پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
آغاز سال تحصیلی حوزه گیلان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان درس اخلاق و اهمیت آن را قابل توجه دانست و گفت: حوزه های علمیه باید دروس اخلاق را در کنار سایر دروس اصلی طلاب قرار داده و توجه ویژه ای به آن داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از رشت، آیت الله زین العابدین قربانی، امروز در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی حوزه  علمیه این استان که در مدرسه  علمیه امیرالمومنین(ع) رشت برگزار شد، با بیان این که گیلان به لحاظ جغرافیایی، منطقه ای گردش پذیر است گفت:  با توجه به حضور مسافران و گردشگران از نقاط مختلف کشور در استان، بایستی از لحاظ فرهنگی توجهی ویژه به این منطقه شود، لذا مبلغان علوم دینی نیز با سختی کار روبه رو می شوند، در این راستا برای گسترش آموزه های اسلامی و حفظ ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی، مدرسه امیرالمومنین(ع) را به عنوان قطب دینی – فرهنگی  در استان گیلان پایه گذاری کرده ایم.

امام جمعه رشت با اشاره به این مطلب که روزگاری طب، شیمی و سایر علوم در حوزه های علمیه خوانده می شد، افزود: در عصرهای گذشته بزرگترین عالمان روحانیون بودند و دانش آموزان و جویندگان علوم مختلف نیز حوزوی بودند. ولی امروزه علوم مختلف از هم تفکیک شده و متعلمان آنها نیز از هم جدا شده اند با این حال همه علوم می توانند برای خداشناسی و نبودت شناسی، درس عملی و علمی باشند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان گیلان وظیفه اصلی طلاب  را درس خواندن دانست و اظهار داشت:  اینترنت و درس نواری طلبه را عالم نمی کند،  بلکه حضور مستمر در حوزه، در محضر استاد بودن و عمل و کارکردن دروس است که طلبه را در پیشرفت علمی و عالم شدن یاری می رساند.

نماینده ولی فقیه در استان گیلان  با توصیه به الگو گرفتن طلاب از شخصیت های بزرگ معاصر و گذشته دین و کشورمان افزود: عالمانی  مانند علامه طباطبایی، آیت الله قاضی، حضرت امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و ... تربیت  شده حوزه های علمیه   هستند و این افراد دنیا را تحت تاثیر خود قرار داده و تغییرات و تحولاتی عظیم ایجاد کردند.

آیت الله قربانی  با سفارش به حوزه های علمیه برای نهادینه کردن علوم قرآنی در جامعه بیان داشت:  علوم قرآنی با گذشت زمان کهنه و بلااستفاده نمی شود، چراکه خداوند از روی فضل و احسان آن را نازل کرده ، لذا حوزه های علمیه  باید در راستای نهادینه کردن علوم قرآنی در جامعه، گام های موثری بردارند.

رئیس شورای حوزه علمیه استان گیلان، درس اخلاق و اهمیت آن را  قابل توجه دانست و گفت: حوزه های علمیه باید دروس اخلاق را در کنار سایر دروس اصلی طلاب قرار داده و توجه ویژه ای به آن داشته باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha