جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کلاس اوقات فراغت

حوزه/ رئیس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان قم از ایجاد ۱۰۶ پایگاه اوقات فراغت ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان در تابستان امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،حجت الاسلام محمدرضا سرلک در مراسم افتتاحیه طرح اوقات فراغت تابستان که در اداره کل تبلیغات اسلامی قم برگزار شد، اظهار داشت: در این طرح 33 پایگاه ویژه خواهران و 73 پایگاه ویژه برادران می باشد.

وی مدت اجرای طرح اوقات فراغت اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم را 45 روز اعلام کرد و گفت: هر یک از پایگاه‌ها موظفند 23 جلسه در قالب‌های «خیمه معرفت»، «اردوی تفریحی»، «ورزشی»، «آموزشی» و ... برگزار کنند.

رئیس اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان قم ابراز داشت: قرآن، حجاب و عفاف، مهدویت و انتظار (آینده انقلاب اسلامی)، ورزش، تفریح، عقاید و اخلاق اسلامی، فرهنگ و رسانه(فضای مجازی)، از موضوعات مورد تأکید در اجرای این طرح می باشد.

حجت الاسلام سرلک نظارت دقیق بر نحوه اجرای برنامه‌ها از سوی پایگاه‌های اوقات فراغت را مورد تاکید قرار داد و گفت: پشتیبانی محتوایی از پایگاه‌ها، اعزام مبلغان دینی به پایگاه‌ها و برگزاری برنامه مشترک میان تمام پایگاه‌ها از جمله مسابقات حفظ سوره «انسان» و برگزاری مسابقه اخلاقی کلیدهای خوشبختی از ویژگی های طرح اوقات فراغت امسال می باشند.

وی یادآور شد: امیدواریم این طرح خروجی مناسبی برای غنی سازی اوقات فراغت گروه‌های هدف داشته باشد.

در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین عباس اسکندری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم نیز به ایراد سخن پرداخت و ضمن تأکید بر لزوم استفاده بهینه از فرصت تابستان، خاطرنشان ساخت: کشف استعدادها و انطباق آن با واقعیت‌های زمان، داشتن چشم انداز واقع بینانه برای ساختن آینده جهان و بشریت و ... از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح اوقات فراغت استان می باشد.

یادآور می شود؛ طرح اوقات فراغت اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم از اول مرداد سال جاری با تشکیل 106 پایگاه فرهنگی و تربیتی آغاز گردیده که از این تعداد، 53 بوستان معرفت، ویژه کودکان و 93 هسته فرهنگی، ویژه نوجوانان و جوانان مشغول به فعالیت می باشند.

گفتنی است مجری این طرح، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان قم بوده و تا 15 شهریور در سطح استان اجرا خواهد شد

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha