سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 348389
۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸
عزاداری مکارم

حوزه/ مراسم سالروز شهادت امام علی النقی(ع) با حضور آیت الله العظمی مکارم شیرازی در مدرسه امیرالمؤمنین (ع) قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام علی صادقی در این مراسم با اشاره به اینکه قرآن­کریم تاکید فراوانی بر اهمیت محبت و ولایت اهل بیت (ع) کرده گفت: محبت و ولایت نسبت به امامان(ع) دو ریسمان الهی در دنیا برای نجات مسلمانان است.

سخنران این مراسم افزود: هر کسی در دنیا ولایت مدار بوده، تا آخر عمر ولایت مدار باقی بماند و بر مبانی معرفتی و سیره عملی معصومین(ع) پایبند باشد و آنها را در زندگی به اجرا در بیاورد، قطعا از نجات یافته گان خواهد بود.

وی در ادامه به سیرۀ عملی و اخلاقی امام هادی(ع) اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: در طول تاریخ اسلام معصومین(ع) همیشه تحت فشار و ظلم ظالمانِ خلفای عباسی و بنی امیه بوده اند و امام هادی(ع) هم این گونه بوده است.

حجت الاسلام صادقی اظهار داشت: خلفای عباسی برای اینکه امام(ع) را تحت فشار قرار دهند او را به منطقه ای به نام «سامرا» که پادگان نظامی بود، منتقل کرده اند و در این مکان تمام حرکات ایشان را زیر نظر داشتند و اجازه هیچ گونه تبلیغ دینی را به امام هادی(ع) نمی دادند.

سخنران این مراسم افزود: امام هادی(ع) با وجود شرائط سخت، دست از تبلیغ آموزه های دین و ارتباط با شیعیان برای برطرف کردن مشکلات مسلمانان بر نمی داشتند و از هر طریقی به این کار اقدام می کردند.

وی گفت: امام هادی(ع) تحت مراقبت های شدید جاسوسان خلیفۀ عباسی لحظه ای آرام نمی شدند و ازشیوه های مختلف مانند تربیت شاگردانی مانند «عبد العظیم حسنی» و« ابن سکیت» آموزه های دین را به جامعه اسلامی منتقل می­کرد.

حجت الاسلام صادقی اظهار داشت: امام علی النقی(ع) تأکید فروانی بر قرائت زیارت جامعه کبیره و عاشورا داشتند، به دلیل این که این دو زیارت حاوی مبانی عقیدتی، دینی و ولایت مداری از معصومین(ع) است.

انتهای پیام:40/313

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha