شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله علوی بروجردی

حوزه/ این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به روی گردانی مسلمان فریب خورده از داعش گفت: آنها اعتراف کرده اند آنچه که از داعش شنیده بودیم، درست نبوده و حرکات و سکنات آنان، غیر انسانی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله علوی بروجردی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از پاسداران سراسر کشور، با اشاره به رفتار پیامبر اسلام (ص) با مردم اظهار داشت: آنچه بسیار زیاد در روزگار آغازین اسلام توجه مردم را به خود و اسلام جلب می کرد، منش و رفتار ایشان بوده است.

وی ادامه داد: عملکرد پیامبر(ص) بسیار مهم بوده؛ چراکه او ملقب به محمد امین بوده و جایگاهی قابل توجه در میان آنان داشته است.

*اسلام را با رفتار عرضه کنیم

این استاد درس خارج حوزه ابراز داشت: اسلام فقط با زبان ابلاغ نمی شود؛ بلکه رفتار نیز بسیار مهم است.

آیت الله علوی بروجردی خاطرنشان ساخت: یکی از مصادیق اسلام، نظافت و شستشو است که در جنگ های صلیبی از مسلمانان به اروپا رفته است.

وی تصریح کرد: مسلمانان به راستگویی، درستی، وفای به عهد و ... شهرت داشتند و بسیار در میان آنان معروف بوده است؛ لذا آنان درجنگ ها حرکاتی انجام می دادند که مسلمانان را به حرکات تند وادار کرده تا توجه ها را از اسلام دور کنند.

این استاد درس خارج حوزه یادآور شد: مکارم اخلاقی مسلمانان در جنگ ها باعث می شد تا بسیاری از غیرمسلمانان را به سمت خود بکشند؛ که به همین دلیل مسیحیان برنامه ای می ریختند تا مسلمانان را وادار به حرکات تند و غیرعقلایی کنند.

آیت الله علوی بروجردی اظهار داشت: رفتار کریمانه امام علی(ع) در مقابل  انداختن آب دهان توسط عمرو بن عبدود، یکی از این مصادیق رفتارهای اسلامی است که در تاریخ آمده است، وقتی خواهر او بر سر جنازه او می آید، می گوید: متاسفم که در جنگ کشته شدی؛ اما خوشحالم که بوسیله یک انسان کریم کشته شدی و لباس هایت از تنت در نیامد.

وی تأکید کرد: حرکت بی تقوایی و خلاف دیگران، مجوز خلاف و بی تقوایی ما نیست و باید خود را کنترل کرد.

این استاد درس خارج حوزه ابراز داشت: جرج جرداق مسیحی می نویسد: علی(ع) را در محراب عبادت کُشتند؛ از بس که عادل بود.

آیت الله علوی بروجردی خاطرنشان ساخت: ما امروز در مقابل کسانی واقع شده ایم که به نام اسلام جنایت می کنند و به آن بهایی نمی دهند؛ داعش و القاعده و ... دشمنان ما این اعمال وحشیانه آنان را به اسم اسلام تبلیغ می کنند تا اسلام واقعی تضعیف شود.

*دلائل برگشت برخی از اروپائیان از داعش

وی با اشاره به دلائل برگشت برخی از اروپاییان از داعش، تصریح کرد: آنها اقرار کرده اند که ما آنچه که از داعش شنیده بودیم، درست نبوده و حرکات و سکنات آنان، غیر انسانی است.

این استاد درس خارج حوزه بیان داشت: اگر ما بتوانیم اسلام واقعی را به آنان عرضه کنیم، جذب خواهند شد و اگر موفق نباشیم، جذب داعش می شوند.

*دنیا تشنه عدالت علوی است

آیت الله علوی بروجردی یادآور شد: دنیا تشنه عدالت علوی است و باید آن را صحیح عرضه کرد.

 وی با اشاره به آیه 8 سوره مائده، اظهار داشت: خداوند متعال در این آیه فرموده است: «یَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ كُونُواْ قَوَّامِينَ لِلّهِ شُهَدَاء بِالْقِسْطِ وَلاَ يَجْرِمَنَّكُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَى أَلاَّ تَعْدِلُواْ اعْدِلُواْ هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَى وَاتَّقُواْ اللّهَ إِنَّ اللّهَ خَبِيرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ/ اى كسانى كه ايمان آورده‏ايد، براى خدا به داد برخيزيد [و] به عدالت شهادت دهيد، و البتّه نبايد دشمنىِ گروهى شما را بر آن دارد كه عدالت نكنيد. عدالت كنيد كه آن به تقوا نزديكتر است، و از خدا پروا داريد، كه خدا به آنچه انجام مى‏دهيد آگاه است».

این استاد حوزه در پایان ابراز داشت: ما باید در تبلیغ و عرضه معارف اهل بیت(ع) به نحوی عمل کنیم که در افعال ما نقضی مشاهده نکرده و جذب اسلام ناب و واقعی شوند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha