پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خالد ملا علمای عراق

حوزه/ خالد الملا گفت: ما به صراحت می گویم که بسیاری از مشکلات سال های گذشته به خاطر سوء مدیریت اداره اوقاف و عدم تعامل جدی این اداره با ائمه جمعه و سخنرانان بوده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری«حوزه»، پس از انتخاب عبداللطیف الهمیم به ریاست اداره اوقاف اهل سنت عراق، شیخ خالد الملا رئیس جمعیت علمای عراق روز چهار شنبه در این رابطه گفت: کنترل و سامان بخشی به گفتمان دینی و منبری عراق از مهم ترین وظایف پیش روی الهمیم است.

وی افزود: در ابتدای امر باید تاکید کنیم که لازم بود یک اجماع ملی درباره ریاست الهمیم بر اداره اوقاف اهل سنت شکل بگیرد و در این زمینه حدود 40 نماینده پارلمان از حیدر العبادی خواستند الهمیم را نامزد ریاست اوقاف کند و علاوه بر آن بسیاری از علما نیز از نخست وزیر خواستند ایشان را به عنوان رئیس اوقاف اهل سنت انتخاب کند.

الملا ادامه داد: اوقاف اهل سنت به عنوان یک نهاد دولتی فقط مربوط به اهل سنت نیست، زیرا وقف اهل سنت شامل منابر، مساجد، مدارس، دانشکده ها، دانشگاه ها و گفتمان اسلامی حاکم می باشد و تمام اینها نمی تواند فقط مربوط به اهل سنت باشد بلکه مربوط به تمام ملت عراق است و از این رو این مطلب در مورد اوقاف شیعیان عراق نیز صادق است و ما به صراحت می گویم که بسیاری از مشکلات سال های گذشته به خاطر سوء مدیریت اداره اوقاف و عدم تعامل جدی این اداره با ائمه جمعه و سخنرانان بوده است.

وی در ادامه سخنان خود از الهمیم خواست گفتمان و منبر دینی اهل سنت را با حفظ دین و مذهب آنها مورد بازنگری قرار دهد، زیرا متاسفانه برخی کسانی که از دولت حقوق های هنگفت دریافت می کنند و در خارج از عراق سکونت دارند گفتمانی افراطی دارند و ما از این گفتمان و صاحبان آن خسته شده ایم و از این رو سامان بخشی به گفتمان و منبر دینی اهل سنت از مهم ترین وظایف اداره اوقاف اهل سنت به شمار می رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha