پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شیخ خالد الملا

حوزه/ القاعده و حزب بعث کاری کردند که بیش از یک میلیون نفر عراقی مجبور به مهاجرت شوند و در جنگ و غارتی که داعش به راه انداخته ده ها هزار نفر کشته شدند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شبکه خبری "الإتجاه" در خبر ویژه خود به نقل از شیخ خالد الملا روحانی سرشناس اهل سنت این کشور عنوان کرد: القاعده و حزب بعث، تسلط ویژه ای بر اهل سنت عراق دارند. رئیس جماعت العلماء عراق گفت : پروژه ملی اهل سنت، توسط القاعده و حزب بعث که در شکل گروه های مختلفی از تروریستها و گردانهای شورشی در آمده اند ربوده شده است.

وی افزود: بنده در سال 2004 هشدار داده بودم که طرح ملی اهل سنت توسط القاعده و حزب بعث ربوده شده است.

خالد الملا گفت: در مناطقی که اشغال شده، شهروندانی هستند که در فقه و حدیث با ما مشترکند و مانند ما لباس می پوشند اما القاعده و حزب بعث کاری کردند که بیش از یک میلیون نفر عراقی مجبور به مهاجرت شوند و در جنگ و غارتی که داعش به راه انداخته ده ها هزار نفر کشته شدند، شهر های ما ویران،  باغ های ما خشک و مساجد و مدارس و موزهای ما از بین رفت.

وی با انتقاد از  سازمان همکاری کشورهای اسلامی گفت: این سازمان نه تنها در مقابل افراطی گری  کاری نکرده بلکه برای اتحاد و انسجام ملی نیز اقدامی انجام نداده است.

خالد الملا خطاب به اهل سنت عراق گفت: باید مواضع خودمان را  به طور روش بیان کنیم  که آیا ما با عراق هستیم یا دنبال منافع گروه خاصی؟ تا قوّت قلبی باشد برای حل مشکلات و جلوگیری از سقوط در چالش های پیش رو.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha