چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مجتبی درودی

حوزه/ عضو انجمن مدیریت اسلامی حوزه علمیه قم گفت: اگر هدف رسیدن به استقلال در تمام ابعاد حکومتی است، ما باید با برنامه ریزی در مدیریت درست، لوازمش را نیز فراهم کنیم؛ لازمه کار این است که اتکای ما به ظرفیت موجود در داخل کشور باشد.

حجت الاسلام مجتبی درودی، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، گفت: با توجه به آرمان هایی که در انقلاب اسلامی برای خود هدف گذاری کردیم، مشاهده می کنیم انقلاب اسلامی با شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» شکل گرفت و به ثمر نشست.

وی با بیان این که لازمه رسیدن به استقلال، حل مشکلات داخلی کشور است، تصریح نمود: اگر هدف رسیدن به استقلال در تمام ابعاد حکومتی است، ما باید با برنامه ریزی در مدیریت درست، لوازمش را نیز فراهم کنیم؛ لازمه کار این است که اتکا و تکیه گاه ما به ظرفیت موجود در داخل کشور باشد.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: کسانی دلسوز این نظام و استقلال آن هستند، افرادی اند که برای این نظام مجاهدت کرده و شهید دادند. با وجود این افراد و چنین ظرفیت هایی، چرا به سمت بیگانه برویم؟ بیگانه ای که نظام را نمی تواند تحمل کند و دنبال نشانه گرفتن به استقلال کشور است و نظام را بر نمی تابد، آیا تکیه به آنها عقلانی است؟

وی افزود: وقتی با داشتن سرمایه های توانمند و مبتکر داخلی عصای دیگری را به دست بگیریم و تکیه کنیم. ما دامی که او این عصا را نگه داشته باشد، می توانیم تکیه کنیم، ولی به محض رها کردن، نابود می شویم.

عضو انجمن مدیریت اسلامی حوزه علمیه قم با بیان این که رسیدن به استقلال، نیازمند مبانی مفهومی و بینشی و اعتقادی است، تصریح کرد: در ادامه این باورها، نیازمند مدیریت و اجرای درست هستیم.

وی با بیان این که مشکلاتی که در عرصه مدیریت و اجرا در کشور وجود دارد، همراه نبودن برخی مسئولان با اعتقادات رهبری است، گفت: اگر مسئولان آنگونه که رهبری به توانایی های داخلی و امور کشور نگاه می کنند، بنگرند، مشکلات کشور برطرف خواهد شد؛ رهبری به دنبال استقلال کشور با تکیه به توان داخلی هستند.

حجت الاسلام درودی ادامه داد: اگر بخواهیم مسئله حل شود، باید از حیث مفهومی و اعتقادی همراه با رهبری باشیم. باید به استقلال معتقد شویم و استقلال خود را حفظ نماییم و در مدیریت نیز برنامه ریزی و هدف گذاری شود.

وی با تأکید بر اینکه ما باید از امکانات، نیروهای انسانی و منابع مالی و فیزیکی خود استفاده کنیم و وامدار بیگانه نباشم، تصریح نمود: اگر ما به این اعتقاد برسیم، باید در اجرا با مدیریت و برنامه ریزری درست پیش بریم. بر اساس این دیدگاه است که مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده اند.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: البته تن دادن به نیروهای داخلی و امکانات موجود با تن پروری و راحت طلبی جمع نمی شود. اگر در حوزه مدیریت کار، برنامه ای نداشته باشیم، نمی توان به استقلال نظام دست یابند؛ کسانی که تنها به دنبال اقتصاد مذاکره ای هستند، نمی توانند موفق باشند.

انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha