود که باعث شد کشور ما در مذاکرات هسته ای  تا به این حد مقاومت کنند تا دنیا را به حیرت وا دارد. باید در این زمان باقی مانده به توافق هسته ای با وحدت کلمه و نشان دادن نشانه های قدرت آنها را بر سر جای خود بنشانیم.

آیت الله خاتمی در پایان تصریح کرد: آخرین پیام این تجمع پیام وحدت است؛ زیرا ما باید با وحدت کلمه در راستای مصالح نظام حرکت کنیم: چرا که در زمان جنگ و استقامت وحدت نیروهای خودی یک ضرورت انکار نشدنی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha