پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام محمد رجایی نماینده مردم گناباد

حوزه/ حوزه و روحانیت نقش بسیار مهمی در تبیین منویات مقام معظم رهبری، فرهنگ سازی و و روشنگری اذهان مردم دارند و می توانند با تبیین چارچوب های اقتصاد مقاومتی، دولت و مجلس را در اجرای آن یاری کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمد رجایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گناباد، در خصوص جایگاه اقتصاد مقاومتی در کشور، گفت:  با توجه به بیانات مقام معظم رهبری، شاخص هایی برای موضوع مهم ذکر شده که اهم آنها شامل توجه جدی به تولید ملی و جایگزین کردن محصولات داخلی به جای محصولات خارجی، ارتقای کیفیت محصولات داخلی که بتوانند در بازارهای خارجی حضور پیدا کنند، عدم وابستگی به نفت، تکیه بر ظرفیت های درونی و ... می باشد. لذا ما چاره ای نداریم جز این که پرشتاب تر به سمت خوداتکایی حرکت کنیم.

رئیس فراکسیون اقتصاد مقاومتی مجلس شورای اسلامی در بیان تفاوت خوداتکایی و خودکفایی، خاطرنشان کرد: خودکفایی برای هیچ کشوری توصیه نمی شود، بدین معنی که ما هرچیزی که نیاز داریم خودمان تولید کنیم، آنچه هدف ماست، خوداتکایی است، بدان معنا که کالا های استراتژیک که ممکن است دشمن در برهه ای از زمان، در اختیار ما قرار ندهد را خودمان تولید کنیم.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس ادامه داد: متاسفانه در کشور حالتی به وجود آمده که وقتی مقام معظم رهبری مطلبی را بیان می کنند، در مورد آن، شعار و صحبت زیاد می شود، ولی در عمل، حرکت جدی دیده نمی شود. در اقتصاد مقاومتی واقعاً باید کار جدی انجام دهیم  و از برخورد شعاری با این مقوله مهم و حیاتی بپرهیزیم.

وی، بهبود فضای کسب و کار را از شاخصه های لایحه رفع موانع تولید مصوب مجلس دانست و گفت: از اقداماتی که در رابطه با بهبود فضای کسب و کار باید صورت گیرد می توان به حذف کاغذبازی و  تسریع در ارائه مجوزهای لازم اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رجایی خاطرنشان کرد: اگر قانون رفع موانع تولید به خوبی اجراء شود، می تواند مبنایی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور باشد.

عضو کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید الزاماتی در برنامه ششم دیده شود که منجر به تقویت تولید ملی و کاهش وابستگی کشور به نفت شود. البته مردم نیز باید از کالاهای ایرانی استفاده نمایند، چراکه این مسئله به ایجاد اشتغال برای جوانان منجر خواهد شد.

رئیس فراکسیون اقتصاد مقاومتی با اشاره به ضرورت تشکیل این فراکسیون، گفت: دولت و مجلس با برنامه ریزی، زمینه اجرای اقتصاد مقاومتی را در بودجه سال 95 فراهم خواهند ساخت.

وی با تاکید بر ضرورت تلاش برای عدم وابستگی اقتصاد کشور به نفت و کاهش تورم، ابراز داشت: نرخ تورم در کشور ، نقش موثری در اقتصاد بازی می کند و هم اعصاب و روان مردم را به هم می ریزد و هم نقدینگی را به سمت کارهای غیر مولد سوق می دهد، لذا کاهش نرخ تورم می تواند نقش موثری در تصحیح حرکت سرمایه ها و نقدینگی به سمت تولید داشته باشد.

عضو کمسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به مسئله یارانه ها نیز اشاره کرد و افزود: اگر یارانه ها را هدفمند کنیم به این معنا که در خدمت تولید و اقشار آسیب پذیر قرار گیرد، کمک زیادی به اجرای اقتصاد مقاومتی خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین رجایی در پایان با اشاره به نقش حوزه  و روحانیت در اجرای اقتصاد مقاومتی، گفت: حوزه و روحانیت نقش بسیار مهمی در تبیین منویات مقام معظم رهبری، فرهنگ سازی و  و روشنگری اذهان مردم دارند و می توانند با تبیین چارچوب های اقتصاد مقاومتی، دولت و مجلس را در اجرای آن یاری کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha