پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام ارزانی

مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان گفت: استاد حوزه باید با تمام نظریات جدید اهل سنت و شیعه آگاه بوده و مهارت های خود را در خصو ص مباحث روز افزایش دهند.

حجت الاسلام والمسلمین حبيب رضا ارزانی در گفتگو با خبرنگار حوزه در اصفهان، با اشاره به گرامیداشت سالروز شهادت استاد مطهری، و جایگاه و اهمیت مقام معلم، با تاکید براینکه «پیامبر اکرم(ص) می فرمایند: من معلم مبعوث شده ام»،اظهارداشت: با توجه به این مهم، شغل معلمی، ادامه راه انبیاء است لذا باید معلمان به جایگاه خود واقف باشند.

وی ادامه داد: مهم ترین خصوصیت یک معلم داشتن تقوا و اخلاقیات خوب است، شهید ثانی در کتاب آداب المتعلمین در خصوص اخلاق کاربردی و خلق و خوی خوب، مطالب بسیار مهمی را بیان کرده است.

رئیس دفتر سابق تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به تخصص یک معلم و استاد، بیان داشت: برخی موارد هست که شخص تقوا دارد و مردم دار هم است اما متخصص آن عرصه نیست بنابراین معلمان و استادان باید در رشته ای که تدریس می کنند مهارت و تخصص لازم را داشته باشند.

وی تاکید کرد: اگر معلم یا استاد متخصص نباشد در حق افراد ظلم کرده است، معلمان باید زمانی را برای پاسخگویی به افراد در نظر گرفته و در زمینه مباحثات علمی تلاش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ارزانی افزود: برخی از اساتید دارای تخصص و مهارت لازم هستند اما به نظرات جدید اهمیت نداده و تنها به همان کتب قدیمی اکتفا می کنند در صورتی که لازم است استادان حوزه به مباحث اهل سنت و شیعه نیز تسلط لازم را داشته و مطالب جدیدی از جمله ادبیات عرب بدانند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha