سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
سبحانی

حوزه/ حضرت آیت الله سبحانی امروز روحانیت وظیفه دارد، اصالت علمای گذشته را بیش از پیش برای بیداری حوزه ها در عرصه های مختلف به نمایش گذارد و هر سالی که از عمر تحصیلی طلاب بگذرد، در مسائل مختلف اعتقادی، فکری، اخلاقی و علمی بهتر از سال گذشته تحصیل کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، این مرجع تقلید  امروز «15شهریور» در اولین روز از درس خارج اصول خود در سال تحصیلی 95/94 که در مسجد اعظم قم و با حضور فضلای حوزه برگزار شد به بیان نکات مفیدی درباره حوزه ، ارزش علم و عالم و اخلاق اشاره  کردند و گفتند: حوزه علمیه مرکز دانش و علم پروری است.

حضرت آیت الله سبحانی با بیان این که رسالت حوزه عالم پروری و وظیفه طلاب کسب علم و دانش و تهذیب و اخلاق و رسیدن به قله های معرفت علمی و اجتهاد است اظهار داشتند: یکی از ویژگی علمای سلف ما، آراسته شدن اخلاق و کسب معرفت و علم در نهایت رسیدن به قله های اجتهاد بود.

ایشان افزودند:  امروز روحانیت نیز وظیفه دارد، اصالت علمای گذشته را بیش از پیش برای بیداری حوزه ها در عرصه های مختلف به نمایش گذارد و هر سالی که از عمر تحصیلی طلاب بگذرد، در مسائل مختلف اعتقادی، فکری، اخلاقی و علمی بهتر از سال گذشته تحصیل کنند.

این مرجع تقلید  به روایتی از معصوم(ع) اشاره کردند و گفتند: راحت طلبی موجب می شود اراده انسان در کسب معرفت سست شود؛ لازم است طلاب برای کسب علوم حوزوی و درخشش حوزه در جهان اسلام از فرصت های در اختیار استفاده کنند و تلاش فراوانی برای اعتلای مکتب اهل بیت(ع) داشته باشند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha