جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محفل قرآنی  کربلا

حوزه/ در محفل تلاوت قرآن حرم مطهر حسینی صداهای پر برکتی وجود دارد که قرآن را بسیار زیبا تلاوت می کنند و ما می توانیم قرائت صحیح را از آنها بیاموزیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حرم مطهر امام حسین(ع) در روزهای ماه مبارک رمضان شاهد تلاوت روزانه قرآن کریم است؛ برنامه ای که در راستای نشر فرهنگ قرآنی و اندیشه محمدی در جامعه برگزار می شود.

در این زمینه پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حسینی با چند نفر از زائران شرکت کننده در این محافل قرآنی گفتگو کرده که ترجمه آن بدین شرح است:

شیخ حمید خضیر التمیمی از اهالی کربلا می گوید از زمان کودکی برای نماز و دعا و ختم قرآن کریم و انجام واجبات و کسب رضایت خداوند و اهل بیت(ع) به حرم مطهر می آیم. در سال های پیش که در این محفل قرآنی شرکت می کردم بسیار گریه می کردم که چرا عمر خود را در راه قرائت قرآن بدون تدبر صرف کرده ام و این در حالی بود که قرائت خوبی هم نداشتم و اشتباهات زیادی در قرائت داشتم تا اینکه امسال تصمیم گرفتم بر شرکت در این محفل قرآنی در حرم مطهر مواظبت داشته باشم، چون در این محفل صداهای پر برکتی وجود دارد که قرآن را بسیار زیبا تلاوت می کنند و ما می توانیم قرائت صحیح را از آنها بیاموزیم.

حسن الحیدری از شهر حله نیز می گوید: پس از سرنگونی نظام سابق بود که مشغول یادگیری قرآن کریم شدم و با اشتیاق فراوان در محافل قرآنی آستان مقدس حسینی و عباسی شرکت می کردم و امسال نیز هنگام زیارت حرم مطهر با این محفل قرآنی آشنا شدم و در آن شرکت کردم و گذر زمان را نیز احساس نکردم تا اینکه پس از افطار به شهر خودم برگشتم، اما روز بعد نتوانستم جلوی خودم را بگیرم و برای شرکت در این محفل بار دیگر به کربلا آمدم. تلاوت من در گذشته در حد متوسطی بود، اما با مشاهده قاریان موجود در این محفل پیشرفت زیادی در تلاون قرآن به دست آورده ام و تصمیم دارم تا آخر ماه در این محفل شرکت کنم.

رسول حسین الکربلائی نیز می گوید از شرکت در این جمع های مؤمنان و انجام عبادت های ماه مبارک رمضان به همراه آنها خوشحالم. البته من در ابتدا در این محفل شرکت نمی کردم، اما هنگامی که با تفاوت قرائت خود با قرائت صحیح قاریان این محفل روبرو شدم به اشتباهات خود پی بردم و تصمیم گرفتم در این محفل شرکت کنم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha