شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام نبوی

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه های علمیه گفت: در بخش کوتاه مدت در نوبت های تبلیغی 129هزار نفر اعزام داشتیم و در حال حاضر 8133نفر در حوزه تبلیغ بلند مدت حضور دارند که اکثر این طلاب جذب مراکز علمی و اجرایی می شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین نبوی، ظهر امروز در دیدار فعالان تبلیغ حوزه، با آیت الله مصباح یزدی گفت: یکی از مراکز اصلی حوزه علمیه در بخش سفیران است که در این عرصه پس از جذب دیپلمه های علاقه مند و آموزش پنج ساله آنها در مناطقی که مورد نیاز است استفاده می شود.

وی افزود: هم اکنون بیش از 100 شعبه سفیران هدایت به همراه حوزه علمیه خراسان فعالیت دارند که خدمات ماندگاری را در این عرصه ارایه کرده اند؛ این مدارس تا کنون 2500 فارغ التحصیل داشته است که این طلاب پس از فراغت از تحصیل به تبلیغ می روند ؛خوشبختانه امروز در مرز افغانستان هم مدرسه علمیه داریم که فعالیت های تبلیغی بسیار خوبی انجام می دهند.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه های علمیه  اظهارکرد: طرحی داریم که در این رابطه هر مدرسه علمیه 50 پایگاه فرهنگی را سرویس دهد که این طرح به طرح« بینات» معروف است که در مدارس بلند مدت و سفیران در حال اجراست.

وی با اشاره به خطابات ارزشمند و انگیزشی به طلاب مبلغ، تصریح کرد: معاونت تبلیغ، دارای بخش هایی چون اداره مطالعات پژوهش تبلیغی است که تمام کتب آموزش و پرورش در آن نقد می شود که از جمله مطالبی که در این کتب بررسی شده است می توان به جایگاه حجاب، امامت و روحانیت در تحولات سیاسی و اجتماعی کشور اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی بیان کرد: در نقد و تدوین کتاب، مجموعه موضوعاتی که باید از سوی آموزش وپرورش تدریس شود ذکر شده است که برای رسیدن به این جایگاه خیلی کار شده است و جایگاه های درج این نکات در کتب بیان  شده است.

وی گفت: در طراحی سفیران هدایت دو فعالیت برای طلاب در نظر گرفته شده است که اولین آن مبلغ بودن و در مرحله دو معلم بودن است که خوشبختانه این دو منظور در این مدارس به خوبی آموزش داده می شود.

معاون تبلیغ حوزه های علمیه  بیان کرد: در بخش آسیب شناسی نیز اقداماتی در بدنه معاونت تبلیغ حوزه انجام شد که  پس از رصد آسیب ها، رهنمودهایی نیز عرضه می شود.

وی افزود: در حوزه تبلیغی خوشبختانه اعزام کوتاه مدت و بلند مدت انجام می شود که در بخش کوتاه مدت 129هزار نفر در نوبت های تبلیغی اعزام داشتیم در حال حاضر 8133نفر در حوزه تبلیغ بلند مدت حضور دارند که اکثر این طلاب جذب مراکز علمی و اجرایی می شوند.

وی گفت: 2652 مسجد با همت این مبلغان بنا شده است؛ روحانیون با محوریتی که در مناطق مختلف دارند این گونه فعالیت ها را سامان داده اند.

معاون تبلیغ حوزه بیان کرد: 1501 رابط فرهنگی در مناطق مختلف کشور فعالیت می کنند که در این زمینه به شکل خودجوش و با هدایت های تبلیغ فعالیت می کنند.

وی گفت: 22هزار و 700نفر در زمینه  مسیحیت و شناخت این دین و 52هزار معلم نیز در زمینه فرقه ها آموزش داده شده اند

وی تصریح کرد: فیلم فراتر از فتنه را در واکنش به فیلم فتنه «والدر» در هلند ساختیم که رکورد بازدید فیلم در فضای مجازی را شکست.

وی با اشاره به فعالیت مدارس امین تصریح کرد: در این مدارس، آموزش و پرورش، مدیر و معلمان را با نظر حوزه تامین می کند و یک مبلغ تمام وقت طرح تربیتی را در این مدارس اجرا می کند که باید ده صفت شاخص از جمله نماز،  ترک دروغ و ... را در میان دانش آموزان نهادینه کند که خوشبختانه نتایج بسیار امیدوارکننده ای نیز در این رابطه دریافت کرده ایم.

وی گفت: 1100 مدرسه امین نوع یک و دو در حال حاضر فعال هستند؛ این مدارس یکی از راه های ورود به حوزه است.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی بیان کرد: حضور در ورزشگاه ها یکی از برنامه های معاونت تبلیغ است که در این زمینه کارهای بسیاری انجام شده است؛ هم اکنون 140 مبلغ در فضای مجازی فعال هستند که بیشتر در حوزه کلامی و ادیان و فرق فعالیت می کنند که نتایج کار آنها بسیار خوب بوده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha