جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام اعرافی رئیس المصطفی

حوزه/ رئیس جامعه المصطفی با بیان اینکه سیاست غرب حمایت از اندیشه دینی سکولاری و متحجرانه است، گفت: از کتاب های متحجران اسلامی در عربستان، بوی خون و تفرقه می آید و از درون این نظام آموزشی داعش و القاعده شکل می گیرد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین اعرافی امروز در «بیست و یکمین اجلاس سالانه اساتید جامعه المصطفی» که در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد، با تقدیر از خدمات اساتید این نهاد شیعی، اظهار داشت:  از زحمات صدها اساتید این مجموعه که در کشورهای مختلف به اشاعه فرهنگ اهل بیت(ع) اهتمام دارند، قدردانی و تشکر می کنیم. 

وی تصریح کرد: اساتید جامعه المصطفی در داخل و خارج از کشور به صورت مجازی و همچنین حضوری و در دوره های کوتاه و بلندمدت به تربیت طلاب اهتمام دارند.

رئیس جامعه المصطفی با گرامیداشت آغاز ماه شعبان، اظهار داشت: این ماه مقدس زمینه ساز ضیافت الله ماه مبارک رمضان است؛ چه کسی از استاد حوزه شایسته تر است که از مائده های این ماه و عرفانی این ماه غفلت نورزد. 

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با اشاره به اینکه در حوزه باید به پله های کمال ادعیه صعود کنیم، تصریح کرد: اگر اساتید به مناجات و دعاها اهتمام داشته باشند، در طلاب نیز تاثیرگذار خواهند بود.  

*ارتقای معنویت، در گروی رشد معنوی اساتید است

وی ارتقای معنویت در حوزه های علمیه را در گروی رشد معنوی اساتید دانست و گفت: اساتید اگر در بهره گیری از رشد معنوی که ریشه در صلوات شعبانیه و مناجات های حضرت علی(ع) دارد، اهتمام بورزند، آن گاه فضای معنوی حوزه های علمیه شکل می گیرد. 

رئیس جامعه المصطفی با اشاره به اینکه تمام تلاش کاروان کارگزار جامعه المصطفی گشایش افقی در جهان برای توجه به پیام نورانی مکتب اهلبیت(ع) است، گفت: این افق بلند به دست اساتید جامعه المصطفی گشایش می یابد؛ اگر در تمام فرآیند صداشکال باشد، اما استاد در تراز حوزه و جامعه المصطفی باشد، تمام رخنه ها با سوز و علم و دانش جبران می شود. 

*اساید از میراث گران بهای شیعه حفاظت کنند

وی با اشاره به اینکه امروز میراث مکتب اهل بیت(ع) از سخت ترین مسیرها به اساتید رسیده، گفت: انبیا، علما و مشعل داران هدایت از اساتید انتظار حفظ و تقویت این میراث گران بهای شیعی را دارند. 

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با اشاره به رسالت اساتید در جامعه المصطفی، گفت:   باید درک عمیقی از رسالت بزرگ جهانی و جایگاه بی نظیری که امروز در قم و در جامعه  المصطفی شکل گرفته داشته باشیم چرا که این درک به ما شور، عشق و انگیزه می دهد و ما را باید به آتشفشانی تبدیل کند که روز را از شب نشناسیم و امور را سریع، عمیق و دقیق انجام دهیم.

*طلاب برای نقش آفرینی در عالم تربیت شوند

وی با اشاره به اینکه دل های مشتاق، قلب های آماده و زمینه های مناسب در دنیا برای بهره گیری از مکتب تشیع وجود دارد، تصریح کرد: این عرصه با وجود همه رقابت ها، عداوت ها و کینه ها عالمان پارسا و انسان های مصمم و با اراده می خواهد و طلاب را باید برای نقش آفرینی در عالم تربیت کرد.

*سه الگوی آموزشی اسلامی در دنیا

امام جمعه موقت قم افزود: امروز نظام های آموزشی اسلامی دنیا به سه گروه روشن فکرمآبانه و سکولارانه، اندیشه های متحجرانه و تفکر عقلانی تشیع تقسیم بندی می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با اشاره به گروه نخست نظام آموزشی که فقط به آموزش دین در قالب مطالعه اسلامی می پردازند، اظهار داشت: خروجی این نظام آموزشی، افراد سکولار، روشن فکر و بی تعهد نسبت به رسالت انبیا است.

*از کتاب های متحجران عربستانی بوی خون می آید

وی در ادامه با اشاره به اینکه دومین نظام آموزشی مبتنی بر نگاه تنگ نظرانه و اندیشه های متحجرانه و خشنوت های ناصواب مذهبی می باشد، ابراز داشت: این نظام آموزشی در برخی مراکز عربستان وجود دارد که از کتاب های آن ها بوی خون و تفرقه می آید و از درون این نظام آموزشی داعش و القاعده شکل می گیرد.

رئیس جامعه المصطفی در ادامه افزود: این نظام آموزشی بر اساس نگاه خشن و خالی از عقلانیت و فلسفه است و تفسیر بسیار ساده انگارانه و بچه انگارانه است که همه را از دایره اسلام خارج دانسته و مستحق قتل با هرشیوه ای می داند و امروز منشا بلاها و مصیبت های اسلام می باشد.

*سیاست غرب حمایت از اندیشه دینی سکولارانه و متحجرانه است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه نظام های غربی الگوی اول و دوم را پیگیری می کنند، ابراز داشت: توطئه کلان سرویس های استکباری معرفی اسلام بی خاصیت و سکولار و یا اسلام متحجرانه به دنیا است. 

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با بیان اینکه قم و جامعه المصطفی الگوی سوم نظام آموزش اسلامی دنیا است، گفت: این نظام آموزشی برگرفته از مکتب تشیع؛ اسلامی عقلانی، مبارز و مطابق با اجتهاد صحیح عرصه می کند و دایره بسته ای ندارد.

وی تصریح کرد: امروز ایران، حوزه و جامعه المصطفی با چند دهه قبل از زمین تا آسمان تفاوت دارند چرا که کارهای علمی ما در سطوح آغازین انعکاس پیدا کرده است.

رئیس جامعه المصطفی با بیان اینکه در معرض سلسله آسیب های طراحی شده و طبیعی قرار داریم، گفت: روشن فکری های غلط و ناصواب در پاره ای از ملیت های ما رواج پیدا کرده است یا نشانه هایی وجود دارد؛ تندروی هایی که برخی افراد در درون جامعه شیعی برخلاف گفتمان اصیل انقلاب دنبال می کنند از جمله آسیب های طراحی شده است.

*تعصب به مذهب نباید کور و بی منطق باشد

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با اشاره به اینکه تعصب به مذهب و پایبندی به اهلبیت(ع) صحیح است اما نباید کور و بی منطق باشد، اظهار داشت: دشمنان دام هایی می افکنند تا طلاب و تربیت یافتگان المصطفی را اسیر کنند.

*لزوم مراقبت اساتید از افکار طلاب

حجت الاسلام والمسلمین اعرافی بر لزوم مراقبت اساتید از افکار طلاب تاکید کرد و گفت: اساتید اجازه ندهند که طلاب از منش و مشی روحانی فاصله گیرند.

وی افزود: همچنین اساتید باید انحراف های غلطی که در قالب عرفان های کاذب و مرید و مرادبازی شکل گرفته و سرانجام خوبی ندارد را معالجه کنند.

رئیس جامعه المصطفی در پایان با تقدیر از برگزارکنندگان این اجلاسیه به تجلیل از شخصیت اخلاقی - تربیتی حجت الاسلام والمسلمین خیریان پرداخت و اظهار داشت: جامعه المصطفی نیازمند الگوهای اخلاقی نظیر این شخصیت حوزوی برتر است که خود را با طلبه در یک سطح می داند و همه وجود خود را پای طلبه صرف می کند؛ این الگوها در جامعه المصطفی نهایت ارزش ها هستند.

انتهای پیام/313/33

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha