جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام احسان علائیان - مرکز خدمات حوزه

حوزه/ مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه گفت: صندوق قرض‌الحسنه در زمینه مجازی سازی بسیار موفق بوده است و توانسته یک خدمت مناسب را در فضا و بستر اینترنت در اختیار طلاب قرار دهد.

 حجت الاسلام احسان علائیان در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، با بیان این که یکی از اهداف مرکز خدمات این است که خدمات خود را در فضای مجازی و در بستر اینترنت ارائه دهد، گفت: یکی از مجموعه‌هایی که در استفاده از فضای اینترنت برای ارائه خدمات پیشتاز بوده صندوق قرض‌الحسنه است که طلاب محترم با این شیوه آشنایی دارند.

وی ابراز داشت: در سال 93 با توجه به شرایط و ضوابط صندوق ملاحظاتی در این مجموعه شد و همچنین با جلسات مختلفی که با بخش‌های گوناگون و حتی با دوستان طلبه داشتیم و همفکری‌هایی که صورت گرفتٰ به این نتیجه رسیدیم که باز باید قدم‌های بلندتری در این زمینه برداریم.

صندوق قرض‌الحسنه یک خدمت مناسب در فضا و بستر اینترنت

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه با اشاره به این که بعد از بررسی‌های مختلف، سامانه جدید صندوق به صورت آزمایشی فعالیت خود را از تاریخ 93.09.09 آغاز کرد افزود: در این فرایند طلبه با مراجعه به پورتال صندوقٰ درخواست وام، پرداخت اقساط، مشاهده وضعیت پرونده و سایر خدماتی که در صندوق ارائه می‌شود را می‌تواند مشاهده کند.

وی تصریح کرد: در بخش درخواست وام، طلبه در صورتی که شرایط دریافت وام را داشته باشد آن را در سامانه مشاهده و درخواست خود را به صورت اینترنتی و از طریق پورتال صندوق ارائه می‌کند.

حجت الاسلام علائیان ادامه داد: در این پورتال پس از معرفی ضامن و در صورت دارا بودن شرایط ، پرونده ایشان به صورت هوشمند مورد بررسی قرار می‌گیرد و پس از احراز شرایط، طلبه صرفاً در تاریخی که پس از تائید ضامن مشخص می‌شود به شعبه مراجعه می‌کند و با تحویل مدرک ضمانتی تاریخ پرداخت ثبت می‌شود. لازم به ذکر است کلیه این مراحل مانند تاریخ دریافت و تاریخ مراجعه با ارسال پیامک به ضامن و متقاضی اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی اذعان داشت: اقداماتی که در صندوق انجام شد گام بسیار خوبی بود و البته چند نوبت نیز احتیاج به اصلاح داشت که این کار انجام شد و امروز می‌توانیم بگوییم که صندوق در این زمینه موفق بوده و توانسته خدمتی مناسب را در فضا و بستر اینترنت در اختیار دوستان طلبه قرار دهد.

پورتال صندوق، گامی به سوی عدالت محوری در ارائه خدمات

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه ادامه داد: پورتال صندوق موجب شده است هم در وقت طلاب صرفه‌جویی شود و هم به صورت عدالت محور عمل کرده باشد یعنی این امکان برای همه دوستان طلبه در سراسر کشور فراهم است تا به راحتی با مراجعه به سایت درخواست خود را ارائه دهند.

وام‌های ازدواج، اولویت اول صندوق قرض‌الحسنه در پرداخت وام

وی گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و عنایت‌های ریاست مرکز در خصوص پرداخت وام، اولویت اول صندوق وام‌های ازدواج است و پس از آن با توجه این که مهم‌ترین نیاز یک طلبه مسکن است، وام مسکن در اولویت دوم پرداخت قرار دارد.

حجت الاسلام علائیان با بیان این‌که صندوق قرض‌الحسنه از اولین خدمت‌های مرکز خدمات است یعنی از ابتدایی که مرکز خدمات تأسیس شد جزء خدماتش ارائه وام قرض‌الحسنه بوده تصریح کرد: ما ابلاغیه‌ها و آیین‌نامه‌های مختلفی در این زمینه داشتیم و بحمدالله با همت هیئت مدیره محترم صندوق این آیین‌نامه‌ها و ابلاغیه‌ها تجمیع شد و در قالب یک آیین‌نامه و چند دستورالعمل انشاء الله به مراکز مختلف ابلاغ می‌شود و بر اساس همین ابلاغیه‌ها و دستورالعمل‌ها سامانه‌های صندوق به‌صورت اینترنتی و هوشمند کارسازی شده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از کارهایی که از قبل نیز به صورت مجازی صورت می‌گرفت، پرداخت اقساط بود بیان کرد: قبلاً اقساط در شعب مراکز خدمات از طریق بانک تجارت دریافت می‌شد و این اواخر از درگاه اینترنتی یکی از بانک‌ها برای دریافت اقساط استفاده کردیم و در همین راستا نیز درحال افزایش درگاه‌های اینترنتی هستیم تا با محدودیت مواجه نشویم.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه ادامه داد: همکاران ما در اداره فناوری اطلاعات صندوق پیگیر ایجاد مسیرهای پرداخت اقساط، درخواست وام  و سایر موارد از طریق تلفن همراه و همچنین نرم‌افزارهای موجود اندرویدی هستند که امیدواریم که این کار در سال‌های آینده به ثمر بنشیند.

وی با بیان اینکه صندوق قرض‌الحسنه، وام‌ها را بر اساس منابعی که در اختیار  دارد در استان‌های مختلف بر اساس بودجه‌ای که در ابتدای هر سال به تصویب هیئت مدیره صندوق می‌رسد توزیع می‌کند مطرح کرد: آنچه مهم است، بخش عمده‌ای از منابع ما از استحصال اقساط است، لذا پرداخت اقساط در موعد مقرر موجب بهره مندی سایر عزیزان از این خدمت خواهد شد.

راه ارتباطی با مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه

حجت الاسلام علائیان در پایان عنوان کرد: در پورتال صندوق قسمتی را جهت ارتباط مستقیم با مدیرعامل و همچنین سامانه پیام کوتاه جهت دریافت نظرات انتقادات و پیشنهادات داریم و منتظر دریافت ایده‌های جدید طلاب در خصوص صندوق قرض‌الحسنه هستیم.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha