جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
پرویز فتاح

حوزه/ رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با تاکید بر اقدامات اساسی برای خودکفایی محرومان جامعه گفت: در نظام اسلامی نباید بین فقیر و غنی فرق گذاشته شود چرا که شایسته نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، مهندس پرویز فتاح ظهر امروز در جشن توانمندسازی و خودکفایی 2500خانوار تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) استان آذربایجان شرقی، با بیان که در بین مددجویان و خانوار های تحت پوشش کمیته امداد استعدادهای فراوانی وجود دارد که توانایی خود را فریاد می‌زنند، گفت: از این استعداد ها و توانایی ها باید نهایت استفاده را ببریم.

رئیس کمیته امداد افزود: مقام معظم رهبری در امضاء حکم بنده بارها به مسئله خودکفایی تاکید کردند، هدف ما ظهور عزت مددجویان است نه استقلال مالی آنان و این مهم باید محقق گردد.

وی اضافه کرد: کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) امروز، مسیحیان و ارامنه را نیز تحت پوشش خود قرار داده است و این افتخاری برای جامعه‌ی اسلامی است.

فتاح افزود: کمیته امداد در طول سال گذشته 120 هزار فقره وام به مددجویان محترم ارائه کرده است و اگر دولت حمایت کند ان شاالله این رقم دوبرابر خواهد شد و ما بهتر خواهیم توانست مددجویان را پشتیبانی کنیم.

وی اضافه کرد: هرچند مستمری ماهیانه کمیته امداد به مددجویان ناچیز است اما مسکن، پوشاک، تحصیل و حل مسایل فرهنگی مددجویان را نیز برعهده دارد و در آینده بهتر خواهد شد.

رئیس کمیته امداد اضافه کرد: خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) حرمت دارند و باید عزت و شرافت آنان حفظ شود.

وی افزود: در صورتی که دولت یارانه ثروتمندان را حذف کند و به فقیران اختصاص دهد فاصله طبقاتی در جامعه کاهش خواهد یافت.

فتاح گفت: در سال جاری 130 میلیارد تومان وام قرض الحسنه به مددجویان استان آذربایجان‌شرقی اختصاص خواهد یافت.

وی در خاتمه تصریح کرد: پنج میلیون تومان وام قرض الحسنه کمیته امداد یک مددجو را مبدل به فردی کارآفرین کرده است، در حالی که هستند افرادی که وام های میلیاردی می گیرند اما اثری از آن ها نیست! و سوال من از نمایندگان مجلس این است که این وام‌های میلیاردی کجاست و در چه راه هایی هزینه شده است و افرادی که این وام‌ها را گرفته‌اند کجا هستند؟ در نظام اسلامی نباید بین فقیر و غنی فرق گذاشته شود چرا که شایسته نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha