پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله العظمی مکارم / درس خارج

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: این که می گویند همه گزینه روی میز است مساوی با برگشت به قانون جنگل است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» این مرجع تقلید، صبح امروز در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم با تبریک ولادت امام جواد(ع)، حوادث منطقه را دردناک دانستند و اظهارداشتند: ادعای  گزینه های روی میز مساوی با بازگشت به قانون جنگل است.

ایشان با اشاره به اهداف راه اندازی سازمان ملل و شورای امنیت پس از جنگ های جهانی اظهار داشتند: این دو سازمان به این دلیل به وجود آمدند تا از جنگ ها و نزاع های بی حساب و کتاب در دنیا جلوگیری نمایند اما کم کم هر دو کمرنگ و در نتیجه بی رنگ شده اند.

این مرجع تقلید اظهار داشتند: امروز سازمان ملل تبدیل به تربیون سخنرانی سالانه برای کشور شده که نتیجه ای در پی ندارد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزدوند: شورای امنیت نیز با داشتن حق وتو نیمه جان شده و اخیرا دور زدن این شورا در دنیا مرسوم شده است.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم  خاطر نشان ساختند: امروز کار به جایی رسیده که دولت ضعیفی همچون عربستان بدون مجوز از شورای امنیت به یمن حمله کرده و در این کشور حمام خون به راه انداخته است.

معظم له تصریح کردند: گزینه های روی میز همین مسائل و اتفاقات در منطقه بوده که به آن بازگشت به قانون جنگل می گویند.

ایشان با اشاره به اینکه کشورها با در خطر افتادن منافع خود به دیگران حمله می کنند، بیان داشتند: امروز دنیا نا امن و جمله گزینه های روی میز بسیار زشت است.

این مرجع تقلید با بیان این مطلب که کار اقدام عربستان، داعش و ... بازگشت به قانون جنگل است اظهار داشتند: باید در چنین شرایطی عقلای دنیا فکری بیندیشدند؛ چرا که اگر این وضع ادامه پیدا کند، دنیا هرگز روی امنیت را به خود نخواهد دید.

این مرجع تقلید ابراز داشتند: امیدواریم خداوند متعال مصلح حقیقی را برساند؛ چرا که بشر ثابت کرده است که با پای خود نمی تواند این راه را بپیماید.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در بخشی دیگر از سخنان خود به روایتی از امام جواد(ع) اشاره و گفتند:  این امام همام فرمودند: افضل اعمال شیعیان ما انتظار فرج است.

ایشان  تصریح کردند: انتظار فرج به سه مرحله قلبی، لفظی و عملی تقسیم می شود.

معظم له ادامه دادند: منظور امام جواد(ع) از این روایت انتظار عملی است: چرا که شخص باید هم خود و هم دیگران را برای ظهور امام زمان(عج) آماده کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha