چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله مجتهد شبستری

حوزه/ آیت الله مجتهد شبستری گفت: از برکات توانمندسازی و خودکفایی افراد تحت پوشش کمیته امداد علاوه بر عزت بخشی، تامین امنیت روانی و مالی خانوار های تحت پوشش است و آنها را از کمیته امداد بی نیاز می کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، ظهر امروز در جشن توانمندسازی و خودکفایی 2500خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) استان آذربایجان شرقی، اظهارداشت: این توانمند سازی بسیار حائز اهمیت بوده و حقا و انصافا باید جشنی بزرگ بران آن گرفته شود، چرا که حرکتی بزرگ و ارزشمند صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه برخی از خدمات فقط تحت یک عنوان فضیلت محسوب می شود، برخی هم تحت چند عنوان فضیلت می شود، گفت: این توانمند سازی و خودکفایی 2500خانوار تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) استان آذربایجان شرقی موجب بی نیازی نیازمندان به کمیته امداد می شود و تحت عنوانی چون "بر" به معنی نیکو کاری که دامنه بسیار گسترده ای دارد، عزت بخشی را که از همه عناوین فوق بالاتر است برای آنان به ارمغان می آورد چرا که "عزت مومن" به بی نیازی از مردم است و این مساله مورد تاکید شرع مقدس است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: کمیته امداد با این حرکت در جهت عزت بخشی خانوار های ایرانی بر آمده و کار بسیار مهم و قابل تقدیر است. از جمله برکات این طرح علاوه بر عزت بخشی، امنیت روانی و مالی خانوار های تحت پوشش را تامین کرده و آنان را از کمیته امداد بی نیاز می کند.

وی در ادامه  با تشریح معنی معروف و منکر، گفت: معروف به آن چیزی اطلاق می شود که مورد تایید و تاکید عقل و شرع است و عمل یا سفارش به آن پاداش دنیوی و اخروی دارد و همچنین منکر به آن چیزی اطلاق می شود که مورد نهی عقل و شرع بوده و عمل یا سفارش به آن عقوبت دنیوی و اخروی دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: پیامبر اکرم(ص) می فرماید آن خیری که سریع تر به پاداش و جزای خود می رسد عبارت است از نیکوکاری و علاوه از پاداش اخروی در دنیا نیز مشمول رحمت الهی و طول عمر می شود، از آن دسته گناهانی هم که جزای آن علاوه از آخرت در همین دنیا متوجه عامل آن می شود ظلم به دیگران است.

وی با بیان اینکه کمک هزینه ها و مستمری هایی که کمیته امداد به نیازمندان می دهد با توجه به گرانی هایی که در جامعه وجود دارد کفاف مخارج زندگی ان ها را نمی دهد، گفت: باید فکری اساسی کرد.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه روستاییان با اینکه وضع مالی خوبی ندارند اما به سبب اعتقاد قوی که دارند زکات مال خود را پرداخت می کنند و به موجب آن شاهد افزایش محصولات خود می شوند، گفت: این زکات ها باید در جاهای مهم و ضروری به مصرف برسد اما باید اهم و مهم کرد تا پروژه های ضروری زمین نماند.

وی با بیان اینکه امیدواریم با حمایت مسئولین تعداد خودکفایان به 5 هزار نفر افزایش یابد، گفت: لازم است در حذف یارانه افراد ثروتمند یارانه به فقیران و مستمندان افزایش یابد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha