پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
الهام محسن - یمنی

حوزه/ در داخل یمن مجاهدان بر القاعده و داعش پیروز شدند و در خارج از مرزها نیز انصارالله و مقاومت پاسخ تجاوز دشمن را دادند و به اراضی سعودی ها چون جیزان، نجران و اسیر حملات موشکی کرده و به برخی از این استان ها ورود پیدا کرده و پیشروی هایی داشتند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، الهام محسن فعال فرهنگی جماعت انصار الله که 29 سال دارد در طی حضور کوتاه مدت خود در تهران فعالیت فرهنگی در جهت نشان دادن مظلومیت ملت یمن و تجاوزات سعودی به ملت بی دفاع این کشور را در دستور کار خود قرار داده است. این فعال فرهنگی از آخرین اخبار و تحولات یمن و اندیشه جوانان یمنی درباره تفکر مقاومت گفت.

الهام محسن فعال فرهنگی از جماعت انصارالله یمن با اشاره به اخرین تحولات این کشور به خبرگزاری حوزه گفت: طبعا جنگ و تجاوز سعودی باعث تخریب و کشتار ملت یمن شده است اما در مقابل جبهه مقاومت شامل انصار الله ارتش و گروه های مرمی پیروزهای بزرگی را نه تنها در داخل یمن بلکه در خارج از مرزهای کشور به دست آوردند.

پیشروی یمنی ها در داخل خاک عربستان

وی ادامه داد: در داخل یمن مجاهدان بر القاعده و داعش پیروز شدند و در خارج از مرزها نیز انصارالله و مقاومت پاسخ تجاوز دشمن را دادند و به اراضی سعودی ها چون جیزان نجران و اسیر حملات موشکی کرده  و به برخی از این استان ها ورود پیدا کرده و پیشروی هایی داشتند.

فعال فرهنگی جماعت انصارالله ادامه داد: الان مشکل ما در مبارزه با دشمن ،هواپیماهای سعودی است که سعی می کنند در جبهه داخلی از القاعده و داعش حمایت کنند و حتی برای آنها سلاح ارسال می کنند و تجهیزات می فرستند.

وی در خصوص اوضاع یمن و شرایط انسانی و مواد غذایی و دارویی گفت: در حال حاضر کمبود زیادی در مواد غذایی در یمن وجود دارد و کشتی کمک های ایران و سایر کشورها که به جیبوتی رسید با توطئه منصور هادی رییس جمهور فراری یمن به طور کامل به دست ملت یمن نرسید .هادی با هماهنگی سعودی ها نمی گذارد امداد رسانی به یمن انجام شود و حدود 20 درصد از کمک های بین المللی به دست یمنی ها رسیده است و بقیه آن از طریق واسطه ها به کشورهای همسایه فروخته شده است.

85 درصد یمنی ها از انصارالله حمایت می کنند

الهام محسن خاطر نشان کرد: تقریبا 85 درصد از ملت یمن از مقاومت و انصارالله حمایت می کنند و حدود 15 درصد مخالف انصار الله و با القاعده و سعودی ها هستند.

فعال فرهنگی جمعیت انصار الله تصریح کرد: با پیشروی های انصار الله و گروه های مردمی در حال حاضر القاعده در جنوب یمن و در حضرالموت محصور شده است.

وی در خصوص فعالیت های فرهنگی خود و فعالان فرهنگی یمنی در ایران و در کشورهای دیگر گفت: من و همسرم در مدت حضور خود در ایران، نمایشگاه عکسی با موضوع تجاوز سعودی ها به یمن در تهران برگزار کردیم که مورد استقبال بسیاری از مقامات و مسولیین و بزرگان فرهنگی وسیاسی و مردم ایران قرار گرفت. همچنین مشابه این نمایشگاه را در قاهره برگزار می کنیم.

سعودی ها به کودکان نیز رحم نمی کنند

وی با اشاره به کشته شدن نوزاد 35 روزه یمنی گفت: سعودی ها بین زن و مرد کوچک و بزرگ فرقی نمی گذارند و بیشترین حملات خود را متوجه استان صعده که مرکز و اساس مقاومت و انصار الله و حوثی هاست می کنند. الهام محسن در این باره تصریح کرد: منازل رهبران انصار الله در استان های مختلف چون صعده و تعز هدف جنگنده های سعودی قرار می گیرند و دشمنان ملت یمن امروز از تفکر نو و مقاومت جوانان یمن بیشتر می ترسند و هراس دارند و از اینکه هر روز آنها بیشتر به انصار الله و مقاومت گرایش پیدا کنند واهمه و وحشت دارند.

گفت و گو: وجیهه سادات حسینی

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha