جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 348426
۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
آیت‌الله صافی

حوزه/ امروز اصفهان كه شهر بزرگ علم و دانش و فقه و حديث است مي‌تواند به خود ببالد كه علما و فقهاي عالي مقامی دراين شهر زندگي مي‌كردند و به تبليغ شريعت مشغول بودند كه شعاع خدمت آنها از قرن‌ ها گذشته و تاريخ‌ساز شده‌اند.

 به گزارش خبرگزاري «حوزه»از اصفهان، حضرت آيت الله صافي گلپايگاني، در پيامي به همايش "خادم شريعت" بزرگداشت مقام مرحوم آيت الله خادمي، در اصفهان، تصریح كردند: تجليل  و تكريم عالمان دين و خادمان شريعت، از مهمترين وظايف مردم با ايمان  و دوستداران اهل بيت(ع) است. اگر اسلام عزيز و حضرات معصومين(ص) مسلمانان را به احترام و تعظيم از علماء و فقهاء امر فرموده اند، به واسطه مقام بزرگي است كه عالم و فقيه دارد.

معظم له با تاکید بر این که باید هميشه ياد دانشمندان بزرگ و خدمتگزاران به دين را گرامي داشت و فضايل و بركات وجودي آنها را فراموش نكرد، ادامه دادند: امروز اصفهان كه شهر بزرگ علم و دانش و فقه و حديث است و داراي سوابق بسيار درخشان مي‌باشد و نسبت به بسياري از شهرهاي ديگر، سرآمد است، مي‌تواند به خود ببالد و افتخار كند كه دراين شهر، علما و فقهاي عالي مقامی زندگي مي‌كردند و به تبليغ شريعت مشغول بودند كه شعاع خدمت آنها از قرن‌ ها گذشته و تاريخ‌ساز شده‌اند.

اين مرجع تقلید اضافه کردند: فقها و علماي عاليقدر ديگري كه در اصفهان نورافشاني مي‌كردند و حوزه علميه اصفهان را با نفس‌هاي پاك و مجاهدات خود زنده نگه مي‌داشته‌اند بسيار زياد بودند كه جامعه علمي ما، مديون خدمات آنها مي‌باشد.

ايشان در ادامه پيام خود افزودند: حقير كه در زمان استاد اعظم مرحوم آيت الله العظمي بروجردي (قدس سره الشريف)، خدمت ایشان ( مرحوم آیت الله خادمی) مي‌رسيديم، چه در شهر مقدس قم و چه اصفهان و از نزديك با ايشان آشنا بودم، آن فقيد سعيد را فقيهي پارسا و انديشمندي متبحر و محققي ژرف‌نگر و در عين حال، عالمي متواضع و مردمي و نيكو روش مي‌دانستم، وجود اين شخصيت علمي به حوزه علميه اصفهان، وزانت خاصي داده و جايگاه علمي آن را بالا برد.

حضرت آيت الله صافي گلپايگاني یادآور شدند: مرحوم آيت الله خادمي، داراي روحي پاك و صفاي باطن  و اخلاص در عمل بود و شايسته است كه حوزه علميه اصفهان، اخلاق و رورش و سلوك ديني و علمي آن بزرگوار را براي خود الگو قرار داده و راه اين دانشمند برجسته و ساير فقهاي پرافتخار اصفهان را ادامه دهند.

معظم له در پایان ابراز اميدواری کرده‌اند: اين همايش باشكوه، ثمرات علمي و اخلاقي زيادي براي فضلاء و طلاب داشته باشد.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • روحانی IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۳
    0 0
    باسمه تعالی مقالات حضرات آقایان آیة الله حاج سید مرتضی مستجاب الدعواتی و آیةالله حاج آقا حسین حلبیان و دکتر محسن کمالیان و جناب آقای مهدی باقری سیانی در مجموعه مقالات همایش خادم شریعت منتشر شده.