جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
علوی بروجردی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم گفت: یمن حيات خلوت و محل تاخت و تاز آل سعود بوده و سال‌ها آن را استثمار کرده و عده ای از یمنی‌ها به پا خاسته‌اند تا از سیطره آل سعود نجات پیدا کنند .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» آیت الله علوی بروجردی روز گذشته در دیدار جمعی از سپاهیان، با اشاره به حوادث صدر اسلام و دشمنی های مخالفان اسلام اظهارداشت: از زمانی كه رسول اکرم(ص) با آیه «قولوا لا اله الاالله تفلحوا» تبلیغ خود را آغاز كردند، همواره، مخالفان طریق هدایت وجود داشتند و در این مسیر مانع تراشی می‌کردند.

وی با اشاره به مشکلات گسترده مسلمانان در صدر اسلام گفت: تحریم مسلمانان در شعب ابي طالب و محاصره اقتصادي از جمله مشکلات مسلمانان بود؛ دراین مدت مصائبی چون وفات حضرت خديجه كبري سلام الله علیها و حضرت ابوطالب علیه السلام نیز برای پیامبر(ص) اتفاق افتاد.

وی افزود: پس از هجرت مسلمانان به مدينه و تشکیل حکومت اسلامی در این شهر نیز مشکلاتی مانند حمله مشركين از مكه به همراه يهودي‌ها وجود داشت و غزوات متعددی در آن زمان شكل گرفت؛ اما با وجود همه سختی‌ها، اساس نظر رسول گرامي اسلام(ص) اين بود كه آنچه مورد پرستش و حتي اعتنا و اعتماد مردم قرار می‌گرفت، كنار برود و فقط «الله» جايگزين آنها باشد.

وی با اشاره به تلاش مخالفان برای نابودی تفکر اسلام، تصریح نمود: از آن روزگار تا كنون، همواره غير مسلمان ها بر ضد مسلمانان برنامه و نقشه داشتند و توطئه چینی مي‌كردند، جنگهاي متعدد بین مسيحيان و مسلمانان بر اين اساس بود كه تفكري به نام اسلام و قرآن وجود دارد كه بايد از بين برود و بهانه آن هم بر سر مسئله قدس بود كه ادعا داشتند مسلمانان آن را اشغال كردند و می‌گفتند که ما بايد آن را پس بگيريم.

وی درباره نقشه همه جانبه استکبار برای نابودی تفکر اسلام ناب گفت: این مسئله در دوران ما نیز بسیار اهميت دارد و باید کاملا توجه داشته باشم و گمان نکنیم كه امروزه تنها چند متفكر مستشرق يا چند سازمان اطلاعاتي عليه مسلمانان نقشه مي‌كشند.

وی تصریح نمود: امروزه به وضوح دیده می شود که دشمنان چه تلاش‌هایی براي جلو گیری از حركت مسلمانان انجام می‌دهند. گاه، بعضي از اسناد مهم اطلاعاتي دنيا بعد از سي - چهل سال انتشار مي‌یابد و یا بعضي از افرادي كه در مَناسب مهمي كار مي‌كردند، خاطراتي مي‌نويسند که نقشه‌های گذشته آنان را در این باره مشخص می‌کند.

اسلام اسباب زحمت ابرقدرت ها

وی حرکت آفرینی اسلام را از مهم ترین دلایل دشمنی مخالفان معرفی کرد و گفت: دشمنان و مخالفان اسلام به این نتیجه رسیده اند تنها ديني كه قدرت حركت‌دهي و حركت‌سازي را دارد اسلام است که این مسئله اسباب زحمت ابرقدرت‌ها خواهد شد؛ بنابراین تصمیم گرفتند كشورهاي مسلمان را تحت استعمار خود درآورند تا آنها قدرت اقتصادي، سياسي و نظامي نداشته باشند؛ این در حالی است که در گذشته، بسياري از دانشگاه‌هاي آنها، نظريات علمي بزرگان اسلام را تدريس کردند.

وی به رویکرد دشمن به جنگ های فرهنگی اشاره کرد و گفت: در دوره معاصر، دولت های استکباری برای مقابله با اسلام به این نتیجه رسیدند که به جاي جنگ نظامي با مسلمانان، باید حركت ضد فرهنگي یا به تعبیری، جنگ فرهنگي را شروع كنند و سعي كنند که در دل و فكر مسلمانان رسوخ كنند و حرکت آفرینی را از مسلمانان بگیرند.

وی مذهب سازی را از جمله این تلاش ها برشمرد و گفت: يكي از كارهايي كه از سوی استکبار در این مسیر انجام شد، مذهب سازي بود که در این راستا وهابیت، از جمله اقدامات آنها بود که این جریان ساختگی را در قبله مسلمانان بر سر قدرت نشاند.

وی تصریح نمود: ترویج مذهب بهائيت در ایران توسط علي محمد باب و مذهب قادياني‌ها در پاکستان نیز از دیگر تلاش های استکبار در مذهب سازی بود که این تلاش ها موفقیت خاصی برای آنها در پی نداشت. در ايران در زمان ناصرالدين شاه، پیروان بهائیت تلاش داشتند حكومت را به دست آورند و در این راه چند نفر را ترور کردند، ولی موفق نشدند؛ البته امیر کبیر در شناسایی نقشه آنها و مبارزه با این مذهب ساختگی نقش مهمی داشت.

وی داعش و طالبان را نتیجه حضور وهابیت در عربستان عنوان کرد و گفت: به آسودگی می توان متوجه شد؛ چرا استکبار در برهه ای  از تاریخ، به مذهب سازی روی آوردند؛ امروز در بستر همین وهابيت، افرادی مانند داعش و طالبان تربيت شدند که چهره‌اي خشن، بی منطق و خونریز از اسلام در جهان نشان دادند.

وی تصریح نمود: آنها به گونه‌ای مذهب ساختند كه اسلام را از طریق مسلمانان به ويراني بكشانند، كه نه تنها جاذبه‌ای در دنيا نداشته باشد، بلكه بين مسلمانان هم نتواند حركتی را ايجاد كنند؛ مذهبی که شيعه و  سني را بی رحمانه مي‌كشد، اما با رژیم صهیونیستی، كوچكترين جنگی ندارد.

وی در ادامه با اشاره به  اوضاع یمن و با بیان این که خروج یمن از استثمار عربستان، به دلیل ظلم آل سعود به آنان بوده است، تصریح نمود: ما امروز اين واقعيت را در یمن مشاهده می کنیم. متاسفانه یمن به عنوان كشوري که در جنوب عربستان حيات خلوت آل سعود بوده و سال‌ها آن را استثمار کرده محل تاخت و تاز سعودی هاست.

اشتغال دو میلیون یمنی در عربستان به کارهای پست

وی تصریح کرد:  در حال حاضر بيش از دو ميليون يمني در عربستان مشغول به كارهاي پَست هستند؛ كشوري فقير كه تحت استثمار بوده و هيچ وقت نگذاشتند بين قبايل اتحادي حاصل شود تا اینکه بالاخره بعد از گذشت سال‌ها، جماعتي از اینها به پا خاستند و به این نتیجه رسیدند که براي ایستادن روي پاي خودشان بايد از سيطره و استثمار عربستان خارج شوند.

هوشیاری نسبت به دسیسه های دشمن ضروری است

وی هوشیاری نسبت به دسیسه های دشمن را امری ضروری دانست و تصریح کرد: اگر امروز حكومت و نظامي اسلامی در ایران تشکیل شده است، باید ببینیم که نسبت به این حکومت چه وظيفه اي داريم و چه نقشي بر دوشمان گذاشته شده است؟ ما باید بدانیم که اگر در مقابل زیاده خواهی های استکبار بایستیم، آیا آنها می آیند و از ما تشكر مي‌كنند؟، بلکه طبعا مي‌خواهند با پول و قدرتشان به ما ضربه بزنند. البته این را هم باید بدانیم که ما مجهز به سلاح ايمان هستیم، «وَ لاَ تَهِنُوا وَ لاَ تَحْزَنُوا وَ أَنْتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ»؛ اگر ايمان در قلب ما رسوخ كرده باشد، زمين نمي‌خوريم.

انتهای پیام// 15/ 313

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha