جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدرسه فقهی امام کاظم

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلیدی است که با راه اندازی مراکز گوناگون آموزشی، پژوهشی، رفاهی، مذهبی و رسانه ای، بدون هیچ وابستگی به بودجه‌های دولتی فعالیت های مناسبی در راستای اعتلای اسلام ناب محمدی انجام داده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» عالمان دینى در سمت جانشینى پیامبر (ص) و امامان معصوم (ع) از آغاز غیبت صغراى دوازدهمین امام تا كنون، با تحمّل رنج ها و سختى هاى فراوان «تفقّه در دین» و نیل به مقام اجتهاد و نیز برقرارى رابطه معنوى و پیوند ولایى با امام زمان خویش و تخلّق به اخلاق رسول اللّه (ص) را در دستور کار دنیای خود قرار داده و  توانسته اند پاسداران امین و مخلصى براى اسلام عزیز و تكیه گاه مورد اعتمادى براى پیروان مكتب اهل بیت (ع) باشند.

اینان به عنوان پرچم داران حریم تشیع رسیدن به اهداف، مقدس خود را از محل اخذ وجوهات شرعی و بودجه حلال و طیب سهم مبارک امام در اقدام به راه اندازی فضاهایی کرده اند تا بتوانند به وسیله آن تشیع را در کشور بسط داده و اسلام ناب محمدی را گسترش دهند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلیدی است که با راه اندازی مراکز گوناگون آموزشی، پژوهشی، رفاهی، مذهبی و رسانه ای، فعالیت های مناسبی برای ترویج معارف اسلامی انجام داده است.

خبرگزاری حوزه در این گزارش گوشه ای از فعالیت های رفاهی، علمی، فرهنگی دفتر این مرجع تقلید به جامعه اسلامی را منتشر می‌کند.

*احداث مدارس علمیه گوناگونمدرسه امام اميرالمؤمنين(ع)

*مدرسه امام اميرالمؤمنين(ع)

مدرسه اميرالمؤمنين(ع) يکى از مجموعه هاى تحت پوشش حضرت آيت اللّه مکارم است که به عنوان دفتر معظّم له در شهر مقدّس قم نیز در این محل دائر است و دیدار های عمومی و مجالس روضه در آن برقرار می گردد.

اين مدرسه، نخستين مرکزى است که پايگاه فعالیت هاى فرهنگى ايشان در طول ساليان دراز بوده و بسيار پر برکت و مجهّز به مرکز انتشارات که تقريباً تمام مجلّدات بيست و هفت گانه تفسير نمونه و بسيارى از ديگر کتب این مرجع تقلید در آن نگاشته شده و ساليان متمادى مرکز درس هاى باشکوه فقه، اصول و عقايد معظم له بوده است.

*مدرسه علمیه امام حسن مجتبى(ع)

مدرسه مبارکه امام حسن(ع) از ديگر مجموعه هاى تحت اشراف ایشان است، تعدادى از طلاب علوم دينى در آن مشغول به تحصيل مى باشند. اين مدرسه در سال 1368 توسّط معظم له تأسيس و توليت مدرسه را خود ايشان متقبّل شدند و يکى از مزيّت هاى اين مدرسه همین مساله است.

مدرسه امام حسن مجتبی(ع) از سال تأسيس تا سال 1375 در اختيار مدرسه علمیه امام حسن مجتبى(ع)طلاب غیرایرانی و از مدارس خوابگاهى بوده؛ اما از آن به بعد با پذيرش طلّاب مبتدى در زمره مدارس آموزشى خوابگاهى در آمده است.

در سال تحصيلى 82 ـ 81 نخستین خروجى طلّاب سطح يک(پايه ششم) با موفقیت انجام پذيرفت.

از سال تحصيلى 84 ـ 83 سيستم پذيرش مدرسه با صلاحديد مؤسس و متولّى آن و همچنین مدیر حوزه های علمیه آیت الله حسینی بوشهری و همکارى و مساعدت مديريت مدارس قم تغيير پيدا کرد؛ بنابراين کلّيه طلّاب ديپلم به ساير مدارس منتقل و سيستم جديد پذيرش طلّاب با مدرک تحصيلى سيکل با رويکردى جديد آغاز به کار کرد.

هم اکنون اين مدرسه با حضور اساتید مجرب و با سابقه در چند پايه تحصيلى فعّال و جمعی از طلاب در آن مشغول به تحصيل می باشند.

هزینه های جاری این مدرسه از سوی حضرت آیت الله مکارم شیرازی تأمین می شود.

برنامه هاى آموزشى مدرسه مطابق مصوّبه شوراى عالى حوزه علميّه بوده و از طرف مرکز مديريت و مديريت حوزه علمیه استان قم ابلاغ مى گردد.

*مدرسه امام حسين (ع)مدرسه علمیه امام حسن مجتبى(ع)

اين مدرسه محل استقرار مرکز تخصصي تفسير قرآن کريم و محل استقرار مرکز تخصصي شيعه شناسي (تا زمان آماده شدن ساختمان اصلي در جوار مسجد جمکران) نیز مي باشد.

سابقا سایت اینترنتی و دفتر مراجعات مردمي معظم له نيز در اين ساختمان قرار داشته و ملاقات هاى شخصيّت ها با ايشان مدت ها در همين مدرسه انجام مي گرفت.

*دارالمبلغین فلسفی(ره)دارالمبلغین فلسفی(ره)

مدرسه علميه دارالمبلغین فلسفی(ره) نیز تحت اشراف ایشان به تربیت تخصصی مبلغین در تهران می پردازد.

تهران پايگاه حکومت اسلامى است و مبلّغين دينى بسيارى دارد و حضرت استاد مايل بودند کانونى براى اين مبلّغان ساخته و آموزش هاى لازم براى آشنایی بیشتر به مسائل زمان و شبهات و پاسخ شبهات و هماهنگى در مسائل تبليغى، به عمل آيد.

علاوه بر تربیت مبلغان داخلی، اشخاصی برای تبلیغ اسلام در خارج از کشور نیز پرورش یابند؛ به همین منظور، منزل مرحوم حجّة الاسلام و المسلمين فلسفى خطيب شهير قرن حاضر را خريدارى کردند تا بناى با شکوهى در آن بسازند و کلاس هاى درس و کتابخانه و سالن اجتماعات در آن فراهم گردد و از آن جا که اين خطيب بزرگ، مدت 82 سال از عمر پربرکت نود و چند ساله خود را در راه اعتلاى اسلام و مکتب اهل بيت (ع) صرف نمود، آیت الله مکارم جهت زنده ماندن یادوخاطره اين خادم شايسته سالار شهيدان امام حسين(ع) اين مرکز را به نام آن خطيب بزرگوار نامگذارى کردند.

آدرس این مدرسه علمیه، تهران، خیابان ری، نرسیده به سه راه امین حضور، جنب کوچه در دار، می باشد.

*مجتمع 5 منظوره خاتم الانبیاء شیراز

این مجتمع شامل 5 طرح «دارالقرآن غدیر»، «مدرسه علمیه خاتم الانبیاء(ص)»، «مسجد خاتم الانبیاء(ص)»، «کتابخانه عمومی خاتم الانبیاء(ص)» و «تالار بزرگ قرآنی فاطمه الزهرا(س)» می باشد.

جمعى از مقلّدان و همشهريان ايشان انتظار داشتند يک حرکت فرهنگى علمى و دينى گسترده در موطن مألوف خويش (شيراز) آغاز کنند امواج آن استان فارس را فرا گيرد، پس از مشورت هاى لازم، زمينى به وسعت 12 هزار و 500 متر در محلّه حسّاس و محروم شهر (خيابان احمدى نو) تهيّه کرده و احداث پنج مرکز دينى در کنار هم آغاز شد و امروز به برکت الطاف الهى، دارالقرآن آن به بهره بردارى رسيده است.

*مرکز آموزش تخصصي شيعه شناسي

اين مرکز که متعلق و وابسته به حوزه علميه قم مي باشد، توسط حضرت آيت الله مکارم در سال 1387 تأسيس و زير نظر معظم له فعاليت خود را آغاز نموده است.

بعضي از اهداف اين مرکز عبارتند از: «تسلط انديشه هاي مکتب اهل بيت(ع)»، «ارائه استدلال منطقي و معقول پيرامون عقايد و آموزه هاي شيعي و دفاع از آنها»، «احياي ميراث فرهنگي و انديشه هاي معقول دانشمندان و نخبگان شيعي»، «معرفي نقش شيعيان در توسعه تمدن اسلامي»، «شناخت توان بالفعل و بالقوه جهان تشيع و ارتباط با مراکز شيعه شناسي ايران و جهان»، «بازشناسي فرقه هاي شيعي و نقاط اشتراک و افتراق آنها با شيعه اثني عشري»، «آشنايي با ابعاد گوناگون جغرافيايي و جامعه شناختي جهان تشيع و آسيب شناختي آن» و «خلاقيت، ابتکار و نوآوري در پژوهش هاي شيعه شناسي».

با نگاهي به اهداف اين مرکز به خوبي مي توان دريافت شيعه شناسي هويتي ميان رشته اي دارد و از حوزه هاي مختلفي از علوم مانند: کلام، تفسير، حديث، فقه، تاريخ، جغرافيا و ... بهره مي گيرد.

* مراکز پژوهشی

*بنياد فقه اهل بيت (ع)بنياد فقه اهل بيت (ع)

اين مرکز در مدرسه امام سجاد (ع) استقرار داشته و تاکنون در دو زمينه: «دايرة المعارف فقه مقارن» و «تهيّه و تنظيم آيات الاحکام» فعاليت داشته است.

الف: دايرة المعارف فقه مقارن

اين مجموعه از سال 1381 با هدف کمک به شکوفائى، پيشرفت و تعميق فقه اهل بيت(ع) به منظور ارائه فرهنگ غنى اهل بيت(ع) در کنار مذاهب ديگر آغاز شد و با در نظر گرفتن نظرات مذاهب أربعه اهل سنّت تاکنون دو جلد از آن وارد بازار شده است.

ب: تهيّه و تنظيم آيات الاحکام

 اين واحد که فعّاليت خود را از تير ماه سال 1386 آغاز کرده، تصميم دارد آيات مربوط به أحکام فقهى که بيش از 500 آيه است را به صورت مجموعه اى درآورد تا گنجينه اى از تلاش هاى چندين ساله علماى حوزه در زمينه فقه اسلامی باشد.

*دارالاعلام لمدرسة اهل البیت(ع)

موسسه تحقیقاتی دارالاعلام لمدرسة اهل البیت(ع) تحت اشراف حضرت آیت الله مکارم شیرازی با هدف شناخت، نقد و مقابله با افکار مخرب وهابیت و از سوی دیگر دفاع و حفاظت از کیان اهل بیت(ع) و ترویج عقاید حقه تشیع به همت و تلاش عدّه‌ای از صاحب نظران برجسته، اساتید و محققین فعالیت خود را از سال 1388 آغاز نمود.

این مرکز، جهت رسیدن به اهداف خویش با کمبود مکان و فضای مناسب مواجه بود با عنایات و توجهات خاص این مرجع عالیقدر ساختمانی مستقل برای آن بنا گردید و در نهایت در تابستان 1391 در بنايی به مساحت تقريبي چهارصد متر و در سه طبقه مورد بهره برداری قرار گرفت؛ طبقه زیرزمین آن ‌به‌طور کامل به کتابخانه تخصصی کلام و تخصصی وهابیت‌پژوهی، طبقه اول به قسمت آموزش و امور اداری، و طبقه دوم به ریاست و بخش پژوهش، معاونت‌ها، سردبیر و ... اختصاص یافته است.

این مجموعه دارای کتابخانه در فضایی نزدیک به 100 متر و برخورداری از 4000 جلد کتاب و عضویت بیش از 50 محقق فعالیت می کند. کتابخانه از ساعت 7:30 الی 21 به صورت دائم، پذیرای محققان علاقه‌مند و پژوهشگران در زمینه نقد وهابیت می‌باشد.

*انتشارات*دارالاعلام لمدرسة اهل البیت(ع)

بخش انتشارات از دیگر واحدهای این مؤسسه است شناسایی، تهیه، تحقیق و چاپ نسخه‌های خطی موجود به زبان‌های انگلیسی، عربی، ترکی و اردو و همچنین جمع‌آوری، چاپ و توزیع پایان‌نامه‌های موجود در زمینه نقد وهابیت از جمله فعالیت های این بخش می باشد.

*دایرة المعارف نقد وهابیت

یکی از برنامه‌های پیش روی این مرکز، راه‌اندازی بخش دایرة المعارف نقد وهابیت می‌باشد که هم اکنون در مرحله مقدماتی بوده و در حال تهیه و تدوین طرحی جامع در این زمینه می‌باشد.

*واحد ترجمه

یکی دیگر از بخش های مؤسسه است كه ترجمه مقالات مجله سراج منیر را در دو بخش عربي و اردو بر عهده دارد. هم اكنون واحد ترجمه به زبان اردو شروع به کار کرده و مجلات سراج منیر را به زبان اردو ترجمه نموده و قصد دارد به كشورهايي همچون هند، پاكستان، کشمیر، بنگلادش و ... ارائه نماید. بخش عربي نيز به زودي فعاليت خود را در اين زمينه آغاز خواهد کرد.

بخش رسانه، یکی دیگر از عرصه های فعالیت این مؤسسه است که علاقه مندان می توانند به آدرس www.velayattv.com مراجعه نمایند.

*مدرسه امام سجّاد (ع)مدرسه امام سجّاد (ع)

از دیگر مجموعه هاى تحت اشراف حضرت آية اللّه مکارم مدرسه امام سجّاد(ع) است که داراى واحدهاى مرکز تخصّصى فقه اسلامى، شوراى استفتاء و دفتر انتشارات مدرسه اميرالمؤمنين(ع) می باشد.

یکی از واحدهاى فعّال دفتر حضرت آية اللّه مکارم شيرازى که اکنون در مدرسه امام سجاد(ع) فعّاليت دارد، شوراى استفتاء بوده که در سال 1370 در راستاى پاسخ گوئى به استفتاءات مؤمنين راه اندازى شده است.

در اين قسمت استفتاءاتى که به صورت پست، پست الکترونيکى، نمابر و نامه هاى حضورى به دفتر مى رسد، به دبير شوراى استفتاءات تحويل و نامه ها در دو نوبت صبح و عصر در محضر معظم له خوانده و جواب داده مى شود.

نتيجه تلاش ها و زحمات شورای استفتاء، سه جلد کتاب استفتائات جديد، أحکام بانوان و چندين جلد کتاب ديگر در همين زمينه مى باشد.

از دیگر واحدهای فعال مدرسه امام سجاد(ع)، دفتر انتشارات مدرسه اميرالمؤمنين(عليه السلام) است که مسئوليت پيگيرى و چاپ تأليفات معظّم له بر عهده اين واحد است. اين دفتر کار خود را از سال 1372 رسماً آغاز نموده و تاکنون آثار ارزشمندى از ایشان به چاپ رسانده.

نشانى انتشارات: قم ـ خيابان شهداء ـ کوچه آمار ـ پلاک 22. تلفکس: 7732478 می باشد.

*مساجد تحت اشراف آیت الله مکارم شیرازی

*موسسه 110 مسجد و مدرسه

فعالیت این مؤسسه در راستای بناى 110 مسجد و مدرسه به مقياس حروف «ابجد» با نام مقدّس «على(ع)» در مناطق بسيار محروم کشور مخصوصاً در شرق خراسان و منطقه سيستان و بلوچستان می باشد.

سال 1379 جمع دو عيد غدير در يک سال شمسىموسسه 110 مسجد به نام سال اميرالمومنين (ع) ناميده و مراسم پرشکوهى در اين سال در سراسر کشور و حتّى در خارج از کشور انجام گرفت، براین اساس، آیت الله مکارم به فکر انجام يک خدمت ماندگار در اين سال افتادو همّت بر بناى 110 مسجد که به مقياس حروف «ابجد» با نام مقدّس «على (ع)» هماهنگ است را در مناطق محروم کشور مخصوصاً در شرق خراسان و منطقه سيستان و بلوچستان گذاشتند.

از جمعى از تجّار خيّر و افراد نيکوکار دعوت به عمل آورده و طرح خود را مطرح کردند با استقبال آنان مواجه و کانونى به همين نام با هيئت امناى هفت نفره به وجود آمد تا به کمک محرومان مخصوصاً شيعيان محروم و مظلوم بشتابند.

اين برنامه هم اکنون به ثمر نشسته و مساجد متعدّدى در مناطق مذکور ساخته شده و به نام مبارک «الغدير» يا «أميرالمؤمنين (ع)» ناميده شده و همچنان به پيش مى رود تا به حدّ نصاب لازم يعنى عدد 110 برسد.

*زائرسراي امام صادق (علیه السلام)ائرسراي امام صادق و امام باقر

این زائرسرا در سال 1374 هجري شمسي به امر حضرت آيت الله مکارم شيرازي مدظله در زميني به متراژ 700 متر در نزديکي حرم مطهر امام رضا (ع) در شش طبقه مُرکب از حسينيه، کتابخانه و واحدهاي متعدد براي سکونت زوار مرقد شريف رضوي بنا گرديد و به نام مبارک مجتمع فرهنگي امام صادق(علیه السلام) نامگذاري شد.

اين مجموعه دارای واحد های مستقل و کامل  شامل آشپزخانه با تمامي امکانات و سرويس بهداشتي و ... مي باشد.

کتابخانه معظم له در طبقه منهاي يک با متراژ 600 متر واقع شده که داراي 9500 جلد عنوان کتاب و 130 عضو روزانه از ساعت 7:30 الي 19 آماده ارائه خدمات به روحانيون، طلاب و ساير اقشار جامعه و همچنين زائران مستقر در زائر سرا مي باشد که مزین به نام کتابخانه امامين همامين می باشد.

*زائرسراي امام باقر (علیه السلام)

این زائرسرا در سال 1383 با متراژ 1500 متر ساخته شده و به مجتمع امام صادق (علیه السلام) اضافه گرديد تا پذيراي زائران بيشتري از حضرت رضا(ع) باشد.

اين مجموعه داراي 80 سوئيت کامل با تمامي وسائل و امکانات رفاهي و يک کتابخانه با ظرفيت 10 هزار جلد کتاب و حسينيه براي بر پائي نمازهاي جماعت و مراسم مذهبي مي باشد.

*رسانه های تحت اشراف دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی

*پایگاه اطلاع رسانی دفتر

بهره گيرى از تکنولوژى در تمامى امور، بخش لاينفک زندگى افراد شده است؛ در همين راستا به منظور تسهيل در دسترسى عموم کاربران به اخبار مرتبط با معظم له و مباحث مختلف اسلامى از جمله: احکام و مسائل شرعى، معارف اسلامى، مسائل اعتقادى و... اقدام به راه اندازي پايگاه اينترنتي makarem.ir نموده است.

این پایگاه تحت اشراف معظم له و با نظارت شورای سیاستگذاری و نظارت فن آوری های نوین دفتر ایشان فعالیت می نماید.

«مدیریت و قائم مقام»، «معاونت محتوای اعتقادی»، «معاونت محتوای اخلاقی»، «معاونت محتوای فقهی»، «پاسخگوی اعتقادی»، «پاسخگوی فقهی»، «مالی، اداری و روابط عمومی»، «معاونت تحریریه خبر» و «معاونت بین الملل» ساختار این پایگاه اطلاع رسانی را تشکیل می دهند.

در حال حاضر این پایگاه علاوه بر زبان فارسی، به زبانهای عربی، انگلیسی، اردو، روسی و آذربایجانی در دسترس مخاطبین می باشد.

پست الکترونیک این پایگاه  info@makarem.ir می باشد.

قناه الولایه الفضائیه

شبکه جهانی" الولایه"به منظور جلوگیری از نفوذ تفکر تکفیری- سلفی و مخاطب گیری شبکه های وهابی در پی موفقیت شبکه جهانی ولایت همزمان با عید غدیرخم 1392هـ‌.ش به منظور پاسخگویی به نیازهای مخاطبین عرب زبان، تاسیس شد.

اين شبكه تلاش مي نمايد با محوريت اهل بيت (عليهم السلام) به دور از هر گونه تفرقه و اهانت به باورها و اعتقادات ديگر فرق اسلامی با ايجاد وحدت و همدلي هر چه بيشتر بین مسلمانان، در راستای تحقق " گفتمان وحدت و قدرت رسانه ای جهان اسلام" گام بردارد.

شبکه جهانی الولایه روی ماهواره  NileSat (با مشخصات: Symbol Rate 27500 - BC 5/6 Freq: 11641 Horzintal) پخش می شود.تلويزيون اينترنتي ولايت

پخش زنده اینترنتی شبکه الولایه www.alwilayah.tv

 شورای سیاستگذاری شبکه ولایت و الولایه

در راستای تعیین سیاست های کلی و تهیه سند راهبردی شبکه جهانی ولایت، شورای سیاستگزاری با حضور اعضای حقیقی و حقوقی در سال 1392و با ریاست عالیه حضرت آیت الله مکارم شیرازیدامت برکاته تشکیل گردید.

اعضاء شورای سیاستگذاری شبکه جهانی ولایت  عبارتند از: حضرت آيت االله  مكارم شيرازي ریاست عالی شبكه، حجت الاسلام والمسلمین سيدمحمد حسيني قزويني؛ رئیس شبکه، حجت الاسلام والمسلمین عليرضا اعرافي؛ رئيس جامعه المصطفي العالميه (ص)، دبير شورا، آيت الله سيدهاشم حسيني بوشهري؛ مدير حوزه هاي علميه، حجت الاسلام والمسلمین نجم الدين طبسي؛ ، مديرگروه مهدويت، حجت الاسلام و المسلمين سيدحسن رباني؛ رئيس مركز خدمات حوزه هاي علميه، حجت الاسلام والمسلمین  احمد مبلغي؛ رئيس مركز تحقيقات مجلس شوراي اسلامي، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن زماني؛ معاون بين الملل حوزه هاي علميه، حجت الاسلام و المسلمين حميد ملكي؛ مدير مركز تخصصي تفسير حوزه علميه قم، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی رضايياصفهاني؛ مدیر مدرسه عالی قرآن و حدیث مجنمع آموزش عالی امام خمینی.

هدایت علمی شبکه جهانی ولایت در قالب 12گروه علمی و برنامه ساز می باشد که این گروه ها در کنار"شورای عالی سیاستگزاری" پشتوانه علمی و اجرایی شبکه می باشند.

شبکه جهانی ولایتشبکه جهاني ولايت

شبکه‌ی مستقل تلویزیونی غیردولتی و غیرانتفاعی برخاسته از حوزه علمیه قم موردتایید مرجعیت شیعه و تحت اشراف حضرت آیت الله ا مکارم شیرازی است که در سال 1389 هـ.ش به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی قزوینی به منظور نشر معارف مكتب اهل بيت (عليهم السلام) و دفاع از مباني نظري انديشه هاي متعالي اسلام ناب، با روش های عقلانی و منطقی و به دور از هرگونه اهانت به مقدسات دیگران و پاسخگويي به سؤالات و شبهات، راه اندازی شده است.

شبکه ولایت به عنوان"دانشگاه معارفی اهل بیت" توانسته است بین بینندگان و نخبگان شیعه و سنی در داخل و خارج از کشور از جایگاه خوبی برخوردار شود. تماسهای و پیامک های بینندگان، بیانگر جذب انبوه مخاطبین و تشنگان ندای اسلام و فرهنگ اهل بیت علیهم السلام است.

رویکردهای شبکه ولایت:

ایجاد مودت هر چه بیشتر بین مسلمانان

همگرایی جهانی برای وحدت جهان اسلام با پاسخگویی به شبهات تفرقه افکنانه شبکه های وهابی

شکستن مارپیچ سکوت شبکه های ضد شیعی

پخش «شبکه جهانی ولایت» بر روی چند ماهواره، حوزه دسترسی گسترده ای از بینندگان فارسی زبان کشورهای مختلف جهان را فراهم ساخته است.

  فرکانس های شبکه جهانی ولایت:

1-      هاتبرد     HotBird Freq: 10949 Vertical   Symbol Rate 27500 - BC : ¾ 

2-      نایل ست   NileSat Freq: 10727 Horzintal   Symbol Rate 27500 - BC : 5/6        

3-      گالکسی 19   Galexy19 Freq: 11836 Vertical   Symbol Rate 20765 - BC : 3/4 

4- اوپتوس D2 Optus D2 Freq: 12581 Horzintal   Symbol Rate 22500 - BC : ¾     

پخش اینترنتی و تلفن همراه شبکه جهانی ولایت:

شبکه جهانی ولايت برای بینندگانی که امكان استفاده و دریافت شبکه از  ماهواره را ندارند، امکان "پخش زنده اینترنتی" كه قابليت دريافت از طريق تلفن همراه را دارد فراهم كرده است.

پخش زنده اینترنتی شبکه ولایت  www.velayattv.com که روی تلفن همراه با نصب نسخه اندروید"همراه ولایت" نیز قابل دریافت است.

*مدرسه علميه و مجتمع فرهنگي امام كاظم(ع)

یکی از مدارس و مجنمع فرهنگی تازه تاسیس از سوی آیت الله مکارم شیرازی  مدرسه علمیه امام کاظم (ع) است؛ که  پرورش مجتهدان مبرز و تلاش برای تحول آفرینی در حوزه از مهم‌ترین اهداف راه اندازی  این مدرسه از سوی این مرجع تقلید می باشد.

این مدرسه که از بخش های مهمی تشکیل شده است از جمله مدرسه تخصصی فقه و اصول می باشد که  با هدف تربیت فضلای متدین، متخلق، زمان شناس، توانمند و کارآمد در جهات مختلف حوزوی به ویژه در عرصه فقه و اصول  راه‌اندازی شده است.

آموزش علوم اسلامی در سطوح عالی با محوریت فقه و اصول، تقویت معارف دینی و ارتقای اخلاق الهی، آموزش مهارت‌های پژوهشی، تالیفی و تحلیل و بررسی تطبیقی، آموزش و تربیت اساتید لایق و مدرسان و مربیان آموزش و پژوهشی کارآمد از میان طلاب مستعد و نخبه برای هدایت طلاب جوان در عرصه‌های مختلف علوم حوزوی از دیگر اهداف راهاندازی این مدرسه علمیه است.مدرسه علميه و مجتمع فرهنگي امام كاظم(ع)

اهدافی همچون ایجاد توانایی استفاده علمی از قرآن کریم و منابع حدیثی، گسترش فرهنگ تحصیل عمیق و پژوهش با ایجاد توانایی بهره برداری از متون فقهی و اصولی و منابع علمی و تقویت احساس مسئولیت برای آمادگی جهت برعهده گرفتن وظایف دینی در جامعه اسلامی و حوزه‌های علمیه در تاسیس این مدرسه علمیه در نظر گرفته شد.

اين مكان، مشتمل بر مدرسه علميه(با بيش از يكصد كلاس درس از 50 تا 300 متري) - مسجد(1600 متر) - كتابخانه(1500 متر) - سالن آمفي تئاتر(با گنجايش 1000 صندلي) - سالن غذاخوري و پاركينگ مورد نياز مي باشد

که  تحت اشراف حضرت آيت الله مكارم شيرازي، با زميني بالغ بر 9500 متر مربع و زيربنايي در حدود 23000 متر مربع  ساخته شده است.

خاطرنشان می شود: یکی از مهمترین همایش های بین المللی جهان اسلام با عنوان« کنگره جهانی جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام» به همت حضرت آیت الله مکارم شیرازی و با حضور شخصیت های تراز اول جهان اسلام در این مکان مقدس برگزارگردید.

مدرسه علمیه امام کاظم(ع) در میدان معلم، ابتدای بلوار معلم جنوبی، حدفاصل میدان معلم و بسیج واقع شده است.

گزارش: محمدرسول صفری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
    0 3
    ای کاش همان طور که رهبر انقلاب فرمودند این کارهارو دولت اسلامی انجام می داد وایشان پرداختی شهریه برای مرهمت گیران امام زمان بیشتر بود
  • mm IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
    0 2
    بجای ساختمان سازی به فکرِ زنهای بی سرپرست باشید تا در خیابانها ... نشوند.